A90 Posted 28 januari 2004 Author Report Share Posted 28 januari 2004 Jawel, maar ik had al even een DVP-NS 900 DVD/SACD speler, dus ik ben al een jaartje SACD's aan het kopen. (dat is een goede dvd een redelijke sacd en een beroerde cd speler) Heb inmiddels Roger Waters, Norah Jones, Billy Joel, Toto en nog een stuk of 8 anderen. (talk talk is nog onderweg) Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Nou, daar zeg je wat. Ik ben hier naar aan het kijken: Link Ziet er wel stoer uit vindt ik Dit is ook wel fraai vindt ik, Jake Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 28 januari 2004 Report Share Posted 28 januari 2004 Jawel, maar ik had al even een DVP-NS 900 DVD/SACD speler, dus ik ben al een jaartje SACD's aan het kopen. (dat is een goede dvd een redelijke sacd en een beroerde cd speler) Heb inmiddels Roger Waters, Norah Jones, Billy Joel, Toto en nog een stuk of 8 anderen. (talk talk is nog onderweg) Michael Zelf luister ik meestal naar klassiek en Jazz hen nu zo'n 22 titels Heb goede ervaringen met de labels Penta Tone, Bona Nova, Telarc, Linn Records, Turtle Records Deze mensen maken echt mooie DSD opnamen Van de grotere Labels zoals Philips Classics Decca en Deutsche Grammophon heb ik ook een aantal titels, deze vindt ik iets minder klinken zijn meestal nog in multibit opgenomen. Maar wel mooie muziek hoor want daar gaat het toch om. Groeten en slaapse Jake Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 29 januari 2004 Author Report Share Posted 29 januari 2004 Jake, Een vraagje, ik probeer een beetje "in de klassiek" te komen. Zo vindt ik de meegeleverde demo SACD van Sony bij de DVP 900NS wel mooi. Maar het is nog best wel moeilijk Zo heb ik laatst de cd van Christus Apollo (zonder te luisteren) gekocht en dacht een mooi stukje klassiek op te zetten. Dat klonk wel vreemd vond ik. Ook de SACD van Wibi wordt wat eentonig na 8 nummers piano. Heb jij nog een goede SACD tip voor een beginnende "klassieker". Tips van andere forum genoten zijn uiteraard ook welkom. Ik denk zelf een beetje aan "populaire" klassiek. Dus geen zware piano stukken van een uur maar een beetje een "verzamel" klassieke cd met wat bekende stukken. Vriendelijke groet, Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 waar kun je die turtle records cd's kopen? Ik heb alleen Sjako op sacd van turtle, maar die heb ik op de vad gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Voor degene die interesse heeft; in Stereophile van Feb 04 staat een artikel over de SCD-1 en SCD777. Hij is net vers op de mat komen vallen, en kan dus nog geen details prijsgeven Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 waar kun je die turtle records cd's kopen? Ik heb alleen Sjako op sacd van turtle, maar die heb ik op de vad gekocht. Turtle is van Harry van Dalen >> Rhapsody te Hilversum Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 waar kun je die turtle records cd's kopen? Ik heb alleen Sjako op sacd van turtle, maar die heb ik op de vad gekocht. Turtle is van Harry van Dalen >> Rhapsody te Hilversum Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2004 Report Share Posted 29 januari 2004 Voor degene die interesse heeft; in Stereophile van Feb 04 staat een artikel over de SCD-1 en SCD777. Hij is net vers op de mat komen vallen, en kan dus nog geen details prijsgeven Mark vreemd, dat zijn toch oude modellen. Zag wel laatst een review van de 9000ES http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/1203sony/ Ook niet verkeerd, slecht 16 kilo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 30 januari 2004 Report Share Posted 30 januari 2004 Jake, Een vraagje, ik probeer een beetje "in de klassiek" te komen. Zo vindt ik de meegeleverde demo SACD van Sony bij de DVP 900NS wel mooi. Maar het is nog best wel moeilijk Zo heb ik laatst de cd van Christus Apollo (zonder te luisteren) gekocht en dacht een mooi stukje klassiek op te zetten. Dat klonk wel vreemd vond ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts