Jump to content

Felicitaties en Gelukwensen

cgm
 Share

Recommended Posts

Ik hoop voor je dat het de komende maanden net zulk mooi (droog) weer blijft als de afgelopen maanden.

Alleen de een na laatste week van maart had enige regen van betekenis en daarnaast was het sinds half februari vrijwel altijd droog. Vandaar al die kilometers, want in de regen stap ik niet op.

Ik hoop ook dat het een beetje goed weer blijft. Maar niet zo warm, want daar hou ik niet van. Vind ik met hardlopen ook niet fijn. Met fietsen heb je wel meer koeling van de rijwind, maar toch. Ik heb liever wat koeler weer. Ik fiets (of loop) mezelf wel warm ;)

Fietsen op Mallorca! at schijnt het nieuwe fietsersparadijs te zijn. Laat eens wat fotootjes zien als het er op zit.

Ik fiets intussen gewoon door (zit in werkelijkheid inmiddels net boven de 2300; niet slecht toch, vanaf 14 februari :cool2: )

Dat is het zeker en vooral in deze tijd van het jaar. Ga nu voor de vierde keer in vijf jaar, en voor de derde maal op rij. Het binnenland en de niet toerischtische kustgebieden (net als op Gran Canaria, wordt slechts een klein deel van de kust belaagd door vooral Duitse bakkende schollen) is allround mooi.

Heb zelf geen camera, maar op een ander forum liet iemand plaatjes van Sa Calobra, aan de noord-west kust, zien.

AGM_Mallorca090.jpg

AGM_Mallorca091.jpg

Op de site van Rompelberg, kun je behalve Rompelberg, ook een indrukje van Mallorca als fietsland krijgen.

Of, beter nog, via deze site van een andere organistor, JDR.

Het is ook prima te doen om de fiets mee te nemen (kan her en der ook worden gehuurd om zelfstandig te fietsen) en zelf de weg te vinden.

Da's een berg kilometers. Vond vooral de eerste 1000 die je liet zien bewonderenswaardig, gezien de tijd van het jaar. Die tellen dubbel tov mijne behaaglijke april km's (t/m 30 april 1250).

En aan de jarigen van vandaag maar ihb hansko (Hansk & hansko= 2x?) de hartelijke felicitaties. Het leven begint bij 60, dus even doorbijten nog :D

Dank heer Kraus. En wat bent u aardig vandaag, valt op :D

En aan de jarigen van vandaag maar ihb hansko (Hansk & hansko= 2x?) de hartelijke felicitaties. Het leven begint bij 60, dus even doorbijten nog :D

Ben ik weer te laat.... <_<

Met terugwerkende kracht dan maar.

Hans van harte....

:)

Ben ik weer te laat.... <_<

Met terugwerkende kracht dan maar.

Hans van harte....

:)

Dank je en nog zeker op tijd hoor.

• 4 weeks later...
Guest Kraus vonBentinck

Van Harte uiteraard aan de twee jarigen. Hubertinus, hderx en HPMD zijn volgens mij een en dezelfde persoon, of ik moet mij wel heel erg vergissen.

Heren,

dank u. Ook namens HDERKX en Hubertinus.

HPMD

Ik blijf het vreemd vinden. Met beide accounts kon ik niks meer, maar de verjaardag vieren ze toch mee...

en Henrie, schiet je al op :D ?

Ik zit ongeveer op een tiende van jouw totaal gereden kilometers ;) Maar dan tel ik de 102km per week woon/werkverkeer niet mee, want dat doe ik op m'n gewone fiets. Ik heb laatst een tochtje naar m'n ouders gemaakt (75km) en 2 dagen later weer terug. Heenweg flink wind tegen en de laatste 7km hongerklop (ik kwam echt totaal niet meer vooruit!), maar de terugweg ging prima. Vrij weinig wind en de wind die er stond had ik overwegend in de rug. Heb het net binnen 2:30 uur kunnen doen. Lijkt me een mooi gemiddelde voor de beginnende wielrenner... :)

Ben nog wel wat aan het tweaken aan m'n fiets. Heb laatst het plaatje onder m'n rechter schoen wat naar binnen gedraaid, zodat m'n voet wat naar buiten komt te staan (ik heb kennelijk kromme knieen ;) ). Verder heb ik m'n zadel ietsje hoger gezet, want ik wilde m'n benen iets meer kunnen strekken. Heb 'm ook nog iets verder naar voren gezet, zodat ik net iets comfortabeler (wat meer op het bredere achterste stuk) zit. Ben nu alleen nog wat met de hellingshoek van het zadel aan het spelen, maar dat stond de laatste keer eigenlijk ook wel prima. Denk niet dat ik er nog veel aan verander...

Ik wil nog wel een tweede bidonhouder (+bidon) erbij. En ik wil nog wat spullen hebben voor het geval ik met een lekke band kom te staan. Klein pompje en een reserve band en eventueel een zadeltasje waar ik die spullen in kan doen. Bandenlichters en plakspullen heb ik nog wel...

Maar verder bevalt de fiets goed. Ik hoef niet eens echt te wennen aan de houding, al is die volgens mijn broer vrij sportief (verder voorover gebogen dan op zijn fiets in ieder geval). Ik moest nog het meest wennen aan zo'n wielerbroek. Man wat zit dat strak :D Ben blij dat ik met hardlopen zo'n kort flodderbroekje aan heb (nee, niet zo een met een spleet tot op de heup ;) ) en niet zo'n 'tight'...

Verder is de manier van schakelen wel wennen. Ik ben zo'n 'grip shifter' gewend, van m'n gewone fiets (met naafversnellingen). Dan is een Shimano 105 ineens heel ingewikkeld ;) Nou ja, hij staat toch meestal op het buitenblad en dan varieer je wat (op je gevoel) met de achterderailleur. Geen idee welke verzetten ik trap. Sterker nog, ik weet niet eens precies wat voor tandwielen ik achter heb. Voor wel, daar heb ik 30/39/50. Achteraan weet ik alleen dat ik 12-27 tanden heb. Maar hoe dat precies verdeeld is, weet ik niet, laat staan dat ik weet welk verzet ik draai...

Ik hoop dat het in de weekenden een beetje mooi weer blijft. Vooral de zondagen, want 's zaterdags kom ik toch niet veel aan fietsen toe, maar 's zondags heb ik toch niet veel beters te doen ;)

Guest Kraus vonBentinck

Hoi Henrie,

Ja, als je veel fietst is het wel zaak dat je goed zit want blessures komen soms snel op en zijn niet zo eenvoudig te verhelpen. Zadel vooral niet te hoog natuurlijk en handig is wel om bij een fietszaak eens op zo'n ribbeltjeskartonnetje te gaan zitten om de afstand tussen de zitbotjes te bepalen en dat te vergelijken met de breedte van het zadel. Blijft allemaal een kwestie van proberen binnen de vaststaande vuistregels. Een centimetertje k

Uit je opmerking over de fietsbroek/ "koersbroek" kan maar een conclusie getrokken worden namelijk dat de broek te klein is. Nauwsluitend kan zeer goed (of eigenlijk: moet) gewoon samengaan met comfortabel/onmerkbaar. Fietskleding van de meeste merken (Ultima/Nalini bijv) is kwalitatief echt hoogwaardig en laat qua draagcomfort niets te wensen over. Je bent gauw

en natuurlijk ook felicitaties voor GakyIdeadia :unsure:

Frank K. en de andere jarigen van vandaag... van harte gefeliciteerd. ;)

Bedankt Paul. :D Heb een mooie dag gehad, en ook nog eens heel mooi weer.

Frank. :)

En laat je Hear weer eens meer horen Frank of mis ik je toevallig altijd.

En laat je Hear weer eens meer horen Frank of mis ik je toevallig altijd.

Ha die Carl, ik lees nog regelmatig mee hier. Af en toe een post, maar nog steeds aanwezig. :D

Dus ik denk, dat we mekaar hier wel eens mislopen. :unsure:

Frank.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...