Guido Tent Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 We gaan toch niet weer beginnen over die over deze persoon . Ik denk dat er weer veel te veel woorden aan vuil zijn gemaakt. Zij die 'm geloven willen, ga uw gang. De rest weet wel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 december 2003 Author Report Share Posted 26 december 2003 andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 hoe krijg ik dit nou weer voor elkaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 december 2003 Author Report Share Posted 26 december 2003 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 Leuke plaatjes op die site Hans. Deze is misschien wel wat voor onze Superdoopertrooperdhzspeakerwizard: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 zet je twee versterkers van een verschillend merk naast elkaar , en ze zijn beide klasse A en hebben beide plus 100 watt aan vermogen , dan hoor je niks geen verschil !! Dan wordt het simpel. Alle fabrikanten samenwerken en een std productie lijn maken waarbij je alleen de kast hoeft uit te zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 beste guido , er is ook weinig klankverschil tussen versterkers . ik heb op mijn acoustat esl,s vier versterkers gehad . de koda kd 269 de pioneer m22 2 keer 30 watt(klasse A) de quad 606 en nu de MF a 370 2 keer 185 watt (klasse A) qua klank is er zeer weinig verschil ! wel qua rust en dynamiek . de koda is een beetje rauw en geeft een wat futloos geluid de pioneer m22 was een hele lekkere versterker om naar te luisteren, maar leverde net iets te weinig vermogen (merkte je alleen bij erg luide passages in de muziek ) de quad had best wat in zijn mars , maar klonk weer wat ingeblikt . de MF is weer net ietsjes beter dan de quad .(een rustig en ingetogen geluid , en zeer veel dynamiek .) dus best wel verschil ja ! maar , dat heeft volgens mij alleen te maken met het feit dat de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Overigens verandert de versterkingsfactor van een buis wel met de ruststroominstelling, evenals de plaatweerstand en de transconductance (weet iemand het nederlandse woord?) Het verschil in versterkingsfactor is meestal niet groot maar in een set met hoge resolutie is bij afwijkende ruststroom wel een balansafwijking te horen evenals een verschil in klankbalans, derhalve is het erg belangrijk om de ruststroom goed af te regelen! Ik raad iedere nitwit wel aan om niet zomaar aan de ruststroom te klooien (als het geen autobias is), je kan er je buizen mee stukmaken als je niet weet wat je doet. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Volgens mij besteft de vraag van Ome Henk en Erik een torrenbak. Maar wat je zegt Stefan bij buizenversterkers komt het ook nauw en met name bij buizenversterkers zonder tegenkoppeling. Een goed nederlands woord voor transconductantie m.b.t. buizen is "steilheid". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Volgens mij besteft de vraag van Ome Henk en Erik een torrenbak. Maar wat je zegt Stefan bij buizenversterkers komt het ook nauw en met name bij buizenversterkers zonder tegenkoppeling. Een goed nederlands woord voor transconductantie m.b.t. buizen is "steilheid". Beste, Stefan denkt alleen in buizen Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat zelfs Stefan's wekkerradio een buizen exemplaar is Een klant van mij heeft de echte Nixie tube clock staan. Echt heel erg stoer! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 29 december 2003 Report Share Posted 29 december 2003 Hallo Bas, Je hebt geen idee hoe dicht je bij de waarheid zit Andere componenten hebben geen ruststroom nodig; maakt toch niet uit of je ze in klasse A zet-> Tubes Rule!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts