seoman Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Frankie said: seoman said: Ok stel dat je als buitenlander in iran niet zonder hoofddoek mag lopen. Vind je dan, dat we hier, ook hun vrijheden moeten ontzeggen? Jij zou graag in iran willen wonen maar dan zonder hoofd doekjes? Ik snap er niets van. Nee, natuurlijk wil ik niet in Iran wonen! Maar een algemene stelling hier is, dat het belachelijk is om hoofddoekjes te verbieden, en dat dat discriminatie is? Maar nota bene in diverse moslimlanden mogen vrouwen niet zonder sluier de straat op, dat jouw vrouw er DAAR een om MOET, is toch hetzelfde als wij hier zeggen, dat je die doek hier niet om MAG ? Als een westerling in een land gaat wonen waar een bepaalde klederdracht in het algemeen door iedereen wordt gedragen, en hij/zij dan gewoon in die westerse kleding blijft lopen, en dan na 10 jaar zeggen: ze zien mij nog steeds als die buitenlander, ja vindt je het gek! Integratie betekent m.i.dat je je zoveel mogelijk aanpast aan de normen, waarden,gebruiken, enz. zoals die zijn in het land waar je naar toe verhuist. In sommige delen van China spugen ze tijdens het eten gewoon op de grond, en na het eten gooien ze het servies kapot, om te tonen dat het ze heeft gesmaakt. Stel je voor dat ze dat hier ook zouden doen, zit jij in een 5 sterrenrestaurant, vliegen je de etensresten en scherven om je oren. Aanpassen, dat moet iedereen. Lijkt mij. Wij ook als wij naar een ander land gaan. (Dus jouw vrouw moet ook die doek om als je ooit naar Iran gaat.) Ja, dat is het zelfde. Maar ik woon graag in een land waar je zelf bepaald wat je wel of niet doet. Anders kun je net zo goed in (een) iran gaan wonen (waar ze geen hoofddoekjes mogen) Het is ook discriminatie. En de hoofddoekjes zijn gewoon de zichtbare verschillen in cultuur waar we over struikelen. Jammer dan, maar daar hebben we echt geen reet over te zeggen. En dat zou ik graag zo houden. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts