PD Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beste allemaal, Ik zat zonet bij de plaatslijke snackboer en verbaast hoorde ik daar iemand zich uitlaten over hifi en audiofielen?! Hij zei vervolgens in het fries (voor de duidelijkheid maar even vertaald): "Laatst was ik op een hifi show, en als je die mensen daar ziet lopen.. Allemaal oude alleen wonende mannen die helemaal in hun eigen wereldje leven.." Ik zou er bijna iets aan toevoegen maar heb me ingehouden.. Zijn we het hiermee eens? Ik zelf kan me er totaal niet in vinden ( 't gaat niet voor mij op, maar ik ken ze wel).. Kennen jullie ze? groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beste allemaal, Ik zat zonet bij de plaatslijke snackboer en verbaast hoorde ik daar iemand zich uitlaten over hifi en audiofielen?! Hij zei vervolgens in het fries (voor de duidelijkheid maar even vertaald): "Laatst was ik op een hifi show, en als je die mensen daar ziet lopen.. Allemaal oude alleenstaande mannen die helemaal in hun eigen wereldje leven.." Ik zou er bijna iets aan toevoegen maar heb me ingehouden.. Zijn we het hiermee eens? Ik zelf kan me er totaal niet in vinden ( 't gaat niet voor mij op, maar ik ken ze wel).. Kennen jullie ze? groeten, PD Als met 'audiofielen' hetzelfde wordt bedoeld als met 'nerds' in de computerwereld, dan kan ik het er wel mee eens zijn. Er zijn altijd van die types bij. Voor wat mijzelf betreft: ben wel alleenstaand, al heb ik wel 19 huisgenoten, ben niet oud (slechts 22) en leef niet slechts in m'n eigen wereldje. Op zich hou ik wel van alleen zijn, maar ik zou toch heel erg moeten wennen als ik ineens helemaal alleen zou komen te wonen. Helemaal niemand om je heen is ook niks. Je af en toe van iedereen afsluiten is wel eens fijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 "Laatst was ik op een hifi show, en als je die mensen daar ziet lopen.. Allemaal oude alleen wonende mannen die helemaal in hun eigen wereldje leven.." He leuk topic onderwerp PD En... inderdaad wel enigszins herkenbaar... Ik zie tijdens shows, en bij enkele winkels soms ook, toch wel een redelijk aantal van die weirdo's, van die (waarschijnlijk) verstokte vrijgezelle nerds, of anderszins alternativo's. (je pikt ze d'r zo uit.) Misschien hoor ik er zelf ook wel bij Of ze echt in een eigen wereldje leven zou ik niet willen beweren, maar toch... het is net als met studenten... Als ik een dagje ga shoppen ofzo in Groningen, dan pik je de die-hard studenten er ook zo uit. Qua gezicht, kapsel, en most of all... hun truien met horizontale brede strepen en wit overhemd kraagje er bovenuit Zo is 't met sommige van de echte audiofielen op shows ook.... Nix mis mee overigens, maar valt soms wel op. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Zijn we het hiermee eens? Ik zelf kan me er totaal niet in vinden ( 't gaat niet voor mij op, maar ik ken ze wel).. Kennen jullie ze? groeten, PD Of ik ze ken? Wel, ik heb een enorme zelfkennis, dus... Herkenbare kenmerken: oud, alleenstaand, eigen wereld (dus in mijn geval eigenwijs ), ja hoor, ik herken mij daar wel in. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Als je bv mij voorbij lopen ziet,zou je niet zeggen dat ik zo'n audio-dwaas ben. Ik pas helemaal niet in dat profiel,en daarmee ondergraaf je dan ook gelijk zo'n stelling...helaas. Wat wel klopt is,dat op verjaardagen de audio-fiel soms probeerd om over z'n hobby te spreken,wat soms voor veel rare reacties cgarant zal staan. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat de meeste mensen het horen van muziek al genoeg vinden,en niet kunnen vatten dat er ook nog mensen zijn die op zoek zijn naar de ultieme muziek beleving,en daar veel voor over hebben. Een van de dood-doeners is dan ook,wanneer men het dan hoort: Ja,klink wel anders dan bij mij thuis,maar om daar nu zoveel voor uit te geven? Om dan vervolgens in hun zwaar beleende auto huiswaarts te gaan Ik denk dat iedereen wel zulke ervaringen heeft Want laten we wel wezen,als je iemand vol overgaven ziet peuteren aan post-zegels is dat ook een niet alledaags gezicht. En vaak worden zulke verzamelaars dan ook gezien met pul-overs en pijp --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beste allemaal, Ik zat zonet bij de plaatslijke snackboer en verbaast hoorde ik daar iemand zich uitlaten over hifi en audiofielen?! Hij zei vervolgens in het fries (voor de duidelijkheid maar even vertaald): "Laatst was ik op een hifi show, en als je die mensen daar ziet lopen.. Allemaal oude alleen wonende mannen die helemaal in hun eigen wereldje leven.." groeten, PD En...hoe zag hijzelf eruit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Wat wel klopt is,dat op verjaardagen de audio-fiel soms probeerd om over z'n hobby te spreken,wat soms voor veel rare reacties cgarant zal staan ...Ja, of wat dacht je van collega's ? Als 't onderwerp HiFi al een keer ter sprake komt, dan is er altijd een collega van mij bij die dan weer begint over:"Als 't hoog maar wollig is, en 't laag transparant!, ...toch...Alco" Mijn reactie dan is:"Ja hoor, zeker OF, als men m'n set ziet op foto of bij mij thuis, dat men dan vraagt: Wat voor merk is dat. Niet-audiofielen gaan er namelijk vrijwel altijd vanuit dat een set bestaat ui 1 merk, van componenten tot speakers. Of de klassieker:"Hoeveel watt is dat ?" Of...hang on... de vraag:"Wat heb je nou aan zulke dure apparatuur, je woont toch maar in een flat" Duh, alsof men altijd dus knoeperhard draait, met een dure set. Maar, ik (her)ken wel enkele HiFi-freaks die meer geven om hun set, en de klank, dan puur de muziek op zich. De ergsten draaien dan voornamelijk van die audiofiele muziek/labels. Maar dat gaat mij te ver. (hoewel ik die Andreas Vollenweider, GRP, DMP periode wel heb gehad... ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 18 december 2003 Author Report Share Posted 18 december 2003 En...hoe zag hijzelf eruit Beetje kaal (no offence ome henk), in de vijftig met een lange regenjas.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Het ene moment ben ik een suffe audiofiel, het andere moment hooligan bij de plaatselijke FC. Het zijn de bekende vooroordelen voor mij. Ik moet zeggen dat ik in het dagelijks leven veel hinder ondervind van het feit dat ik regelmatig uitwedstrijden van m'n FC bezoek. Als je dat meemaakt dan zijn de vooroordelen voor audiofielen een stuk beter te verteren. Ook al blijven ze onterecht natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Je ziet de nerds wel eens vrij rond hollen naar een audio winkel. Mijn set bestaat uit 11 tonnetjes (groot, klein en ovaal) van Musical Fidelity. Over mijn MF x-a200 eindversterkers zijn meer dan eens opgemerkt "Dat zijn subwoofers maar wat is de rest?" Voor de rest ben ik vrij normaal persoon die verloofd is. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Je ziet de nerds wel eens vrij rond hollen naar een audio winkel. Mijn set bestaat uit 11 tonnetjes (groot, klein en ovaal) van Musical Fidelity. Over mijn MF x-a200 eindversterkers zijn meer dan eens opgemerkt "Dat zijn subwoofers maar wat is de rest?" Voor de rest ben ik vrij normaal persoon die verloofd is. nando Ik heb maar 7 tonnetjes Maar idd niemand herkent ze als versterkers. Jammer dat ze met die look gestopt zijn. Ik ben er voor gevallen. En 't klinkt niet eens slecht Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beetje kaal (no offence ome henk), in de vijftig met een lange regenjas.. Die koop ik ook als ik vijftig ben Ehhh.......volgend jaar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Je ziet de nerds wel eens vrij rond hollen naar een audio winkel. Mijn set bestaat uit 11 tonnetjes (groot, klein en ovaal) van Musical Fidelity. Over mijn MF x-a200 eindversterkers zijn meer dan eens opgemerkt "Dat zijn subwoofers maar wat is de rest?" Voor de rest ben ik vrij normaal persoon die verloofd is. nando Ik heb maar 7 tonnetjes Maar idd niemand herkent ze als versterkers. Jammer dat ze met die look gestopt zijn. Ik ben er voor gevallen. En 't klinkt niet eens slecht Groeten Simon Ja niemand herkent het maar van MF hebben ze dan ook nog nooit gehoord. Als ik mensen wat laat horen snappen ze mij niet, ach boeit dat? Ik vind het ook jammer dat ze gestopt zijn met de looks van die tonnetjes. Ze maken nu minder uitgesproken rechthoekige dozen wat iedereen maakt. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beetje kaal (no offence ome henk), in de vijftig met een lange regenjas.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Als ik zo de mensen leer kennen in audioland, dan gaat het voor nogal wat personen op dat ze wat ouder zijn. Logisch toch, dit is vaak een hele dure hobby, en eerst moet je geld uitgeven aan huisje boompje beestje enz. Verder zijn velen in technische beroepen bezig, of zeer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 En...hoe zag hijzelf eruit Beetje kaal (no offence ome henk), in de vijftig met een lange regenjas.. Zolang die de jas maar dicht laat, je weet maar nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 het is net als met studenten... Als ik een dagje ga shoppen ofzo in Groningen, dan pik je de die-hard studenten er ook zo uit. Qua gezicht, kapsel, en most of all... hun truien met horizontale brede strepen en wit overhemd kraagje er bovenuit Hehe... Die herken je meteen idd. En die doen (iig de Enschedese variant) allemaal stuk voor stuk de studie TBK: Toegepaste Bedrijfskunde. Ofwel, ze worden opgeleid tot manager/inspirator. Bralapen dus. Een ander type student die je er zo uitpikt zijn die van de kunstacademie (in Enschede: de AKI). Langharig (m/v), oud uitziende kleding aan, vreemdsoortige baard (alleen mannen ) enz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 het is net als met studenten... Als ik een dagje ga shoppen ofzo in Groningen, dan pik je de die-hard studenten er ook zo uit. Qua gezicht, kapsel, en most of all... hun truien met horizontale brede strepen en wit overhemd kraagje er bovenuit Hehe... Die herken je meteen idd. En die doen (iig de Enschedese variant) allemaal stuk voor stuk de studie TBK: Toegepaste Bedrijfskunde. Ofwel, ze worden opgeleid tot manager/inspirator. Bralapen dus. Een ander type student die je er zo uitpikt zijn die van de kunstacademie (in Enschede: de AKI). Langharig (m/v), oud uitziende kleding aan, vreemdsoortige baard (alleen mannen ) enz... Weer een ander soort heeft kisjes aan, zo'n vage stoffenbroekie en een vage trui en die studeren... Vage stoffenbroekie? Vage trui? Je hebt mij 1 keer gezien en toen voldeed ik hier niet Ome Henk (want je bedoelt uiteraard mij ). Alleen die kisten kloppen idd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 En heel veel studenten herken je niet alleen aan hun behuizing (en dat ligt niet altijd aan de verhuurder)of aan hun kleding kapsel of schoeisel . Neeeeeeeeeeeeeeeee je ruikt ze ook op kilometers afstand een Bier Brouwerij stelt dan niks meer voor. Alhoewel er ook tal van studenten zijn die zonder kater hun colleges doen MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Is "niet sociaal" synoniem met "a-sociaal"? Lijkt me nogal ver gaan (en onzinnig). Wat meer "introvert" wellicht, geldt ook voor veel lezers, puzzelaars, postzegelverzamelaar, vogelaars, sportvissers etc. Verders: 45 single eigen wereld (wie niet?) dus, het zal wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Is "niet sociaal" synoniem met "a-sociaal"? Lijkt me nogal ver gaan (en onzinnig). Tegenwoordig noemt men het "zwak-sociaal" Ook daar zijn verschillende gradaties in, maar voor het gemak maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 20 december 2003 Report Share Posted 20 december 2003 En heel veel studenten herken je niet alleen aan hun behuizing (en dat ligt niet altijd aan de verhuurder)of aan hun kleding kapsel of schoeisel .Neeeeeeeeeeeeeeeee je ruikt ze ook op kilometers afstand een Bier Brouwerij stelt dan niks meer voor. blij dat ik geen student ben gelukkig drink ik bijna nooit en als ik wel drink dan is het met mijn mate Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yello Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Ja.. het is me wat, audiofielen. Ik hoop dat ik er nooit 1 word (in hart en ziel), muziekliefhebber en zelfbouwhobby is 'anders'. Meestal slaak ik al een diepe zucht als er kabels tevoorschijn worden getoverd.. Eigen wereld? Ja.. zo nu en dan, ben heerser Mvgr, Sherwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Beste allemaal, Het spijt mij heel erg Ben getrouwd heb een dochter ,koophuis,kat ,werk in de zonwering,en mijn vrouw gaat merendeel mee naar div luister avonturen en naar platen en cd beursen Ik ben 35 jaar en audiofiel en schaam mij er niet voor.Zelfs mijn dochter van 9 begint al dat ze van haar midi af wil en lekker het zelfde als pa wil. Dus vooroordelen over alleenstaande nerds met lange jassen geld ook niet altijd. Mr.Dynaco Die geduldig wacht op zn voeding pcb van GT Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Beste allemaal, Het spijt mij heel erg Ben getrouwd heb een dochter ,koophuis,kat ,werk in de zonwering,en mijn vrouw gaat merendeel mee naar div luister avonturen en naar platen en cd beursen Ik ben 35 jaar en audiofiel en schaam mij er niet voor.Zelfs mijn dochter van 9 begint al dat ze van haar midi af wil en lekker het zelfde als pa wil. Dus vooroordelen over alleenstaande nerds met lange jassen geld ook niet altijd. Mr.Dynaco Die geduldig wacht op zn voeding pcb van GT Beste Mr. Dynaco, Waar moet jij nou spijt van hebben? Ja, van die kat Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts