Henrie Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Tja, ik dacht, het einde van het jaar zit er al weer aan te komen, en dan wordt je altijd doodgegooid met jaarlijsten. Maar de meeste zijn toch erg doorsnee (de enigen die ik ken en niet doorsnee zijn, zijn de lijsten van Kink-FM, de Outlaw 141 en Kinky 101). Dus, wat vinden de ECHTE muziekliefhebbers nou van het *(bijna) afgelopen muziekjaar. Zet hier je top5 (houdt het een beetje overzichtelijk) van dit jaar neer. Geen allertijdenlijst dus, maar enkel van dit jaar. Ik zal een begin maken. Ik zit echter wel op het werk op dit moment, dus ik heb zo niet alle 2003-albums voor me. En ik vraag me nu eigenlijk ook af of ik er wel zoveel ken. Heb toch vooral 'oudere' muziek leren kennen dit jaar. Maar goed, onder voorbehoud, is dit mijn top 3 (kan er zo niet meer dan 3 verzinnen): 1. The Gathering - Souvernirs Tja, hoe kon het ook anders he Hij is al weer van begin dit jaar, maar nog altijd erg mooi en zonder twijfel mijn favoriet van dit jaar. 2. Opeth - Damnation Ik vind de vorige 3 net ff wat mooier, maar deze mag er ook zijn. 3. Massive Attack - 100th Window Ook deze had een betere voorgangen vind ik, maar toch zeer de moeite waard., Nou, ik ben benieuwd wat jullie hier neerplanten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 1. Merlin - Bard Of The Unseen - Kayak Hun mooiste album tot nu toe. Zo hoort een concept album / rock opera te klinken. 2. High Anxiety - Therapy? Een nieuw label, en een nieuw geluid. Nog steeds duister en grimmig, met een flinke scheut rock 'n' roll. 3. To Watch The Storms SE - Steve Hackett Een ouderwets goed Steve Hackett album - gewoon heerlijke muziek, varierend van subtiel (Serpentine Song) tot pop (Brand New) to lekker ouderwets raggen (Mechanical Bride). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Ik kan helaas geen "best of the year" verzinnen. Ik heb dit jaar niet veel software van dit jaar aangeschaft. Het meest dat ik in huis heb gehaald is jazz uit de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw. Dat kun je moeilijk in zijn lijstje plaatsen. Ik heb wel een "verassing van het jaar" en dat is voor mij Evanescence. Niet ieders smaak, maar voor mij precies wat ik zoek in dit genre. Evanescence - Fallen Nog een verrassing. Dave Gahan (Depeche Mode) heeft zich eindelijk los gemaakt van de dwingende hand van Martin Gore en laat op dit album horen dat hij terug is. Dave Gahan - Paper Monsters Persoonlijke afzakker van dit jaar is voor mij toch wel deze van Coldplay (hoewel, hij is van vorig jaar ). Ik vind de muziek wel aardig (niet meer dan dat), maar die stem gaat je werkelijk snel vervelen. Sorry voor de aanhangers, maar mijn stem krijgt ie zeker niet. Coldplay - A Rush Of Blood To The Head Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Ik sluit me graag geheel bij Sodjuu aan, wat betreft 't album van Coldplay Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 december 2003 Author Report Share Posted 16 december 2003 Ik sluit me graag geheel bij Sodjuu aan, wat betreft 't album van Coldplay Ik ook, die kan er bij mij nog wel bij (in de top 5). En die van Evanescence ook. Strakke, harde, beetje trendy, maar ook lieve muziek. Vooral het nummer Hello is erg gaaf!