Stefan Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 De afspraak wordt gemaakt! Sodejuu, Breng jij je eigen Silver Bullet ook mee? Dan kunnen we de verschillende lakken vergelijken. Rogier, Welke twisted pair kabels wil je meenemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Hoi Stefan, Ik wilde i.i.g. de Reference Quest meenemen, diegene die Sodejuu en Jitze al eens gehoord hebben. Wellicht ook wat andere kabels, bv uit de dms lijn, de speakerkabel bv. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Een mooie speakerkabel lijkt me ook leuk om te testen. Ik heb mijn eigen bouwsel alleen nog maar kunnen vergelijken met mijn voorlaatste referentie; de audiotruth Forest. Om ze aan te kunnen sluiten heb je wel lengtes nodig van minimaal 4,5 meter. Waak er wel voor dat we niet te veel kabels gaan testen, er moet ook nog naar muziek geluisterd worden............... En ik heb nog een leuke gadget om uit te proberen: Furutech demagnetiseur Ik heb ook nog mijn CD's op een bepaalde manier behandeld. Om dat te vergelijken zou je een paar CD's mee kunnen nemen van jezelf die ik ook heb. Eventueel: Herman van Veen, Patricia Barber, Tori Amos, wat zal ik nog meere noemen Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 En ik heb nog een leuke gadget om uit te proberen: Furutech demagnetiseur Knuppel......................in het hoenderhok Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 En ik heb nog een leuke gadget om uit te proberen: Furutech demagnetiseur Knuppel......................in het hoenderhok Dat lijkt me nu een leuk ding om na te bouwen Men neme een staafmagneet, plaatse deze op de as van een servomotor en (bijna) klaar ben je Alleen nog een kunststof of houten kastje eromheen fabrieken, da's nog het meeste werk Ik heb nog constructiespeelgoed waarmee dit in een handomdraai gemaakt is Het cd'tje leg je er langzaam op en verwijder je na een minuut weer langzaam. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Ik zou graag eens een ABtje willen doen met de kabel die mijn Silver Bullets verslaat. Ik ben tot op de dag van vandaag nog geen betere tegen gekomen Stefan, ik zou graag jouw Mangers eens horen, en tegelijk kunnen we dan de gevlochten interlinks eens met jouw interlinks vergelijken. Hier ben ik n.l. ook errug benieuwd naar... Alleen A-B....????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beste Stefan, Speakerkabels in die lengte heb ik zo niet liggen, helaas. Ik ben er ook helemaal mee eens dat je niet teveel moet gaan vergelijken, dus een a-b tje, en waarschijnlijk ook een b-a tje is goed. Waarschijnlijk tot dinsdag? Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 19 december 2003 Author Report Share Posted 19 december 2003 iemand nog ideen tov kabels ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Kerstversiering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 20 december 2003 Author Report Share Posted 20 december 2003 goed idee, maar daar hangen mijn blauw-zwarte speakerkabels nu al...hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 Nu je het zo verteld van die Fosfor gaat er bij mij weer een lichtje op; ik geloof dat ik dit vroeger eens heb moeten leren Zo zie je maar weer, als je dat deel van je hersens (daar waar alle schoolkennis is opgeslagen) niet gebruikt dan loopt het op den duur vast Ik weet in ieder geval wel dat ik niet meer zonder dat demagnetiseerding kan, je went errug snel aan de klankvoordelen van zo'n apparaat. Die van dat zwarte gat is ook wel een cool voorbeeld, ik ga mijn CD's eens in dat zwarte gat stoppen, kijken hoe ze dan klinken......................................................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 Die van dat zwarte gat is ook wel een cool voorbeeld, ik ga mijn CD's eens in dat zwarte gat stoppen, kijken hoe ze dan klinken......................................................... Goeie reis Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 21 december 2003 Author Report Share Posted 21 december 2003 andere menen stoppen ook weleens wat in een ander zwart gat..of dat een cd is, weet ik niet, dat zou je aan hun moeten vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 andere menen stoppen ook weleens wat in een ander zwart gat..of dat een cd is, weet ik niet, dat zou je aan hun moeten vragen En heeft dat dan effect? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 andere menen stoppen ook weleens wat in een ander zwart gat..of dat een cd is, weet ik niet, dat zou je aan hun moeten vragen En heeft dat dan effect? ja, wel als hij C-37 gebruikt in plaats van vaseline. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 december 2003 Author Report Share Posted 23 december 2003 ja. laat dat niet gebeuren!! *denkt aan de film van "american pie 2"* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Er zit helemaal geen licht in een tv.De elektronen die door het kannon worden afgevuurd worden door spanning en magnetisme afgebogen. die komen dan op een fosforlaag terecht en die zet die energie om in licht. Fotonen lijken te kunnen buigen. maar dat is eigenlijk nog niet gelukt. Wel is men er in geslaagd licht te vangen. Dat zwarte gaten geen licht uitzenden is eigenlijk het enige bewijs wat we hebben dat licht gebogen kan worden. Wellicht dat de zwartekracht een een zwartgat zo hoog is dat er uberhaubt alleen gammastraling onstaat of het licht heeft niet genoeg snelheid om aan die zwaartekracht te ontsnappen. Het demagnetiseren van een laser heeft hooguit effect op de halfgeleider zelf. Niet op de straal. Het afbuigen van de laserstraal vindt plaats door het verplaatsen van de lensen en spiegels. Het demagniseren zou dus alleen effect hebben op de verplaatsings eigenschappen van de lens. Groeten Simon Kijk iemand die die de Kijk leest Overigens had met licht toch ook eens zien afbuigen dat langs de zon kwam (tijdens een zonsversduistering) was toch een van de bewijzen van de alg. relativitets theorie (geloof ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Er zit helemaal geen licht in een tv.De elektronen die door het kannon worden afgevuurd worden door spanning en magnetisme afgebogen. die komen dan op een fosforlaag terecht en die zet die energie om in licht. Fotonen lijken te kunnen buigen. maar dat is eigenlijk nog niet gelukt. Wel is men er in geslaagd licht te vangen. Dat zwarte gaten geen licht uitzenden is eigenlijk het enige bewijs wat we hebben dat licht gebogen kan worden. Wellicht dat de zwartekracht een een zwartgat zo hoog is dat er uberhaubt alleen gammastraling onstaat of het licht heeft niet genoeg snelheid om aan die zwaartekracht te ontsnappen. Het demagnetiseren van een laser heeft hooguit effect op de halfgeleider zelf. Niet op de straal. Het afbuigen van de laserstraal vindt plaats door het verplaatsen van de lensen en spiegels. Het demagniseren zou dus alleen effect hebben op de verplaatsings eigenschappen van de lens. Groeten Simon Kijk iemand die die de Kijk leest Overigens had met licht toch ook eens zien afbuigen dat langs de zon kwam (tijdens een zonsversduistering) was toch een van de bewijzen van de alg. relativitets theorie (geloof ik) Vergeet niet de "wetenschap en samenleving" van de volkskrant!!! Mijn laatste Kijk was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 december 2003 Author Report Share Posted 23 december 2003 stond in de KIJK nog wat over audiokabels?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 stond in de KIJK nog wat over audiokabels?? Religie komt regelmatig aan bod.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 december 2003 Author Report Share Posted 23 december 2003 massageloof?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts