Jump to content

Sennheiser

Jos
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een prachtige Sennheiser HD590 koptelefoon die ik gebruik voor computer werk en om DVD's te kijken, waarom niet een "gewone" surround set of super hifi set? Dat komt omdat ik in een studenten huis woon en toch lekker hard geluid en vooral goeie kwaliteit geluid wil hebben, vandaar de Sennheiser HD590.

Laatst wilde ik hem weer een keer gebruiken toen ik me wild schrok want hij deed het niet. Nou heb ik hem bij een vriend getest en hij blijkt het nog perfect te doen, alleen het kabeltje is kapot.

Jammer genoeg heb ik hier praktisch geen verstand van en daarom ben ik hier :D er zijn namelijk 2 soorten kabeltjes, althans ik heb er in 2 kunnen vinden, de

Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan.

Dat zal de unshielded versie wel zijn.

Shielding is meer voor kleine signalen (nou niet allemaal over de zeik gaan graag ;) )

Groeten Simon

Hallo,

De kabeltjes van Sennheiser sneuvelen aardig snel. De kabels die ze "vroeger" gebruikten waren veel beter (met zo'n grote oude jack-plug erop). Deze gaat langer mee is veel minder gevoelig ook voor tikken/aanrakingen. Doordat de bijhorende kabel van mijn Sennheiser kapot was gegaan (na ongeveer een jaartje), heb ik de kabel van een oude Sennheiser er op gefabriceerd. En zo al ongeveer 2,5 jaar geen problemen gehad..

groeten, PD :)

Hallo Jos,

Ken dat probleem met die Sennhijgers. Heb heel wat geprobeerd en afgeklooid met die k@#te kabeltjes maar de orginele kabel blijkt toch het beste te voldoen en het langste mee te gaan. Helaas wel een dure grap :mad2:

Idd die oude kabels waren veel beter. Na veel klachten gebruikte SH daar staaldraad in maar ook die braken op den duur af in de stekkertjes bij de hoofdtelefoon.

;)

Idd die oude kabels waren veel beter. Na veel klachten gebruikte SH daar staaldraad in maar ook die braken op den duur af in de stekkertjes bij de hoofdtelefoon.

Tot zover heb ik dus geen problemen gehad met de "oude draad". De tijd zal het me leren? B)

Tot zover heb ik dus geen problemen gehad met de "oude draad". De tijd zal het me leren? B)

Was ook pas na een jaar of 5 dagelijks intensief gebruik ;):D

Was ook pas na een jaar of 5 dagelijks intensief gebruik ;):D

Ha Pjotr..

Mijn vader gebruikt hem vaker dan ik, maar ik denk dat we gezamelijk op zo'n 5 uren in de week komen.. <_<

Hey bedankt allemaal!

Ik zal eens gaan zoeken naar een Sennheiser kabeltje!

Ik ben op dit forum gekomen via the site van Hanze-HiFi in Zwolle zouden die zo'n kabeltje hebben?

Groeten Jos

Ga er eens langs (als je kunt) en vraag het ze. Of stuur ze anders een mailtje. Misschien moet je wel eerst ff kijken of ze Sennheiser in het assortiment hebben...

Het is maar een idee hoor Jos, maar wist je dat er ook door high-end kabelfabrikant CARDAS een kabel wordt aangeboden speciaal voor SENNHEISER-hoofdtelefoons? Regelmatig tweedehands te koop via AUDIOGON.

Ik had vroeger ook een Sennheiser, en had ook als een van de velen problemen met het slechte kabelaansluitingssysteem. Ben dan maar overgegaan naar BEYERDYNAMIC, is op dat vlak beter afgewerkt.

Met vrgr <_<

Fons MDS