Jump to content

Thuis bij Sherwin

Lars
 Share

Recommended Posts

Gisteren ben ik de hele middag bij Sherwin geweest voor een luisterbezoek.

Veel CD's meegenomen en ook de XTC Powercord van Henno Appel.

Bijna 2 en half uur met de trein gereist, zonder regen en toen Sherwin mij ophaalde van het station goot het. :o

Maar ja, eenmaal binnen werden we snel weer droog. :)

Na een drankje gingen we eindelijk luisteren. :P

Eenmaal aangekomen in zijn toch redelijk kleine zolderkamer stonden daar redelijk grote luidsprekers. Voor het hoog keramisch tweeters van Thiel, voor het midden Seas en voor het laag Focal. Dit alles uit de hoogste klasse van de betreffende fabrikanten.

Aangesloten via een externe filter met kabels van Kimber de 4 VS en een zelf getwiste kabel.

De aparatuur was een Tjoeb '99 (Marantz met Siemensbuizen), Aragon 24K pre amp, met externe voeding en vMedevoort pa600 eindversterker. Deze was schijnbaar klasse b en er was nog een beest van een eindversterker de Aragon 4004 (gemod).

De Van Medevoort was een studio versie en klonk ook zo.

Alles was superstrak, dynamisch en snel.

Op hoge volume misschien iets te dynamisch in het hoog, maar het klonk verder wel erg goed. Het laag daartegen was weer superstrak en gecontroleerd.

Bijvoorbeeld track 9 van de CD Audio van The Blue Man Group kwamen we erachter dat er echt superveel laag in zat, dat is bij mij thuis nauwlijks te horen of te voelen.

Dat kwam bij Sherwin absoluut niet boomerig uit.

De Aragon eindversterker was veel rustiger in het hoog, plaatsing was heel veel beter, maar het laag was minder strak. Jammer eigenlijk, want de rest was veel mooier. Ook wel dynamisch, maar veel rustiger.

Als totaalbeeld van de luidsprekers is het volgende:

Het hoog was gedetailleerd, snel en helder.

Het midden was onvervormbaar, helder en ook snel.

Het laag was zeer strak, gecontrolleerd en ging behoorlijk diep door.

In algemeen klonk het erg dynamisch, het liet muziek horen wat er op de CD stond. Soms herkende je eigen CD's niet meer. :blink:

Was best wel apart. :)

ps.

De XTC powercord van Henno Appel hebben we aangesloten, maar niet echt uitgetest en vergeleken. We hebben 'm aan de Tjoeb gesloten en het was op het eerste gehoor toch wel beter dan de standaard dropveter.

Het herkenbare aan de kabel was dat die meer liet horen van de opname, zoals de echo's van elke instrument/zanger(res).

Ik ben geen goeie recencist, sorry voor dat. Maar je hebt zo ongeveer een beeld hoe zijn luidsprekers klinken. ;)

jah toch wel weer leuk om te horen dat mijn versterker het goed doet :D

Nou sherwin maar eens verrassen als mijn pre erop komt en mijn kabels

dan slaat hij helemaal achterover !!!

heel messchien dat ik dan ookal de xa50es heb want die ga ik deze of volgende week halen.

Gr,

Marcel

Voor het hoog keramisch tweeters van Thiel, voor het midden Seas en voor het laag Focal. Dit alles uit de hoogste klasse van de betreffende fabrikanten.

[Zeikmode on]

Die keramische tweeters zijn niet de hoogste klasse van Thiel/Accuton. In ieder geval niet in prijs...

De Aragon eindversterker was veel rustiger in het hoog, plaatsing was heel veel beter, maar het laag was minder strak. Jammer eigenlijk, want de rest was veel mooier. Ook wel dynamisch, maar veel rustiger

Tijd voor een actief systeempje?

Hij wil nu zelfs zelf een 4004 gaan scoren  (wel mod By BAS! )

dat vertelde hij me net .

Gr,

Marcel

Apart. :rolleyes::)

De Van Medevoort PA600 zorgde voor een zeer goed laag en de Aragon 4004 maakte een ontzettend mooi geluidsbeeld. Twee dingen wat belangrijk is.

Ben benieuwd of hij na de ruststroom aanpassing van de vM PA600 nog steeds voor de Aragon 4004 gaat. :unsure:

Voor het hoog keramisch tweeters van Thiel, voor het midden Seas en voor het laag Focal. Dit alles uit de hoogste klasse van de betreffende fabrikanten.

[Zeikmode on]

Die keramische tweeters zijn niet de hoogste klasse van Thiel/Accuton. In ieder geval niet in prijs...

Klopt. :)

Dit is de ene hoogste klasse, hier boven zit nog 1 met diamant.

Had mijn tekst dus nog niet helemaal goed controleerd. :ph34r:

het is gewoon helemaal niet te vergelijken die 2 eindbakken ,

maar ik blijf heilig bij mijn aragon's .

Het laag beukt er wel niet zo uit maar het is er gewoon , en het lijkt dieper te gaan

voor de rest vind ik de versterkers geen vergelijking 200watt klasse a tegen een ab versterker.

Hij zal in het midden hoog nooit zo goed gaan klinken ondanks het afregelen, hier ben ik wel bijna van overtuigd , de plaatsing zal dan niet eens veel beter gaan worden ofzo denk ik.

maja allemaal speculatie , ik hoor het binnenkort wel.

als het goed is deze woensdag of vrijdag naar bas , en dan word de Vm aangepast !.

Het enige echt rotte in de set (zowel nij mij als sherwin ) blijft de tjoeb !!

maar deze gaat bij mij volgende week vervagen worden door een xa-50es

Gr,

Marcel