Jump to content

Problemen met Nad T762 AV reciever

GeJe
 Share

Recommended Posts

Hallo, Ik ben nu bijna een jaar en 6 versterkers van het type NAD T762 AV verder, Ik ben benieuwd of er meer lezers zijn die in het bezit zijn van deze machine die dezelfde klachten ervaren? Mijn 762 welke is aangesloten op vrij schone groep en een netfilter van van Medevoort geeft een brom door alle 5 de aangesloten speakers op 00db, Bij het omhoogzetten van de volumeknop naar -60db begint hij ook nog eens op luisterafstand (2,5mtr)hoorbaar te ruisen. Vooral wanneer de ext. 7.1 ingang wordt gebruikt voor b.v. sacd is het in de rustige passage's goed waarneembaar. Verder zit er bij gebruik van een digitale ingang (optisch of coaxiaal) in de d/a converter een hoge pieptoon en brom die bij b.v. het kijken van films op DD of DTS er gewoon doorheenkomt. ook bij het afspelen van muziek heb ik dit probleem in de rustige passage's (cd speler NAD 541i) Verder genereerd het apparaat een hardere fluittoon naarmate er meer digitale ingangen bij componenten worden uitgeschakeld (om knipperen op het display bij bron weg te nemen.) Een bijkomend iets is dat de ventilatoren in het apparaat niet inteligent zijn en daardoor continu hoorbaar aanwezig zijn.

Groeten GeJe

Nee was het maar zoiets, want een losse c270 eindtrap vertoond de brom niet als hij niet op de 762/763 aangesloten is. Verder is er al van alles met het net geprobeerd en uitgemeten geen rare dingen geconstateerd. Het zit echt in de recievers van nad.

Misschien eens wat anders uit proberen heeft iemand ervaring met marantz sr 83/9300 en vooral i.c.m. dali speakers van 4ohm??

Beste GeJe, dat is wel even stevig balen zeg ... knap dat je het al een jaar zo uithoud. Ik zou de neiging hebben die reciever via de winkelruit "terug te brengen".

Ikzelf heb overigens alleen ervaring met de stereo-receivers van NAD en ben niet bekend met dit probleem. Je zou het volgende nog eens kunnen proberen:

- laten doormeten van de weerstand van de aarde aansluiting op je wandcontactdoos.

- uitpolen van alle apparatuur (zodat de stekkers met de pluspolen aan de fase hangen).

- omdraaien (of vervangen) van de interlinks (deze zijn vaak eenzijdig geaard zodat de aarding van de kabel dus altijd via

Ha die Coen,

Bedankt voor je tips. Alle apparaten zij reeds op ruststroom uitgemeten dat zal het niet zijn. op dit moment ben ik bezig met een marantz sr9200 die heeft geen last van al deze verschijnselen dus ik denk niet dat het een extern probleem is!

Gr GeJe

• 4 weeks later...