Arnie Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Door een verandering in de indeling van mijn (slaap)kamer zit ik er over te denken om mijn beide speakers op te hangen...... en wel hiermee... ik wil eigenlijk geen gaten achterin m'n JBL's boren (daarom dit type vogels), maar heeft er iemand ervaring met dit systeem?? en hoe is uberhaubt de ervaring met speakers ophangen?? (qua geluid) Het mooiste zou natuurlijk zijn om ze op een paar stands te zetten, maar dit komt met m'n rechterspeaker niet goed uit vrees ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Door een verandering in de indeling van mijn (slaap)kamer zit ik er over te denken om mijn beide speakers op te hangen...... en wel hiermee... ik wil eigenlijk geen gaten achterin m'n JBL's boren (daarom dit type vogels), maar heeft er iemand ervaring met dit systeem?? en hoe is uberhaubt de ervaring met speakers ophangen?? (qua geluid) Het mooiste zou natuurlijk zijn om ze op een paar stands te zetten, maar dit komt met m'n rechterspeaker niet goed uit vrees ik Ik vermoed dat de basweergave strakker zal worden (omdat de luidsprekers min of meer in de vrije ruimte hangen). Ik denk wel dat de bas minder luid zal worden. Ik denk overigens dat een paar van de vloer ontkoppelde stands hetzelfde effect zullen hebben. Ik weet niet of je met een minder luide basweergave kunt leven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Van alle mogelijkheden die je hebt is het ophangen,volgens mij ervaring dan,de minst gunstigste. Maar soms ontkom je er niet aan zoals in jou geval. Als je dan toch kiest voor deze optie,zal je beter de beste oplossing kunnen aanwenden,en je maar geen zorgen maken over een paar extra schroeven. Beter dat ze dan maar aan de muur hangen in plaats van dat ze op je hoofdkussen terecht komen --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 16 december 2003 Author Report Share Posted 16 december 2003 Beter dat ze dan maar aan de muur hangen in plaats van dat ze op je hoofdkussen terecht komen --Hans. denk je dat dit met dit systeem zal gaan gebeuren dan??? (ze landen dan trouwens op m'n voetjes... ) TannoJ - die ietwat mindere basweergave is op zich niet zo'n ramp aangezien ik ook nog een klein schattig subje heb staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 ...maar heeft er iemand ervaring met dit systeem?? en hoe is uberhaubt de ervaring met speakers ophangen?? (qua geluid) Nou, je stereobeeld hangt tegen het plafond. En de laagweergave valt eerder af. In mijn geval betreft dit gesloten kastjes, maar met een basreflex-systeem kan het allemaal meevallen. p.s. Ik heb de Vogel-variant met schroeven... mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Beter dat ze dan maar aan de muur hangen in plaats van dat ze op je hoofdkussen terecht komen --Hans. denk je dat dit met dit systeem zal gaan gebeuren dan??? (ze landen dan trouwens op m'n voetjes... ) TannoJ - die ietwat mindere basweergave is op zich niet zo'n ramp aangezien ik ook nog een klein schattig subje heb staan... Nee dat niet,maar als je ze ophangt,dan gelijk maar zoals het moet --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Ik denk wel dat de bas minder luid zal worden. Mijn ervaring is dat de meeste muurbeugels toch z Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Je krijgt als je ze ophangt met de voorzijde // aan de muur een roomgain in je lage tonen weergave. Dit kan een oplopen tot 9 dB als ze in een hoek hangen(twee muren en een plafond) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 17 december 2003 Author Report Share Posted 17 december 2003 p.s. Ik heb de Vogel-variant met schroeven... mvg Ik heb ze inmiddels opgehangen (met schroeven) maarre geerdie, hoe heb jij die speakerkabels netjes weggewerkt?? een beetje redelijke speakerkabel past niet echt door een kabelgoot....... of je krijgt het formaat pvc buis ps: geluidbeoordeling volgt zsm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 p.s. Ik heb de Vogel-variant met schroeven... mvg Ik heb ze inmiddels opgehangen (met schroeven) maarre geerdie, hoe heb jij die speakerkabels netjes weggewerkt?? een beetje redelijke speakerkabel past niet echt door een kabelgoot....... of je krijgt het formaat pvc buis ps: geluidbeoordeling volgt zsm Wel...ik gebruik voor de betreffende speakers 2 x 1,5mm2. Da's mooi genoeg. Verder hangt de linker speaker aan een trapkast. Dusss een gaatje in het wandje en de kabel loopt, uit het zicht, via de trapkast en de plint naar de av-receiver. De rechter speaker hangt aan een boekenkast naast een raam. Deze kabel heb ik met een lijmpistool strak langs het raamkozijn geplakt en naar beneden getrokken. O Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Arnie, als ik jou was zou ik niet met kabelgootjes o.i.d. werken want die trekken imho n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Arnie, als ik jou was zou ik niet met kabelgootjes o.i.d. werken want die trekken imho n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Arnie, als ik jou was zou ik niet met kabelgootjes o.i.d. werken want die trekken imho n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Wat boeit een kabeltje in het zicht nou? Als je 'm gewoon netjes recht naar beneden laat hangen, stoor je je er toch niet aan? Ik niet iig. Heb liever een kabeltje in zicht dan licht gele muren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 17 december 2003 Author Report Share Posted 17 december 2003 Arnie, als ik jou was zou ik niet met kabelgootjes o.i.d. werken want die trekken imho n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Heb liever een kabeltje in zicht dan licht gele muren Tsja Henrie, m'n vrouw mag graag eens wat anders op de muren, dus wie weet wordt het nog wel eens gewoon wit Tja, vrouwen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Tja, vrouwen... ...beslissen en wij mannen moeten dan aan het werk...toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Tja, vrouwen... ...beslissen en wij mannen moeten dan aan het werk...toch? Geen ervaring mee, maar ik dacht het niet... Als ik iets wil, moet ik het ook zelf doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Tja, vrouwen... ...beslissen en wij mannen moeten dan aan het werk...toch? Geen ervaring mee, maar ik dacht het niet... Als ik iets wil, moet ik het ook zelf doen... Dat is okee Henrie. Maar de rest zwijgt... Vast een teken aan de wand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Tja, vrouwen... ...beslissen en wij mannen moeten dan aan het werk...toch? Tja Geerdie zo is het voor mezelf zou ik wel een paar knappe luidsprekers willen en ze netjes opstellen, maar ja...de vrouw beslist h Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Tja, vrouwen... ...beslissen en wij mannen moeten dan aan het werk...toch? Tja Geerdie zo is het voor mezelf zou ik wel een paar knappe luidsprekers willen en ze netjes opstellen, maar ja...de vrouw beslist h Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Leg 1 of 2 kabels van 2,5 mm2 (Oerlbach koperkabel o.i.d.) in een 25 gootje in de hoek van de kamer en behang er ff een baantje overheen Of boor een gaatje naar de kamer erlangs en zet daar een gootje: geen gesaus, geen gebehang, geen gelijm, geen kabels in het zicht ... tatataaaaa ... en als de gebruiker van de logeerkamer er iets van zegt, dan stuur je hem gewoon door naar een hotel in de buurt Groet, Coen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts