Jump to content

Denon AVR 1801 - Loewe Legro LS 65

klavertje-flier
 Share

Recommended Posts

Een b-wired uitgevoerde luidsprekerkabel heeft meestal per kant 2 aansluitingen (+ en -) aan de versterkerzijde en 4 aansluitingen (2 * + en 2 * -) aan de luidsprekerzijde.

Dan zou het dus moeten kunnen :);)

Inderdaad kun je op deze manier met iedere versterker b-wiren :D

Tenzij je de ls-kabels verkeerd om monteert natuurlijk! :huh::D;)

Ok lets try <_<

Bi-wiren betekent dat het geluid in lage en hoge frequentie aan geboden word aan de luidspreker. Nu heb je verder geen info gegeven over je reciever, maar ik denk niet dat die dat kan. Maar vaak is er ook een mogelijkheid om de aansluitingen op de luidsppreker met elkaar te verbinden, en dan neemt het ingebouwde scheidingsfilter deze functie over. Dan kan je zeker weten je reciever behouden.

Ik hoop dat je het nu begrijpt, zoniet dan moet je eerst nog wat meer info posten, dan kan ik of een ander je zeker weten helpen

Dan wil je dus zeggen dat je hem nog steeds passief laat filteren door het filter in de luidspreker en niet acftief door de versterker? Wat heeft dat dan precies voor zin? Kan iemand mij dat uitleggen, want nu begrijp ik het niet meer.

Dan wil je dus zeggen dat je hem nog steeds passief laat filteren door het filter in de luidspreker en niet acftief door de versterker? Wat heeft dat dan precies voor zin? Kan iemand mij dat uitleggen, want nu begrijp ik het niet meer.

Als ik het me goed herinner gaat het bij bi-wiren om het idee dat er ook een signaal vanuit de units terug loopt naar de versterker en dat met name het signaal van het laag het inkomende signaal van het hoog verstoort.

Bij bi-wiren loopt dit signaal in z'n eigen kabel en de demping van de versterker zorgt ervoor dat het signaal niet weer in de kabel van het hoog komt.

Laat iemand mij corrigeren als dit niet klopt, maar ik dacht dat het zoiets was.

cqm, je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat bi-wiring het zelfde was als bi amping. My mistake.

Maar heeft dat echt zo zijn voordelen, kan je niet beter het zelfde bedrag uitgeven aan enkele kabels van een beter kwaliteit?