Jump to content

Een draaitafel en 110V

Puur
 Share

Recommended Posts

Ik ben van plan een mooie draaitafel uit Amerika te kopen en heb inmiddels contact over de verkoop van een tafel. Omdat ik ook wel eens verhalen had gehoord over de import van VPI had ik er nooit bij stil gestaan dat er daar met 110V gewerkt wordt. Nu werkt een draaitafel natuurlijke met een helemaal andere voeding dan een versterker. Kun je deze dan ook zonder moeilijkheden mporteren?

(Om e.e.a. niet af te wachten heb ik ook maar voor een zeer zacht prijsje een Thorens TD-125 op de kop getikt. :P )

Het is geen nieuw apparaat en ook geen VPI. Het gaat om een Engelse tweedehands speler waarvan nog maar weinig op deze aardkloot te vinden zijn. Ik was dus ook erg blij dat ik een vond, tot de 110V m'n gedachten binnen sloop....

Ik vraag maandag de verkoper natuurlijk ook wel even.

Het is geen nieuw apparaat en ook geen VPI. Het gaat om een Engelse tweedehands speler waarvan nog maar weinig op deze aardkloot te vinden zijn. Ik was dus ook erg blij dat ik een vond, tot de 110V m'n gedachten binnen sloop....

Ik vraag maandag de verkoper natuurlijk ook wel even.

Wat erger kan zijn, afhankelijk van welk een motorsturing er wordt gebruikt, is het gegeven dat die 100 volt ofzo, 60 Hertz is.........................

Welk merk speler is het ?

Groet Jitze

Mazzel dus, de motorsturing werkt niet op de netfrequentie...........

Met een trafootje is deze speler gewoon op 230v te gebruiken.

Groet Jitze

Het betreft een Logic DM-101, een speler waar in Nederland veel mensen naar zoeken, maar die vrijwel nergens te vinden is.

Heb je wellicht een foto van de Logic draaitafel, Puur ?

Er ligt me iets van bij dat Rinsma zo'n draaitafel had staan.

(zal 't wel mis hebben, maar de naam/type komt me bekend voor)

Groeten,

Alco

Aah, juustem... dat is 'm inderdaad.

Het zou denk ik geen kwaad kunnen wanneer Rinsma wat vaker/meer nieuwe draaitafel modellen in de zaak op zou nemen.

De modellen die er nu staan, staan er al jaren.

Op zich niks mee, aangezien die draaitafels de tand des tijds prima doorstaan hebben, maar toch... voor wat meer keuze en vergelijk tussen oud/nieuw :rolleyes:

Alco

De Revolver 'Rebel', moest toen (jaar of 6 a 7 terug) zo'n 1000,- gulden kosten, incl. AT element. (staat er nu nog)

Klonkt helaas niet bijzonder goed, maar dat kan e.v.t ook aan 't element of afstelling gelegen hebben. Klonk toen erg dun/vlak, en messcherp in 't hoog.

Alco

Goh,wat vreemd.

Ik heb er ooit ,zo ongeveer 14jaar geleden ,1 gehad,zij het met een Moth RB250 arm.

Jawel een Rega OEM.

In mijn geheugen staat een plezierig klinkend apparaat wat veel muzikaal plezier gaf.

Ondanks de AT95E die erin gemonteerd was totaal geen messcherp hoog.

destijds vergeleken met div. Thorens draaitafels maar de Revolver had mijn duidelijke voorkeur.

Later in Sneek een OC9 laten monteren wat nog meer plezier gaf.

Dan was ie van Alco dus gewoon kl*te ingesteld

Dat denk ik ook Ome Henk.

Zo heb ik bijvoorbeel ook vorig jaar een Acoustic-Signature Samba mogen beluisteren, op een zelfde versterker als ik toen zelf had (Naim Nait-2)

(wel in de winkel, dus niet thuis)

Ik had erg lovende berichten gehoord over die draaitafel en ik vind 'm erg mooi om te zien, en aangezien ie al speelklaar opgesteld stond... :rolleyes:

sambaint.jpg

Het was gewoon niet om aan te horen. Erg onrustig, schel, dun. Nogal vermoeiend om naar te luisteren.

Toen werd een oude Linn Axis/Akito/Grado gestart en tadaa, er was weer muziek.

Kortom, die Acoustic-Signature was waarschijnlijk ook nog niet goed afgesteld, op dat moment.