Jump to content

DVP-S7700 bediening

ncc1701e
 Share

Recommended Posts

Ik heb met mijn Sony DVP-S7700 dvd speler sinds enige tijd een hardnekkig probleem , de bediening op het front van de speler ( metalen knopjes ) reageert verschrikkelijk gevoelig !

Als je op play of stop drukt reageert hij ipv 1 keer 2 of 3keer , is zeer irritant ! :angry:

de speler springt dan van stop naar play naar stop etc.

Via de AB gaat het goed.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Misschien is statische electriciteit de oorzaak!

Heb je synthetische kleding aan. Of heb je net nieuwe schoenen gekocht met van die gele zolen? ;)

Als je dan de toetsen aanraakt kan ik me voorstellen dat 'ie helemaal gek wordt!

Succes ermee.

Ik heb met mijn Sony DVP-S7700 dvd speler sinds enige tijd een hardnekkig probleem , de bediening op het front van de speler ( metalen knopjes ) reageert verschrikkelijk gevoelig !

Als je op play of stop drukt reageert hij ipv 1 keer 2 of 3keer , is zeer irritant ! :angry:

de speler springt dan van stop naar play naar stop etc.

Via de AB gaat het goed.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Beste,

De achter de button's aanwezige "tact switchen" hebben maar een x aantal klikken waarin ze goed werken. Daarna treed er slijtage toe, wat zich in twee manieren kan uiten.

-Of de tactswitches reageren heel slecht.

-Of ze reageren heel gevoelig, waarbij ze te snel contact maken.

Dit is bekend probleem, al jaren vervang ik dezelfde tact switches in de Roland Korg en Yamaha synths.

Andere mogelijke oorzaak is, dat het printje met de tacswitches net iets scheef zit, waardoor het pikkie van de button zelf geen recht kontakt maakt met de tact switch.

Groeten,

Bas