Jan Catrysse Posted 13 oktober 2001 Report Share Posted 13 oktober 2001 Hi, Ik ben vrij nieuw in de HiFi scene en ben op zoek naar een volledige set. De talrijke reviews die ik tot nu toe las hebben mijn interesse gewekt in de Paradigm Reference Studio 100 v2 speakers; blijkbaar zeer goed in zijn prijs categorie. Tot nu toe heb ik echter nog geen enkele dealer gevonden die deze kan demonstreren, laat staan leveren. Weet er iemand waar zulks mooi zou te vinden zijn in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 oktober 2001 Report Share Posted 15 oktober 2001 Hallo Jan, Ten eerste van harte welkom bij dit forum.Ik ben het merk Paradigm even gaan opzoeken op het "net". Het betreft een Canadese luidspreker, dat kennelijk via Audionord in Denemarken wordt geimporteerd. Kijk ook eens op www.paradigm.ca In alle eerlijkheid - ik zou nooit van mijn leven een luidspreker kopen (van het soort dat jij kennelijk zoekt) zonder hem een paar dagen in huis te hebben gehad. Het kan de beste luidspreker van de wereld zijn, de vraag is of die in jouw ruimte met jouw oren goed klinkt. Klankverschillen tussen luidsprekers zijn behoorlijk dramatisch. Probeer eens te beschrijven wat voor een kamer je hebt (dimensies en wijze van inrichting modern of met veel demping), wat voor een muziek je mooi vindt en in wat voor een prijsklasse je zoekt. Je krijgt dan voldoende response op dit forum. Overigens misschien leuk om dit weekend naar Eindhoven te gaan naar de Hifi beurs. Je kan daar wat ideeen op doen. Tot slot bij hifi is haastige spoed zelden goed. Dus neem de tijd te luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 oktober 2001 Report Share Posted 15 oktober 2001 Hallo Jan, Ten eerste van harte welkom bij dit forum.Ik ben het merk Paradigm even gaan opzoeken op het "net". Het betreft een Canadese luidspreker, dat kennelijk via Audionord in Denemarken wordt geimporteerd. Kijk ook eens op www.paradigm.ca In alle eerlijkheid - ik zou nooit van mijn leven een luidspreker kopen (van het soort dat jij kennelijk zoekt) zonder hem een paar dagen in huis te hebben gehad. Het kan de beste luidspreker van de wereld zijn, de vraag is of die in jouw ruimte met jouw oren goed klinkt. Klankverschillen tussen luidsprekers zijn behoorlijk dramatisch. Je kan zo'n ding echt niet via een test kopen. Probeer eens te beschrijven wat voor een kamer je hebt (dimensies en wijze van inrichting modern of met veel demping), wat voor een muziek je mooi vindt en in wat voor een prijsklasse je zoekt. Je krijgt dan voldoende response op dit forum. Overigens misschien leuk om dit weekend naar Eindhoven te gaan naar de Hifi beurs. Je kan daar wat ideeen op doen. Tot slot bij hifi is haastige spoed zelden goed. Dus neem de tijd te luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Catrysse Posted 15 oktober 2001 Author Report Share Posted 15 oktober 2001 Dag Carl, Alvast bedank voor je reply. Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat haast en spoed zelden goed is... Ik ben dan ook van plan om om het even welk materiaal eerst grondig te testen. De reviews zijn zo positief dat ik deze set heel graag eens zou beluisteren, maar dan moet je hem natuurlijk eerst vinden ;-) Ik ben op zoek naar luidsprekers en versterker, ik heb momenteel geen van beide. Maar na verscheidene luistertests denk ik voor de Denon AVR 3802 te gaan. Ik zou willen starten met Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 oktober 2001 Report Share Posted 17 oktober 2001 Hai Jan, In alle eerlijkheid - in surround ben ik niet zo'n held. Volgens mij heb je aan stereo genoeg als je tenminste alleen voor muziek gaat. Daarbij zoveel luidsprekers krijg ik niet in mijn kamer zonder echtscheiding. In het november nummer van Hi-Fi News staat een uitgebreide vergelijkende test van surround versterkers. Die zou ik in ieder geval lezen voor ik tot aanschaf over zou gaan. De Denon AVC-10SE kwam daar goed uit las ik in de samenvatting. Gent ken ik overigens een beetje - schitterende stad. Ik ben daar op een bepaald moment tegen een zaak aangelopen -volgens mij heette die Radioyola-die leuke hifi verkocht. Ik ben naar binnen gelopen omdat ze LP's verkochten en dan ga ik toch altijd even kijken. Probeer ook daar eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Catrysse Posted 18 oktober 2001 Author Report Share Posted 18 oktober 2001 Thanks! Doe ik zeker. Ondertussen heb ik ook gezien dat de dichtsbijzijnde delaer van Paradigm in Denemarken is... Dus het zal iets anders worden. Groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts