G. Kuiper Posted 2 januari 2004 Report Share Posted 2 januari 2004 Zijn er mensen die mij informatie kunnen geven over deze sub. Ik heb eens de sub x 10S beluisterd, en wat een diepgaand laag voor film maar lijkt mij voor stereo niet erg geschikt ( ik denk niet strak genoeg). Nu heb ik mij laten vertellen de sub 5 eens te beluisteren maar ook de Peerles XLS-10, graag ervaringen. Gerrit Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 2 januari 2004 Report Share Posted 2 januari 2004 Zijn er mensen die mij informatie kunnen geven over deze sub.Ik heb eens de sub x 10S beluisterd, en wat een diepgaand laag voor film maar lijkt mij voor stereo niet erg geschikt ( ik denk niet strak genoeg). Nu heb ik mij laten vertellen de sub 5 eens te beluisteren maar ook de Peerles XLS-10, graag ervaringen. Gerrit Ik heb de Peerless XLS-10 thuis gehad om te proberen. Zeer goede sub, zeker voor muziek!! Ik luister meestal muziek, maar hou ook van film. Speaker en Co raadde mij de Cinema Sub 5 af, omdat deze niet zo geschikt is voor muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michiel Posted 2 januari 2004 Report Share Posted 2 januari 2004 Ik was vanmiddag bij s&c en wou eigenlijk de xls 10 eens gaaan beluisteren. Maar helaas is dat er in de haast niet van gekomen. Ik weet niet wat het is, maar iets zegt me dat de xls'en niet echt voor muziek zijn. Ik heb dan liever een driver die iets audiofielere eigenschappen heeft. Zoals de scan speak 10"er welke ik al eens gebouwt heb. En dat is me toch een geluidje! Zeer gedefineerd, verschrikkelijk laag, gewoon een wonder schoon geluidje. Helaas niet echt voor film geschikt door de vrij lage belasting. Is eigenlijk alleen voor mensen met een grote huiskamer, anders krijg je die 150 liter niet weg en komt de sub tevens niet goed tot zijn recht. Heb je echt intresse, dan kan ik misschien wel regelen dat je het subje eens kunt beluisteren (hij staat bij mijn oom). Om dan nog audiofieler te gaan doen, een dipole sub zou de top kwa klank moeten zijn. Geen compressie's en geluiden van de kast. Veel minder last van de kamer, dus een veel directer geluid. Over een paar maanden kan ik je meer over dipole vertellen, eerst moeten de drivertjes vanuit amerika naar nederland met de boot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 2 januari 2004 Report Share Posted 2 januari 2004 Ik was vanmiddag bij s&c en wou eigenlijk de xls 10 eens gaaan beluisteren. Maar helaas is dat er in de haast niet van gekomen. Ik weet niet wat het is, maar iets zegt me dat de xls'en niet echt voor muziek zijn. Ik heb dan liever een driver die iets audiofielere eigenschappen heeft. Zoals de scan speak 10"er welke ik al eens gebouwt heb. En dat is me toch een geluidje! Zeer gedefineerd, verschrikkelijk laag, gewoon een wonder schoon geluidje. Helaas niet echt voor film geschikt door de vrij lage belasting. Is eigenlijk alleen voor mensen met een grote huiskamer, anders krijg je die 150 liter niet weg en komt de sub tevens niet goed tot zijn recht. Heb je echt intresse, dan kan ik misschien wel regelen dat je het subje eens kunt beluisteren (hij staat bij mijn oom). Om dan nog audiofieler te gaan doen, een dipole sub zou de top kwa klank moeten zijn. Geen compressie's en geluiden van de kast. Veel minder last van de kamer, dus een veel directer geluid. Over een paar maanden kan ik je meer over dipole vertellen, eerst moeten de drivertjes vanuit amerika naar nederland met de boot. Ik ben anders erg tevreden met de contrabas, basgitaar, pauk etc. Ik luister voornamelijk muziek, daarvoor heb ik de Peerless gekocht. Dat hij het ook goed doet bij films is mooi meegenomen!! Iedereen zijn eigen smaak, maar 150 liter is wel erg groot. Natuurlijk kan het altijd beter, denk b.v. ook eens aan Eton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michiel Posted 2 januari 2004 Report Share Posted 2 januari 2004 Smaak speelt ook een rol, en bij mij zit er nog iets in m'n kop wat me vertelt dat de peerless te commercieel is, en daar hou ik niet van (ben ook kei hard tegen heineken bier). God mag weten wat het is. Maar ik wil zeker de peerless eens horen. Nog een leuk feitje: De XLS 12 heeft heel veel (paar duizend) watt nodig om z'n xmax te bereiken in het gebied beven de 40 Hz (zonder powerdip) als je hem maar in de goede kast stopt (en die is niet eens zo groot). Maar ik hou dan ook meteen m'n mond hierover, dit kastje verkoop ik wel eens aan iemand die echt de hel in huis wil laten uitbreken. Het is niet echt een alledaags ontwerp.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts