Frank Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 Beste audiofielen, Laat ik vooropstellen dat dit geen probleem is dat met winterdepressies en dergelijke te maken heeft.... Maar er is iets waarvan ik zeker weet dat er meer mensen "lijden" onder omgevingsgeluiden. Hiermee bedoel ik vooral het onbegrip dat men heeft voor mensen die het leuk vinden om muziek te luisteren in plaats van TV te kijken of een boek te lezen. En dan bedoel ik vooral het onbegrip dat men ervoor heeft als je ALWEER een nieuwe CD-speler of zo aanschaft. Of opmerkingen als "Tjezus man heb je alweer CD-s gekocht". Om het mensen duidelijk te maken vergelijk ik het altijd met de hobbies van die mensen. De een geeft een kapitaal uit aan zijn zeilboot, de volgende heeft een oldtimer en weer een ander gaat elke week voor EUR 100,-- per persoon uit eten. Ik begrijp hen wel...... Dit lijkt me een boeiende topic om ook eens de reacties van anderen op te horen. Of houdt iedereen het angstvallig stil en zit men weggedoken op een zolderkamertje te chattten via hear.nl Groeten Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 Hier sta ik ook wel eens bij stil..... Maar dan denk ik aan: postzegelverzamelaars, duivenmelkers, motormuizen, trekkertrekfanaten, enz.... blijkbaar hebben wij iets nodig om ons bezig te houden. En soms ben je daar heel vaak mee bezig. Anderen kijken elke avond TV, en vinden dat heel normaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Dag allemaal, Ja nu je het zegt! Het is me eigenlijk nooit opgevallen, maar soms merk ik weleens dat mijn omgeving er moeite mee heeft. Toen ik laatst na een midweek New York bij mijn Brystondealer langs ging om mijn eindversterkers op te halen, baalde ik dat ik in de MR-2 van mijn vriendin gegaan was, want ik kreeg de dozen er niet in. De dag daarop toch maar in mijn eigen Lexus gegaan en toen paste het gelukkig wel. Ook weer zo iets. Tijdens mijn laatste verhuizing merkten sommigen op dat zij het onzinnig vonden ruim 600 Euro per vierkante meter te betalen. Dan ben jij 360.000,00 Euro kwijt en dan moet er ook nog een huis op, zeiden diezelfde rekenwonders. Ja, dat is inderdaad waar, maar van die kant had ik het nog niet bekeken. De een doet dit en de ander doet dat. Neem je een ding voor: Geniet vooral van de Hifi en het goede leven in 2004. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Dag allemaal, Ja nu je het zegt! Het is me eigenlijk nooit opgevallen, maar soms merk ik weleens dat mijn omgeving er moeite mee heeft. Toen ik laatst na een midweek New York bij mijn Brystondealer langs ging om mijn eindversterkers op te halen, baalde ik dat ik in de MR-2 van mijn vriendin gegaan was, want ik kreeg de dozen er niet in. De dag daarop toch maar in mijn eigen Lexus gegaan en toen paste het gelukkig wel. Ook weer zo iets. Tijdens mijn laatste verhuizing merkten sommigen op dat zij het onzinnig vonden ruim 600 Euro per vierkante meter te betalen. Dan ben jij 360.000,00 Euro kwijt en dan moet er ook nog een huis op, zeiden diezelfde rekenwonders. Ja, dat is inderdaad waar, maar van die kant had ik het nog niet bekeken. De een doet dit en de ander doet dat. Neem je een ding voor: Geniet vooral van de Hifi en het goede leven in 2004. Groeten, Hififreak in welke omgeving woon jij dan , dat ze moeite hebben met jouw toyota mr2 jou lexus jouw brystonversterkers , en jouw huuis van een miljoen ???? toch niet in een krottenwijk hoop ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 in welke omgeving woon jij dan , dat ze moeite hebben met jouw toyota mr2 jou lexus jouw brystonversterkers , en jouw huuis van een miljoen ???? toch niet in een krottenwijk hoop ik Hahaha, die hififreak is pas een echte patser! Ik val eigenlijk best wel mee he Erik? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yello Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 De Lexussen vliegen je om de oren hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Hahaha, die hififreak is pas een echte patser! Ik val eigenlijk best wel mee he Erik ? Nou inderdaad, en daarbij vergeleken ben ik dan maar een arme sloeber Ik vervoer mezelluf dagelijks op een oude, afgedankte, roestige fiets, en bezit een koopwoning die een fractie kostte van alleen HiFiFreak's grond. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Heb je een huis laten bouwen in het hartje van Amsterdam?? Hoop dan wel dat je ondergronds een garage heb laten aanleggen, Gegroet MR.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Ach, ik zeg maar zo: je bent zo rijk als je je voelt ! Met een lekker CD op even rustig op de bank ben ik de koning te rijk. Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Ach... een Lexus is toch niet meer dan een opgepoetste toyota... Hoe oud die MR2 is staat er niet bij, en dat hij dat huis ook werkelijk heeft ook niet. Omhoog gevallen denk ik..... wegens het gebrek aan zwaartekracht.