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Ik sluit me graag geheel bij Sodjuu aan, wat betreft 't album van Coldplay Hoi Alco, Volgens mij heb je mijn commentaar niet goed gelezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 december 2003 Author Report Share Posted 16 december 2003 Ik sluit me graag geheel bij Sodjuu aan, wat betreft 't album van Coldplay Hoi Alco, Volgens mij heb je mijn commentaar niet goed gelezen En ik heb alleen Alco's reply maar goed gelezen geloof ik Ach, ik vind Coldplay ook niet briljant, maar hij mag wel in m'n top 5. Hij is goed te hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Ik sluit me graag geheel bij Sodjuu aan, wat betreft 't album van Coldplay Hoi Alco, Volgens mij heb je mijn commentaar niet goed gelezen En ik heb alleen Alco's reply maar goed gelezen geloof ik Ach, ik vind Coldplay ook niet briljant, maar hij mag wel in m'n top 5. Hij is goed te hebben... Misschien had ik beter ipv "afzakker", "zakt mijn broek van af" kunnen neerzetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 december 2003 Author Report Share Posted 16 december 2003 Nog ff een aanvulling: Deze mogen er wel in (en dan Coldplay eruit; sorry Alco )... 4. Mogwai - Happy Songs For Happy People 5. Nick Cave - Nocturama Als 'reserve' zou ik de nieuwe van Dream Theater erbij zetten, 'Train Of Thought'. Heb 'm nu wat vaker gedraaid en hij begint wat mooier te worden. Hopelijk zet het nog ff door, want hij is er nog niet, vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 (en dan Coldplay eruit; sorry Alco )... Voor een student lees je erg slecht Sorry Henrie Alco je moet wel goed lezen voor je commentaar levert Het is voor mij al onduidelijk genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 december 2003 Author Report Share Posted 16 december 2003 (en dan Coldplay eruit; sorry Alco )... Voor een student lees je erg slecht Hoezo? Alco vind 'm wel goed. Dat weet ik bijna zeker (aangezien hij 'm wel eens heeft gepost in 'Wat voor muziek staat er nu op'). Hij (en ik ook) had de post van Sodejuu niet zo goed gelezen en dacht dat Sodejuu 'm goed vond... En trouwens, waarom zou een student bovengemiddeld goed moeten lezen? Ben niet voor niets een technische opleiding gaan doen: daar heb je tenminste beperkt leesvoer (dit i.t.t. een studie als Geschiedenis of Economie o.i.d.)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Het lijkt me dat je je persoonlijke top 3 hier moet neerzetten van het jaar, dat lijkt me ook enigzins persoonlijk. Dus coldplay mag blijven. Maar ik snap neit waarom 3 albums aangezien je het over het album of the year hebt. Voor de duidelijkheid; bedoel je nu een persoonlijke top of een gezamenlijk top die we met zn allen nu gaan samenstellen? En gaat het nu om 1 album of 3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Coldplay is dan wel niet meer van dit jaar, dit jaar kwam ik er ook achter dat die muziek wel heel erg slecht houdbaar is. Op nummer 1 bij mij: Radiohead - Hail to the Thief Daar kan Coldplay een puntje aan zuigen... Ik heb veel respect voor de manier waarop Radiohead zich ontwikkeld. De enige succesvolle mainstream band die popmuziek doorontwikkeld. Op nummer 2: Elvis Costello - North Een groeibriljant... En nummer 3: Songs Ohia - Magnolia Electric Co. Jason Molina zoals ik hem nog niet kende. Of toch wel..? Verder heb ik vorige week Jonny Greenwood - Bodysong ontvangen. Deze hoort eigenlijk ook een plaatsje in deze lijst te hebben, maar vier dagen en een keer of acht draaien is misschien wat te kort om dat te beoordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 december 2003 Author Report Share Posted 16 december 2003 Het lijkt me dat je je persoonlijke top 3 hier moet neerzetten van het jaar, dat lijkt me ook enigzins persoonlijk. Dus coldplay mag blijven. Maar ik snap neit waarom 3 albums aangezien je het over het album of the year hebt. Voor de duidelijkheid; bedoel je nu een persoonlijke top of een gezamenlijk top die we met zn allen nu gaan samenstellen? En gaat het nu om 1 album of 3? Je eigen top. Wat mij betreft je absolute favoriet, maar een top 3 of top 5 mag van mij ook (heb ik ook gedaan). Een forum-lijst opstellen lijkt me ondoenlijk, omdat dan waarschijnlijk op elke cd 1 stem komt Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Voor mij ligt dit makkelijker .Heb wel wat nieuws dit jaar gekocht of (gebrand of cadeau gekregen) .maar om nu te zeggen een echte topper.Dus hou ik het maar bij mijn elk jaar weer blijvende topper(s) nl .Hiervoor kun je me midden in de nacht wakker maken Jeff Buckley Grace . Eva Cassidy Live at Blues Alley. Roger Waters Amused to Death. Bij deze heb ik denkelijk ook de vraag voor volgend jaar al beantwoordt .mocht deze dan weer gesteld worden MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Dan mijn top 3 Op 1, ook al issie nog niet lang uit, de nieuwe dream theater, wat een briljant album, lang naar uitgekeken en overtrof mn verwachtingen, een technisch briljant duister album! 1: Op nummer 2, het geweldige album van Meastro malsteen, echt weer een prachtig zwaar neoklassiek album. en op 3 , zit zwaar te twijfelen tussen rush in rio en de laatste steve hackett, kan ook niet kiezen, dus een gedeelde 3de plaats voor deze 2 toppers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 december 2003 Author Report Share Posted 17 december 2003 Dan mijn top 3 Op 1, ook al issie nog niet lang uit, de nieuwe dream theater, wat een briljant album, lang naar uitgekeken en overtrof mn verwachtingen, een technisch briljant duister album! 1: Technisch idd briljant, maar dat waren de vorige -tig albums ook... Deze is muzikaal minder vind ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Vooral de DVD van Rush in Rio is geweldig, zeker als je van drums houdt. Tjongejonge, wat kan die Neil drummen zeg, kippevel. En Growing Up van Peter Gabriel is ook een topper ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Nr 1 ) Rush - Rush in Rio Nr 2 ) Muse - Absolution Nr 3 ) Rowwen H Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Er zijn zijn zo van die vragen die bijna niet te beantwoorden zijn,en dit is er zo eentje. Ik begin al helemaal niet aan welke top 3/4/10 dan ook. Elk album heeft voor mij veel betekend,en ieder in zijn gerne is een juweeltje op zich. Maar als ik dan toch eentje dat kleine beetje voordeel geven moet,dan is dat Sigur Ros met hun 2 mooie albums. Maar nogmaals,hier kom ik gewoon niet uit,en dus hou ik het maar bij deze posting --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifier Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Tja, Hans inderdaad moeilijk. Maar ik heb toch een selectie kunnen maken: En op de reservebank: Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Nr 5 ) Iron Maiden - Dance of Death Ik vind hem nogal tegenvallen, en met uitzondering van Wildest Dreams en Rainmaker zelfs nogal een duffe plaat. Ook live is het niet echt overtuigend. Maar het is in ieder geval geen The X Factor, dus zo erg is allemaal ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 30 december 2003 Report Share Posted 30 december 2003 dit is echt een juweeltje de beste van 2003 vanaf vinyl want volgens mij is hij al wat ouder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 dit is echt een juweeltje de beste van 2003 vanaf vinyl want volgens mij is hij al wat ouder Waar te bestellen? Mijn platenspeler krijgt een opknapbeurt, dus dat moet wel gevierd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 14 januari 2004 Report Share Posted 14 januari 2004 dit is echt een juweeltje de beste van 2003 vanaf vinyl want volgens mij is hij al wat ouder Helemaal mee eens Berend, als je dit beluisterd denk je bij je zelf: Waarom hebben ze in hemelsnaam ooit de CD speler uitgevonden. waarom denk je dat ik een goedkoop cd spelertje heb staan kees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts