Jump to content

Eindelijk ook eens goed nieuws,

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Het zonder vragen steunen van Israel (of welk ander land dan ooit) is niet goed. Je moet eerst nadenken of wat dat land aan het doen is (of wil doen) wel goed is. Ik zeg echt niet dat Israel alleen maar slechte dingen doet en/of dat de Palestijnen goed bezig zijn. Ze gaan daar allemaal nogal kort door de bocht. Eerst moeten er normaal denkende mensen aan de macht komen daar, en daarna pas kan het (heeeeel misschien) een keer vrede worden.

Ps. Ze hadden nooit Rabin moeten vermoorden. Zo dicht als toen zijn ze nog nooit bij vrede geweest. Ondanks de haat die er leefde, gaven beide partijen elkaar toch de hand. Totdat Rabin dood was. Sindsdien is het weer berg afwaarts gegaan. En met die Sharon aan het roer wordt het nooit wat (met Arafat ook niet meer trouwens)...

Interessante meningen.... ;)

Feit blijft dat we hier nu erg gespannen afwachten wat het sneeuwbal effect zal zijn van deze ontwikkeling.

Wat er allemaal mis kan gaan zal niet te beschrijven zijn,en daar zal ik dan ook geen poging toe ondernemen.

Ook zal ik me uit de discussie houden van hoe het hier gaan moet ;)

Het kan nu 2 kanten op......en je moet de mentaliteit van deze regio kunnen voelen om te begrijpen op welke drempel men nu staat.

Heel veel mensen zijn nu heel erg zenuwachtig aan het worden in het westen,nu de man aan het praten gaat,en er opmerkelijke feiten aan het licht kunnen komen.

Vooral Frankrijk en Rusland zullen wel eens met het schaamrood op de kaken komen te staan. ;)

Tot zover maar weer... :D

--Hans.

Het zonder vragen steunen van Israel (of welk ander land dan ooit) is niet goed. Je moet eerst nadenken of wat dat land aan het doen is (of wil doen) wel goed is. Ik zeg echt niet dat Israel alleen maar slechte dingen doet en/of dat de Palestijnen goed bezig zijn. Ze gaan daar allemaal nogal kort door de bocht. Eerst moeten er normaal denkende mensen aan de macht komen daar, en daarna pas kan het (heeeeel misschien) een keer vrede worden.

Ps. Ze hadden nooit Rabin moeten vermoorden. Zo dicht als toen zijn ze nog nooit bij vrede geweest. Ondanks de haat die er leefde, gaven beide partijen elkaar toch de hand. Totdat Rabin dood was. Sindsdien is het weer berg afwaarts gegaan. En met die Sharon aan het roer wordt het nooit wat (met Arafat ook niet meer trouwens)...

tuurlijk is het een moeilijke kwestie .

maar onthou dit :

israel is een "westers"land met een democratie.

en dat gaat niet goed tussen al die "andere"

en daar komt bij dat door de gigantische ontwikkeling die het vroegere woestijngebied palestina hebben veranderd in een modern israel , de jaloezie van de arabische landen er omheen geen grenzen kent .

toen de joden zich er in 1948 vestigden , vonden de turken en arabieren (palestijnen worden ze nu genoemd ) het heel niet erg .

de omringende landen echter wel .

maar de palestijnen lachten maar wat om het gezwoeg van die domme joden in de moerassen en de woesternijen die er toen nog waren .

maar algauw toverde ze het land om in een vruchtbaar gebied .

waar die domme arabieren in geen jaren in geslaagd waren , deden de joden in enkele decennia .

..... en daar komt bij dat door de gigantische ontwikkeling die het vroegere woestijngebied palestina hebben veranderd in een modern israel , de jaloezie van de arabische landen er omheen geen grenzen kent .

toen de joden zich er in 1948 vestigden ,  vonden de turken en arabieren (palestijnen worden ze nu genoemd ) het heel niet erg .

de omringende landen echter wel .

maar de palestijnen lachten maar wat om het gezwoeg van die domme joden in de moerassen en de woesternijen die er toen nog waren .

maar algauw toverde ze het land om in een vruchtbaar gebied .

waar die domme arabieren in geen jaren in geslaagd waren , deden de joden in enkele decennia .

En dat lukte de Joden natuurlijk omdat zij zo reusachtig slim waren en de Palestijnen en de Arabieren zo reusachtig dom ?

Kom nou Erik, wat een simpele voorstelling van zaken.

Denk je niet dat e.e.a. eerder te maken heeft met financien ? Met een reusachtige oorlogsmachinerie die in het ene land over straat lopen mogelijk maakte en in het andere land een stuk moeilijker ?

Wat ons nu wacht is een minstens 6 maanden durende show, waarin breed zal worden uitgemeten welke schanddaden Saddam allemaal heeft begaan en hoe goed het derhalve is dat die fantastische Amerikanen de beschaving en de mensheid gered hebben van de tiran. Dat laatste moet ik vreselijk van kotsen.

Saddam = opgepakt. Ongetwijfeld is de man geen lieverdje geweest en heeft hij diverse gruweldaden begaan. Een groot deel van de Irakese bevolking zal nu blij zijn. Een ander deel juist helemaal niet. Hoe groot dat deel is zullen we nooit te weten komen, aangezien deze laatsten eenvoudigweg geen zendtijd krijgen.

Mijn verwachting is dat het aantal niet-blije Irakezen in de loop van de komende jaren zal toenemen. De VS hebben een aardige "track record" van "Interventies" en geheel mislukte pogingen tot hervorming en het opbouwen van een menswaardige staatsbestel. De VS hebben in de loop der jaren vele van dit soort acties ondernomen en in ALLE gevallen is er een land in totale ontreddering achtergebleven.

Maar het is de Amerikanen nimmer te doen geweest om gerechtigheid of rechtvaardigheid te laten gelden. Dat begrijpt neem ik aan iedereen, ook hier op dit forum ? De hand staat aan de oliepomp en het zwarte goud vloeit. In de richting van de VS wel te verstaan. Juist op tijd. De Yanken waren anders binnen twee jaar geheel door hun eigen voorraden heen geweest.

Deze oorlog tegen Irak en het kaltstellen van De Snor zat al vele jaren in de planning. De VS hebben nog niet zo lang geleden gepoogd om Saddam als bondgenoot bij hun "goede zaak" te betrekken. Zo werd bijvoorbeeld door de Yanken het gifgas geleverd waarmee Saddam (ik meen) 50.000 Koerden heeft uitgeroeid. Vriendendienst. Maar Saddam had eigen plannen. Ging notabene zijn olie op een gegeven moment zelfs verkopen tegen betaling in Euro's. Dat deed de deur dicht.

De gehele Irak / Saddam story is vrijwel hetzelfde als de Afghanistan / Bin Laden story. Alleen de namen van de poppetjes en de plek op de wereldkaart zijn anders.

Bin Laden was eveneens een bondgenoot van de VS. Hij werd door de Yanken met Miljarden dollars gesteund, nog niet zo heel lang geleden. En die miljarden werden niet besteed aan drinkwatervoorzieningen of scholen. Oorlogstuig, met wagonladingen tegelijk verscheept richting de postbus van De Tulband. Daarmee heeft Bin Laden jarenlang hele smerige klusjes voor de VS opgeknapt. Maar op een gegeven moment wilde Bin ook een eigen koers gaan varen. Zijn eigen oliehandeltje zeg maar. Nou, dat heeft ie geweten, en wij weten ook hoe dat daar afgelopen is.

Mag ik nog iets verder terug in de tijd ? Adolf Hitler ... Had zijn klapperpistolen ook niet op de kermis gewonnen hoor. Is ook door iemand gefinancierd. Ik noem geen namen. Moest ie wel een tegenprestatie voor leveren. Klusje opknappen zeg maar. Maar Adolf wilde op een gegeven moment een eigen koers gaan varen. Weten we ook allemaal, hoe dat afgelopen is.

Dit wilde ik jullie allemaal even meegeven ter overdenking.

Paul.

Ik wil nog effe toevoegen dat de strategische ligging van irak en afganistan erg meespelen. Die landen zijn ook niet voor niets altijd financieel gesteund.

In eerste instantie als front tegen de russen maar nu vooral om een wig te slaan in de moslim wereld. Israel is hier ook een voorbeeld van.

Hoe zouden wij het vinden als utrecht geannexeerd zou worden als moslim gebied.

Wij zouden over de zeik gaan.

Nou dat doet het westen in het middenoosten.

En het midden oosten is er dan ook erg blij mee. :rolleyes:

Bush gooi nog eens wat olie op het vuur. Dan kunnen we pas echt lachen. :(

Groeten Simon

De reden om Irak binnen te vallen is volgens mij voornamelijk omdat de amerikanen met hun olie niet helemaal afhankelijk willen zijn van de Arabieren. Hun eigen voorraad zijn ze doorheen.

Afghanistan / Bin Laden werd in eerste aanleg gesteund om te knabbelen aan het Sovjet rijk. Zolas je weet zijn er enkele provincies losgeweekt. Daar is het nog altijd

O, o, wat is het toch heerlijk om te schelden op de vermaledijde Yanks. Heerlijk afgeven zonder te worden gehinderd door enige kennis van zaken of historisch besef.

Zich niet realiserend dat we (bijna) allemaal gekleed gaan in het Yanken-uniform bij uitstek: t-shirt, spijkerbroek en Nikes. En velen onder ons nog met zo'n lachwekkend petje om het te completeren. Over imitatiegedrag gesproken. Als ik dan zo anti was, kleedde ik me in een boernoes.

Maar natuurlijk handelen de Amerikanen uit opportunisme. De vriend van gisteren is de vijand van vandaag. Noem eens

Hun eigen voorraad zijn ze doorheen.

Beste Paul,

Als je massage-olie of sla-olie bedoelt heb je wellicht gelijk. Aardolie niet. De bewezen reserves in Alaska en de Golf van Mexico zijn zo groot dat ze nog wel even vooruit kunnen. Ondanks hun verspillende levenswijze. En naarmate de techniek voortschrijdt en de schaarste toeneemt zal exploitatie sneller rendabel worden. Dus ik zou ook zeggen, rustig laten zitten die voorraden.

Niet oninteressant zijn in dit verband de pulicaties uit de jaren zestig en zeventig van professor Odell, die altijd beweerde dat de mondiale aardoliereserves toereikend zijn voor nog minstens drie eeuwen. Uiteraard werd hij door de toenmalige linkse kerk doodgezwegen danwel de mond gesnoerd omdat het niet in hun straatje te pas kwam. Of hij achteraf is gerehalibiteerd weet ik eigenlijk niet, ga ik nog eens uitzoeken.

Kijk dat wij in Nederland medio jaren zestig bijkans van onze stoel vielen toen er aardgas werd ontdekt en dat we geheel indachtig onze Hollandse koopmansgeest en met guldentekens in onze euforische oogjes meteen in het buitenland gingen leuren tegen afbraakprijzen, ja dat leidt ertoe dat wij het nog meemaken dat de bel leeg is.

Hoe diep we dan economisch wegzakken weet ik niet, geologisch zal in ieder geval Groningen onder het huidige maaiveld terechtkomen.

Met geoliede groet,

Ps. Ik heb geen enkele spijkerbroek. Wel Nikes, maar die draag ik hoogst zelden (alleen in de zomer als het snikheet is en ik schoenen aan moet). Anders draag ik kisten. En T-shirts hebben opzich niks met Amerika te maken. Die draagt de hele wereld en trouwens, er passen prachtige anti-Amerikaanse teksten op een t-shirt...

Beste Henrie,

Best interessant deze ontboezemingen omtrent je kleding :D

Nikes in de hitte als je schoenen aan moet? Klinkt als een contradictio in terminis. Je trekt dan je schoenen toch uit?

En dan kisten? Uit Appelscha of bedoel je die oncomfortabele, loodzware dingen waar wij als dienstplichtig huzaar dagelijks op moesten lopen? Die draag je toch niet vrijwillig? Welk protest of welke overtuiging probeer je daarmee uit te drukken?

En t-shirts hebben in zoverre met de USA te maken dat ze daar zijn uitgevonden, inderdaad ten behoeve van de soldaten.

Met groet,

Hoi Dick

Ik ben zeker niet pro amerikaans. Zoals ik al eerder zij ik vertrouw ze (met name de regering) niet.

Dat wil nog niet zeggen dat de amerikanen slecht zijn of dat ik ze niet moet.

Ik ben leuke amerikanen tegen gekomen. En het grappige was dat er een man bang was dat wij de amerikanen zien zoals we ze zien.

Hij had heel goed door hoe zij op de rest van de wereld over komen.

Ik ben blij die man ontmoet te hebben. Mijn mening is bijgeschaaft.

Toch ga ik de vs niet danken voor de nylons, tshirts of de maanlanding.

Ieder zijn bijdrage aan de wereld. Toch zijn juist die tshirts, mc donnalds ea zaken precies wat ik niet zou willen zien. Waarom moet er een mcdonnalds in bagdat staan? De irakezen hebben het volste recht om die troep te kunnen eten. Maar toe nou toch. Moeten dan de hele wereld afzetmarkt zijn voor hun produkten?(dit geldt zeker ook voor de hollanders). Is dat hun idee van vrijheid? Hamburgers, wapens ..... Moet nou werkelijk alles massaal?

Dat wij hun mentaliteit hebben is al erg genoeg. Straks kun je niet eens meer naar de bakker.

Ik begin weer aardig door te draven. :rolleyes:

Wat je aansnijdt tav het testen van wapens is in mijn ogen het toppunt en de grootste reden tot afkeer. Hun wapenhandel is in iedergeval de doorslag om een oorlog te voeren. Welke smoes ze ook iedere maand verzinnen en bijschaven.

Die olie mogen ze hebben, hun afzet markt ook. Maar geen oorlog vanwege het testen/produceren van wapens.

Maar goed, zoals ik al zei, ik draaf weer door.

Groeten Simon

Ook voor de Irak acties (en wie weet wat Sadam nog te vertellen heeft over Amerika, toen ze nog vriendjes waren denk aan Iran) zullen de Amerikanen en hun bondgenoten mn G.B denkelijk nog een rekening gepressenteert krijgen. Het heeft lang geduurd maar daar waren ze er op eens 2 vliegtuigen en de Twin Towers ineens scheen mn Bin Laden genoeg te krijgen van dat gedoe van Amerika om mensen als hem en ook Sadam eerst financieel te steunen +wapens (voor het vuile werk) en als de Yank heeft wat ie wil hen dan afschuiven.Natuurlijk kwam het Amerika goed uit dat gasten als Bin Laden en Sadam te veel macht wilden opeisen ,dit past precies in hun strategie.Wie weet vliegen er over enkele jaren weer vliegtuigen boven Amerika of G.B of waar dan ook.Want deze jongens hebben tijd en Alah .Het erge van dit alles is dat er gelijk als ook bij de Twin Towers vele onschuldige mensen het slachtoffer worden door zulke politieke stunts .Want een ding is zeker niet elke Yank is boosaardig maar zij betalen een hoge prijs .Wonderlijk ook wel dat Sadam levend is gepakt .Ik denk dat Busch en zijn vrienden hem liever DOOD dan Levend hadden gepakt. Maar het duurt nog lang voor hij aan Irak wordt uitgeleverd (heb het vage vermoeden dat het zover niet zal komen ) Hopelijk heb ik het totaal mis met mijn opvattingen ,maar het valt niet uit te sluiten .

ITS NO BUSINESS LIKE WAR BUSINESS.

MVG Luxman

"Toch zijn juist die tshirts, mc donnalds ea zaken precies wat ik niet zou willen zien. Waarom moet er een mcdonnalds in bagdat staan"

Wij houden van hun produkten, hun levenstijl wij zijn zelfs nog erger geworden.

Kijk eens naar onze winkels !!! Hema, Blokker, C&A, Kruidvat, WE, Quantum enz

De winkels zijn overal te vinden.

Wij zijn in feite nog meer geamerikaniseerd.

groeten

"Toch zijn juist die tshirts, mc donnalds ea zaken precies wat ik niet zou willen zien. Waarom moet er een mcdonnalds in bagdat staan"

Wij houden van hun produkten, hun levenstijl wij zijn zelfs nog erger geworden.

Kijk eens naar onze winkels !!! Hema, Blokker, C&A, Kruidvat, WE, Quantum enz

De winkels zijn overal te vinden.

Wij zijn in feite nog meer geamerikaniseerd.

groeten

Ik zei toch dat ik voor de bakker vrees!!!

Hebbe, hebbe, hebbe ... 't waren mijn eerste woordjes.

Maar het wordt onze ondergang!

Hippy signing off

Beste Henrie,

Best interessant deze ontboezemingen omtrent je kleding  :D

Wilde alleen even aangeven dat niet iedereen in standaard kleding loopt.

Nikes in de hitte als je schoenen aan moet? Klinkt als een contradictio in terminis. Je trekt dan je schoenen toch uit?

En als je dan eens weg moet? Naar school/werk of zo? Dan doe ik dus die schoenen aan. Anders nooit...

En dan kisten? Uit Appelscha of bedoel je die oncomfortabele, loodzware dingen waar wij als dienstplichtig huzaar dagelijks op moesten lopen? Die draag je toch niet vrijwillig? Welk protest of welke overtuiging probeer je daarmee uit te drukken?

Helemaal niks. Ik vind ze gewoon fijn lopen en ze gaan jaren mee. En zo loodzwaar zijn ze ook weer niet (ze zijn wel anders dan toen jij in het leger zat). Slechts 1 kg per stuk. Na een maand zijn ze ingelopen en wil je nooit weer wat anders (ik niet iig).

En t-shirts hebben in zoverre met de USA te maken dat ze daar zijn uitgevonden, inderdaad ten behoeve van de soldaten.

Hebben ze toch nog wat moois uitgevonden voor het leger...

Heel veel mensen zijn nu heel erg zenuwachtig aan het worden in het westen,nu de man aan het praten gaat,en er opmerkelijke feiten aan het licht kunnen komen.

Vooral Frankrijk en Rusland zullen wel eens met het schaamrood op de kaken komen te staan. ;)

Tot zover maar weer... :D

--Hans.

En Nederland, en Duitsland, allemaal hebben ze er dik geld gemaakt in het verleden. :mad2:

Beste Paul,

Als je massage-olie of sla-olie bedoelt heb je wellicht gelijk. Aardolie niet. De bewezen reserves in Alaska en de Golf van Mexico zijn zo groot dat ze nog wel even vooruit kunnen.

Dick,

naar mijn informatie is de olie op amerikaans grondgebied binnen twee jaar op. Misschien dat men nog wat achter de hand heeft maar dat zullen dan de moeilijkst en duurst winbare voorraden zijn, zo die er al zijn.

Ik voel overigens geen enkele behoefte om te spreken vanuit mijn Calimero syndroom. Ik heb namelijk geen Calimero syndroom.

En ja, het is waar, wie zonder zonden is werpe de eerste steen. Ieder land heeft in het verleden wel schanddaden begaan in de uitbuitingssfeer.

Maar geen enkel land heeft het ooit zo bont gemaakt als de VS het totnutoe hebben gedaan. Geen enkel land is in zijn agressie en vraatzucht ooit zover gegaan als de Amerikanen nu zijn gegaan. Zelfs de Pest en de Cholera bijelkaar zijn nog nimmer zo vernietigend over de aardbol geraasd als de Amerikaanse ziekte waardoor wij thans geteisterd worden.

En we leven in het hier en nu. En in het hier en nu zijn het de VS die mijn toorn opwekken met hun schandelijke acties en gewelddaden. Ik ben niet bereid de leugens te slikken die ons dagelijks worden voorgeschoteld via de geheel gecontroleerde en gecensureerde TV en overige media.

Vrijheid van meningsuiting hier in Nederland ? Laat me niet lachen. Wie hier vrij zijn mening uit, wordt door de goegemeente weggehoond. De goegemeente die door jarenlange hersenspoeling de Disney voorstellingen is gaan geloven, zoals door de Yanken over ons wordt uitgestort.

Dat ik dankzij de VS dit stukje hier in vrijheid