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 22 december 2003 Report Share Posted 22 december 2003 Ach... een Lexus is toch niet meer dan een opgepoetste toyota... Hoe oud die MR2 is staat er niet bij, en dat hij dat huis ook werkelijk heeft ook niet. Omhoog gevallen denk ik..... wegens het gebrek aan zwaartekracht.. Nou nou, zo kan ie wel weer! Mr. Hififreak merkt terloops wat dingetjes op over een MR2 van zijn vriendin, zijn Lexus en zijn 600 m2 grond. Dat is toch geen reden om 'm zo aan te vallen? Het is waarschijnlijk gewoon een keuterboer die na een lange dag aardappelrooien graag naar zijn Bryston en ouwe Infinities luistert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Ach... een Lexus is toch niet meer dan een opgepoetste toyota... Bijna Hans... Dat ze van hetzelfde bedrijf komen, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze ook hetzelfde zijn. Een Audi A3 en een Skoda Octavia staan dichter bij elkaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 waar gaat het hier over????? BTW: Iedereen verklaart me voor gek met mijn hobby. Of dat echt iets met de hobby te maken heeft, weet ik echter niet. Ze verklaarden me daarvoor ook al voor gek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 waar gaat het hier over????? BTW: Iedereen verklaart me voor gek met mijn hobby. Of dat echt iets met de hobby te maken heeft, weet ik echter niet. Ze verklaarden me daarvoor ook al voor gek Ja, zo gek als een deur! Alvast een fijne dag gewenst morgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Ach ja geef mij maar een mooi dertigerjaren huis, een buizenversterker en een Europese auto - dingen met stijl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 waar gaat het hier over????? BTW: Iedereen verklaart me voor gek met mijn hobby. Of dat echt iets met de hobby te maken heeft, weet ik echter niet. Ze verklaarden me daarvoor ook al voor gek Ja, zo gek als een deur! Alvast een fijne dag gewenst morgen! Heb jij niks beters te doen Hartelijk dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Ach ja geef mij maar een mooi dertigerjaren huis, een buizenversterker en een Europese auto - dingen met stijl. Dat met die auto's is wel weer heeeeel kort door de bocht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Beste mensen, Wat een reactie op Hear al niet teweeg kan brengen. Ik neem de vrijheid om op wat reacties te reageren. Erik, om met jou te beginnen, ik woon in de prachtige omgeving van de Utrechtse heuvelrug. In een paar minuten loop ik met mijn honden in het bos. Mijn huis is riant gelegen, inderdaad op 600 vierkante meter, met de tuin op het zuiden. Het is traditioneel gebouwd met roedenverdeling, hoge plafonds brede overstekken e.d. ( Komt aardig in de richting, niet Carl ). In mijn luisterruimte staan inderdaad een paar Brystons en nog heel veel meer. De Lexus staat niet bij mij in de garage. Daarentegen wel een ruime middenklasser, formaat station van Duitse makelij, zodat ik tenminste ook nog eens een luidsprekersysteem van formaat mee kan nemen. Carl, die Europese auto zal je aanspreken en Speedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Hai Hififreak, Je hebt zelf de reacties een beetje uitgelokt door een wat onhandige posting. Het lijkt er toch allemaal anders uit te zien. Dat iemand geld heeft doet me helemaal niets, maar bij types als Connie van Breukelen denk je soms wel eens: moet dat nou. Voor de rest is het hun zaak. Welkom bij de club! Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Ik heb al vaker gemerkt dat humor moeilijk overkomt als je niet kwistig genoeg bent met smilies. Wie is trouwens Connie van Breukelen? Is dat van Breukhoven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Alco, jezelf bestempelen als een arme sloeber, is maar relatief. Ik heb nog nergens gezondheid voor mijn vriendin kunnen kopen, dus in mijn ogen ben je stinkend rijk. Ja heb je wel gelijk in hoor HiFifreak Was ook meer als just kidding bedoeld. Ik beschouw mezelf (in financiele en materiele zin) niet rijk, maar ook zeker niet arm. Ik ben gezond (althans, daar ga ik vanuit ),heb een leuke koopwoning, heb een leuke set staan, en hou maandelijks voldoende over om m'n hobby van te kunnen bekostigen, en meer. Kortom, ik had 't wel veel minder kunnen treffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Beste mensen, Wat een reactie op Hear al niet teweeg kan brengen. Ik neem de vrijheid om op wat reacties te reageren. Erik, om met jou te beginnen, ik woon in de prachtige omgeving van de Utrechtse heuvelrug. In een paar minuten loop ik met mijn honden in het bos. Mijn huis is riant gelegen, inderdaad op 600 vierkante meter, met de tuin op het zuiden. Het is traditioneel gebouwd met roedenverdeling, hoge plafonds brede overstekken e.d. ( Komt aardig in de richting, niet Carl ). In mijn luisterruimte staan inderdaad een paar Brystons en nog heel veel meer. De Lexus staat niet bij mij in de garage. Daarentegen wel een ruime middenklasser, formaat station van Duitse makelij, zodat ik tenminste ook nog eens een luidsprekersysteem van formaat mee kan nemen. Carl, die Europese auto zal je aanspreken en Speedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 Beste mensen, Het is verbazingwekkend dat mensen je een patser vinden, zonder dat ze de moeite hebben genomen je te leren kennen. Groeten, The one and only, HIFIFREAK.NL even verbazingwekkend is het , als je loopt te patsen tegen personen die je niet kent . zorg dat ze je leren kennen als iemand die niet patst. dat je in de slappe was zit komen ze vanzelf wel achter . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 audiophylie is de enige, sociaal, niet geaccepteerde vorm van psychologische penis verlenging .... .... vind de rest van de wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 23 december 2003 Report Share Posted 23 december 2003 audiophylie is de enige, sociaal, niet geaccepteerde vorm van psychologische penis verlenging .... .... vind de rest van de wereld. Audiophally ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts