Jump to content

Speakers ophangen??

Arnie
 Share

Recommended Posts

Door een verandering in de indeling van mijn (slaap)kamer zit ik er over te denken om mijn beide speakers op te hangen...... en wel hiermee...

RPCLB20b.JPG

ik wil eigenlijk geen gaten achterin m'n JBL's boren (daarom dit type vogels), maar heeft er iemand ervaring met dit systeem?? en hoe is uberhaubt de ervaring met speakers ophangen?? (qua geluid)

Het mooiste zou natuurlijk zijn om ze op een paar stands te zetten, maar dit komt met m'n rechterspeaker niet goed uit vrees ik :(

Door een verandering in de indeling van mijn (slaap)kamer zit ik er over te denken om mijn beide speakers op te hangen...... en wel hiermee...

RPCLB20b.JPG

ik wil eigenlijk geen gaten achterin m'n JBL's boren (daarom dit type vogels), maar heeft er iemand ervaring met dit systeem?? en hoe is uberhaubt de ervaring met speakers ophangen?? (qua geluid)

Het mooiste zou natuurlijk zijn om ze op een paar stands te zetten, maar dit komt met m'n rechterspeaker niet goed uit vrees ik :(

Ik vermoed dat de basweergave strakker zal worden (omdat de luidsprekers min of meer in de vrije ruimte hangen). Ik denk wel dat de bas minder luid zal worden. Ik denk overigens dat een paar van de vloer ontkoppelde stands hetzelfde effect zullen hebben. Ik weet niet of je met een minder luide basweergave kunt leven? :huh:

Van alle mogelijkheden die je hebt is het ophangen,volgens mij ervaring dan,de minst gunstigste.

Maar soms ontkom je er niet aan zoals in jou geval.

Als je dan toch kiest voor deze optie,zal je beter de beste oplossing kunnen aanwenden,en je maar geen zorgen maken over een paar extra schroeven. ;)

Beter dat ze dan maar aan de muur hangen in plaats van dat ze op je hoofdkussen terecht komen :D

--Hans.

Beter dat ze dan maar aan de muur hangen in plaats van dat ze op je hoofdkussen terecht komen :D

--Hans.

denk je dat dit met dit systeem zal gaan gebeuren dan??? (ze landen dan trouwens op m'n voetjes... :P )

TannoJ - die ietwat mindere basweergave is op zich niet zo'n ramp aangezien ik ook nog een klein schattig subje heb staan... ;)

...maar heeft er iemand ervaring met dit systeem?? en hoe is uberhaubt de ervaring met speakers ophangen?? (qua geluid)

Nou, je stereobeeld hangt tegen het plafond.

En de laagweergave valt eerder af.

In mijn geval betreft dit gesloten kastjes, maar met een basreflex-systeem kan het allemaal meevallen.

p.s. Ik heb de Vogel-variant met schroeven...

mvg

Beter dat ze dan maar aan de muur hangen in plaats van dat ze op je hoofdkussen terecht komen  :D

--Hans.

denk je dat dit met dit systeem zal gaan gebeuren dan??? (ze landen dan trouwens op m'n voetjes... :P )

TannoJ - die ietwat mindere basweergave is op zich niet zo'n ramp aangezien ik ook nog een klein schattig subje heb staan... ;)

Nee dat niet,maar als je ze ophangt,dan gelijk maar zoals het moet ;)

--Hans.

mvg

Ik heb ze inmiddels opgehangen (met schroeven) maarre geerdie, hoe heb jij die speakerkabels netjes weggewerkt?? een beetje redelijke speakerkabel past niet echt door een kabelgoot....... of je krijgt het formaat pvc buis

ps: geluidbeoordeling volgt zsm B)

mvg

Ik heb ze inmiddels opgehangen (met schroeven) maarre geerdie, hoe heb jij die speakerkabels netjes weggewerkt?? een beetje redelijke speakerkabel past niet echt door een kabelgoot....... of je krijgt het formaat pvc buis

ps: geluidbeoordeling volgt zsm B)

Wel...ik gebruik voor de betreffende speakers 2 x 1,5mm2. Da's mooi genoeg.

Verder hangt de linker speaker aan een trapkast. Dusss een gaatje in het wandje en de kabel loopt, uit het zicht, via de trapkast en de plint naar de av-receiver.

De rechter speaker hangt aan een boekenkast naast een raam. Deze kabel heb ik met een lijmpistool strak langs het raamkozijn geplakt en naar beneden getrokken. O

Tja, vrouwen...

...beslissen en wij mannen moeten dan aan het werk...toch?

Geen ervaring mee, maar ik dacht het niet... Als ik iets wil, moet ik het ook zelf doen... :)

Dat is okee Henrie.

Maar de rest zwijgt...

Vast een teken aan de wand. :P:lol:

;) Leg 1 of 2 kabels van 2,5 mm2 (Oerlbach koperkabel o.i.d.) in een 25 gootje in de hoek van de kamer en behang er ff een baantje overheen :D

Of boor een gaatje naar de kamer erlangs en zet daar een gootje: geen gesaus, geen gebehang, geen gelijm, geen kabels in het zicht ... tatataaaaa ... en als de gebruiker van de logeerkamer er iets van zegt, dan stuur je hem gewoon door naar een hotel in de buurt :lol::blink:

Groet, Coen :ph34r: