Jump to content

Gebalanceerd of niet ?

turtlespeed
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben in het bezit van een gebalanceerde en een "gewone" interlink van TRANSPARENT ULTRA.

Nu kan ik mijn voorversterker gebalanceerd verbinden met mijn eindversterker en de cd-speler "gewoon" verbinden met de v.v..

Of

mijn voorversterker "gewoon" verbinden met mijn eindversterker en de cd-speler gebalanceerd verbinden met de v.v.

Wat is beter ?

Groet,

Turltle

Is inderdaad moeilijk te voorspellen, Turtle. Sommige apparatuur beschikt inderdaad over xlr-aansluitingen, maar binnenin gaat het via opamp ongebalanceerd verder. Een soort pseudo-gebalanceerd zegt men dan. Als die opamp van zeer goede kwaliteit is, kan het resultaat echter best wel goed zijn.

Probeer even na te gaan welke van jou apparaten ECHT gebalanceerd zijn opgebouwd. Verder zou ik gewoon via luisterproeven nagaan waar de gebalanceerde interlink het beste presteert. Later kan je dan nog altijd eens checken met een geleende RCA-interlink of het beter kan.

Met vrgr <_<

Fons MDS

Het antwoord is simpel: koop een tweede gebalanceerde kabel en sluit de hele handel gebalanceerd aan :blink:

Ja, even schrikken, maar klinkt bijna zeker beter als slechts twee apparaten (van de drie) belanceerd aansluiten of niets gebalanceerd.

Tsja, kost weer geld :)

Groet, Coen

Ik denk eerlijk gezegd dat je met die Transparent interlinks niet het onderste uit de kan haalt, tenzij je het erg mooi vindt wat ze 'doen' (lees : veranderen).

Gebalanceerde kabels zijn bedoeld om langere afstanden te kunnen overbruggen zonder al te veel storing op te pikken en dit met weinig signaalverlies.

Het signaal is groter dan bij rca aansluitingen en bovendien gespiegeld rond de 0V lijn, zodat eventuele storingen vereffend kunnen worden.

Luisteren met 2 gebalanceerde interlinks is al een paar keer genoemd, probeer het eens met goede microfoonkabels :)

Het hangt uiteindelijk van je apparatuur af wat het mooist klinkt en dan moet dit ook nog bij je eigen smaak/voorkeur passen <_<

Andr

Ik noemde pin 1 '0' om niet heel jouw verhaal te hoeven vertellen :D

De '0' maakt inderdaad geen deel uit van de signaaloverdracht.

Dan mis ik alleen nog je relaas over snelheid, want dat verschilt ook bij gebalanceerde signalen en via rca :)

Andr