Jump to content

SACD versus CD

Steks
 Share

Recommended Posts

Ik wilde voor weinig toch eens aan de gang met sacd. Tijdens mijn vakantie even naar Corrupt geweest, de koopjeskelder in. Daar stonden 2 sacd-spelers van Sony. Ik heb eerst thuis nog even gekeken op internet, en toen besloten om de goedkoopste mee te nemen, de scd-xe670, voor 179 euro.

Nou vind ik het leuke en verbazende dat hij niet alleen als sacd-speler leuk presteert, maar ook nog eens als cd-speler hartstikke goed klinkt, zeker op hetzelfde niveau als mijn NAD T562 cd/dvd speler die veel duurder was. Geinig toch? :)

Niet zo geinig vind ik, tenzij je een cdspeler erbij hebt, die zowel de Nad als de Sony riant in kwaliteit overtreft :)

Andr

Ik wilde voor weinig toch eens aan de gang met sacd. Tijdens mijn vakantie even naar Corrupt geweest, de koopjeskelder in. Daar stonden 2 sacd-spelers van Sony. Ik heb eerst thuis nog even gekeken op internet, en toen besloten om de goedkoopste mee te nemen, de scd-xe670, voor 179 euro.

Nou vind ik het leuke en verbazende dat hij niet alleen als sacd-speler leuk presteert, maar ook nog eens als cd-speler hartstikke goed klinkt, zeker op hetzelfde niveau als mijn NAD T562 cd/dvd speler die veel duurder was. Geinig toch? :)

Die sony kun je ook nog goedkoop modden, beetje dempen en een leuk netsnoertje ... speelt ie je NAD voorbij :)

Rene

Die sony kun je ook nog goedkoop modden, beetje dempen en een leuk netsnoertje ... speelt ie je NAD voorbij :)

Rene

Leuk idee. Met die prijs durf ik er inderdaad sneller aan te klussen, kan ik e.e.a. uitproberen.

By the way;

Gisteren even een sacd aan mijn vrouw laten horen, een mooie uitvoering van de Planeten van Holst. Ik gebruik mijn vrouw nog wel eens als onschuldig proefkonijn, iets veranderen en niks zeggen. :)

Ze had de cd-laag al eens gehoord, en wist niet dat de sacd speelde.

Ze hoorde van alles aan extra detail, vond het geluid voller, echter.