SpeedyAndr Posted 30 december 2003 Report Share Posted 30 december 2003 Maandag was het dan zover, nadat het halve forum al bij Sherwin was geweest (geintje ) mocht ik ook eens luisteren naar zijn nieuwe speakers Ik had de bedoeling om vroeg in de middag te vertrekken, maar ik was zo stom om een semafoon op de zaak af te leveren, wat gretig werd beloond met een spoedklusje. Afijn, eind van de middag stond ik dan toch met een busje vol spullen op de stoep in Helmondistan. Sherwin wilde graag weten hoe hij zijn set verder kan verbeteren, dus ik hielp hem een handje door de volgende spullen mee te nemen: Northstar 192 dac en loopwerk FD design multicolour gevlochten netsnoer (op het loopwerk) XTC Ultimate netsnoer (op de dac) AR ls2b voorversterker met eenvoudig buisje Puur zilveren interlink Monster Sigma 2000 interlink met verloop 10 kg cd's De plaatjes zijn niet zo mooi vanwege de licht omstandigheden, ooit komt dat wel goed Een fotogallery is in de maak, de link volgt nog. Maar eerst .... ETEN! (luxe patatjes met allerlei hete .... snacks) Vervolgens sjouwen we de spullen naar boven en zetten als eerste de AR vast aan om op te warmen. De audioset van Sherwin is alsvolgt samengesteld: Tjoeb '99 cdspeler (maximaal gemod/gesloopt) Aragon K24 voorversterker met aan de voeding een afgeschermd netsnoer (Conrad kwaliteit) VM pa 600 studio eindversterker Aragon 4004 eindversterker (even geleend van Marcel) De inmiddels bekende Sherspeak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 december 2003 Report Share Posted 30 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 december 2003 Author Report Share Posted 30 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 30 december 2003 Report Share Posted 30 december 2003 :) Dit resultaat was te verwachten, chapoo Sher, de speakers verdienen beter apparatuur, nu weet je waarvoor je kunt gaan sparen Heb je die tweeter nou al met 4 bouten vast gezet? Groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 30 december 2003 Report Share Posted 30 december 2003 eigenlijk raar dat de fadelart tegen viel ..... maja dat kan gebeuren . Ik he hem juist gekocht omdat hij op mijn set echt heel veel breedte en diepte gaf Maja ik heb ze vergeleken met monster m1000 en deze waren toch echt beter. Ik zal dan toch maar eens wat meer gaan experimenteren op mijn set. ALs het goed is zal deze eind van de maand wel af zijn. De aragon is al klaar , mijn pre komt volgende week terug van bas , en over een week of 2 zal mijn dan nieuwe sony50es gemod worden en ###### ik de tjoeb eruit . Mijn speakertjes zijn als het goed is as vrijdag klaar die heeft sherwin even tot een nog hoger niveau gelift. He andre welke interconnects had jij gebruikt dan ? is dat gewoon zelfbouw ? ik ben nu wel erg benieuwd . Hebben jullie mijn XLO kabel niet geprobeerd ..... ? deze zat aan mijn aragon Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 december 2003 Author Report Share Posted 30 december 2003 :) Dit resultaat was te verwachten, chapoo Sher, de speakers verdienenbeter apparatuur, nu weet je waarvoor je kunt gaan sparen Heb je die tweeter nou al met 4 bouten vast gezet? Groetjes Rene NEE dus Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 december 2003 Author Report Share Posted 30 december 2003 eigenlijk raar dat de fadelart tegen viel ..... maja dat kan gebeuren .Ik he hem juist gekocht omdat hij op mijn set echt heel veel breedte en diepte gaf Maja ik heb ze vergeleken met monster m1000 en deze waren toch echt beter. Ik zal dan toch maar eens wat meer gaan experimenteren op mijn set. ALs het goed is zal deze eind van de maand wel af zijn. De aragon is al klaar , mijn pre komt volgende week terug van bas , en over een week of 2 zal mijn dan nieuwe sony50es gemod worden en ###### ik de tjoeb eruit . Mijn speakertjes zijn als het goed is as vrijdag klaar die heeft sherwin even tot een nog hoger niveau gelift. He andre welke interconnects had jij gebruikt dan ? is dat gewoon zelfbouw ? ik ben nu wel erg benieuwd . Hebben jullie mijn XLO kabel niet geprobeerd ..... ? deze zat aan mijn aragon Gr, Marcel De Fadelart was op de cdspeler(s) niet de ideale partner, tussen voor en eind hebben we hem (ten onrechte?) niet gehad. Dit is een kwestie van matchen, het is niet mijn algemene mening over Fadelart. Ik weet niet hoe het xlo netsnoer eruit ziet, maar we hebben met een redelijk dik glimmend zwart netsnoer gespeeld, het leek op Belden, vrij normaal eigenlijk. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 30 december 2003 Report Share Posted 30 december 2003 Ik heb thuis eens mijn tweeters ook met 2 bouten vast gezet, op laag volume is het verschil nauwelijks hoorbaar, maar zodra je het volume wat omhoog gooit hoor je duidelijk akoestische-vervorming, jitter-vorming of hoe je het ook wilt noemen, het beeld wordt vager, hoge tonen scherper. Het wordt dus nog beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 30 december 2003 Report Share Posted 30 december 2003 eigenlijk raar dat de fadelart tegen viel ..... maja dat kan gebeuren .Ik he hem juist gekocht omdat hij op mijn set echt heel veel breedte en diepte gaf Maja ik heb ze vergeleken met monster m1000 en deze waren toch echt beter. Ik zal dan toch maar eens wat meer gaan experimenteren op mijn set. ALs het goed is zal deze eind van de maand wel af zijn. De aragon is al klaar , mijn pre komt volgende week terug van bas , en over een week of 2 zal mijn dan nieuwe sony50es gemod worden en ###### ik de tjoeb eruit . Mijn speakertjes zijn als het goed is as vrijdag klaar die heeft sherwin even tot een nog hoger niveau gelift. He andre welke interconnects had jij gebruikt dan ? is dat gewoon zelfbouw ? ik ben nu wel erg benieuwd . Hebben jullie mijn XLO kabel niet geprobeerd ..... ? deze zat aan mijn aragon Gr, Marcel ff over de Fadel, deze heeft een dipje in het middengebied en het laag is niet erg strak tevens maakt deze het beeld waziger, te breed, uitgesmeerd, de profi-gold doet het beter, die speelt ook op het zelfde niveau als de Transparent Super Cinch. maar dan zonder zuig van details (33 Euro) Marcel als je een goede interlink zoekt, vraag Bas dan maar eens naar de gabalanceerde interlink die ik (proefkonijn) er tussen heb zitten. Hij speelt sowieso beter, natuurlijker als de Monster 400 MK II, transparent super en Fadel art AeroFlex plus a 800 Euro ofzo Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 december 2003 Report Share Posted 31 december 2003 Marcel als je een goede interlink zoekt, vraag Bas dan maar eens naar de gabalanceerde interlink die ik (proefkonijn) er tussen heb zitten. Hij speelt sowieso beter, natuurlijker als de Monster 400 MK II, transparent super en Fadel art AeroFlex plus a 800 Euro ofzo Rene Beste Rene, Zou jij daar een foto van kunnen schieten? De enige die ik ooit heb gemaakt heb jij, en heb er geen foto's van Thanx En betreft de XA50ES die Marcel aan wil schaffen. Jij kunt wel beamen (ook na het zien bij mij van een 50ES) dat die spelers Way to go zijn, en al helemaal voor dat geld. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 31 december 2003 Report Share Posted 31 december 2003 Marcel als je een goede interlink zoekt, vraag Bas dan maar eens naar de gabalanceerde interlink die ik (proefkonijn) er tussen heb zitten. Hij speelt sowieso beter, natuurlijker als de Monster 400 MK II, transparent super en Fadel art AeroFlex plus a 800 Euro ofzo Rene Beste Rene, Zou jij daar een foto van kunnen schieten? De enige die ik ooit heb gemaakt heb jij, en heb er geen foto's van Thanx En betreft de XA50ES die Marcel aan wil schaffen. Jij kunt wel beamen (ook na het zien bij mij van een 50ES) dat die spelers Way to go zijn, en al helemaal voor dat geld. Groeten, Bas tuurlijk, morgen met licht groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 31 december 2003 Report Share Posted 31 december 2003 Hey andre die dikke glimmende netkabel was idd de XLO kost normaal toch iets van 150 euri. De fadelart zal ik nog maar eens goed gaan testen thuis (kost toch 325 euro) jammer dat ik geen netsnoer van henno kan proberen ben toch wel erg benieuwd Niemand zit om bij mij een keer te luisteren ? ik wil toch wel eens graag andere spullen op mijn set horen , alleen dit lukt niet omdat ik weinig tot geen mensen in de buurt ken die betere spuillen heb ...... Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 31 december 2003 Report Share Posted 31 december 2003 joh, als je wilt kun je de SCD-555es eens tegen de XA50ES zetten. Maar dan wel in het nieuwe jaar . vrees het ergste helemaal als de 555es gemod is Verder onlangs van Bas terug ontvangen, een fantastische DAC met een aanpassingen die het naar mijn mening de DAC maakt in zijn prijsklasse. Ik gebruik nu de 555es als loopwerk . Groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 31 december 2003 Report Share Posted 31 december 2003 welke dac is dat dan ? Het loopwerk van een xa 50 is beter en de speler is mooier opgebouwd . de xa50 speelt de nieuwere 555 en 777es cd spelers er wel dik uit als ik bas mag geloven. en ik heb niks aan sacd . een gemodde xa50 is nog goed koper als een niet gemodde 555sacd Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 1 januari 2004 Report Share Posted 1 januari 2004 welke dac is dat dan ?Het loopwerk van een xa 50 is beter en de speler is mooier opgebouwd . de xa50 speelt de nieuwere 555 en 777es cd spelers er wel dik uit als ik bas mag geloven. en ik heb niks aan sacd . een gemodde xa50 is nog goed koper als een niet gemodde 555sacd Gr, Marcel tja, dat kun je pas beoordelen als je het zelf hebt gehoord. ik heb een andere mening . Trouwens ik praat hier over een standaard 50es en 555es. interne opbouw kwa componenten van de 555es komt overeen met de scd1 en 777es. Ik heb thuis ook nog een xa7es staan , deze zal ongetwijveld na modificatie beter zijn als de 555es. Groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts