Jump to content

Twijfel.....???

WanFie
 Share

Recommended Posts

Op dit moment heb ik twee sets, een met Kappa 9, de andere met Piedpipers.

Nou gaan er wat dingen veranderen hier in huis, waardoor er binnen afzienbare tijd een ruimere kamer vrijkomt.

Ik denk er dus aan om

Een prachtig moment om alle - voor - oordelen en opgebouwde ervaring en gewenning eens aan de kant te schuiven en gewapend met uitsluitend de oortjes en een onbevangen geest eens te gaan rondluisteren...........................

Geen gemakkelijke opgave, wel een leuke, ben zeer benieuwd,

Groet Jitze ;)

En wat de klank van de Kappa's aangaat.... Tja, er is weinig wat je voor dat geld kunt kopen wat net zo goed of beter is.

Blijf je alleen nog zoeken naar betrokkenheid en IMPACT................

Groet Jitze :o

Hans,

denk voor zelfbouw eens aan de Vifa Basis, of de kleine Atlas van Visaton. Ik denk dat je die beiden met wat aanpassingen op een zeer hoog niveau kunt krijgen. :P

De Vifa basis weet ik nog 'n paar te staan, maar deze klinken toch niet zo als ik graag zou willen.

Mischien iets in de richting van Klipsch, maar dan wel graag met voldoende laag....

:)

voldoende

Daar ligt nu net de knoop, wat is voldoende................. :unsure::blink::unsure:

waar leg je de prioriteiten, wat doe je met al je stoffige ervaring, verwachting en andere hersenspinsels, de afgelopen weken veel op een hoorn gespeeld met vnl orgelmuziek en ander acoustisch laag, een 7 wattertje bleek goed genoeg om de sub weg te laten.

Er zijn meerdere wegen naar een bevredigend laag.................

Groet Jitze ;)

Hans,

denk voor zelfbouw eens aan de Vifa Basis, of de kleine Atlas van Visaton. Ik denk dat je die beiden met wat aanpassingen op een zeer hoog niveau kunt krijgen. :P

De Vifa basis weet ik nog 'n paar te staan, maar deze klinken toch niet zo als ik graag zou willen.

Mischien iets in de richting van Klipsch, maar dan wel graag met voldoende laag....

Nee, bedoel het ook als zelfbouw project met je eigen aanpassingen. Maar op wat voor punt vind je ze niet klinken, bas,mid of hoog. Ik denk dat deze speaker met enige aanpassingen de top zou zijn. Oa betere onderdelen in het filter en een dikkere kast. Standaard is hij mi te zwak gedempt

Hans,

Nee, bedoel het ook als zelfbouw project met je eigen aanpassingen. Maar op wat voor punt vind je ze niet klinken, bas,mid of hoog. Ik denk dat deze speaker met enige aanpassingen de top zou zijn. Oa betere onderdelen in het filter en een dikkere kast. Standaard is hij mi te zwak gedempt

Dat bedoel ik, het laag is wat "flubberig" van die vifa.

voldoende

Daar ligt nu net de knoop, wat is voldoende................. :unsure::blink::unsure:

waar leg je de prioriteiten, wat doe je met al je stoffige ervaring, verwachting en andere hersenspinsels, de afgelopen weken veel op een hoorn gespeeld met vnl orgelmuziek en ander acoustisch laag, een 7 wattertje bleek goed genoeg om de sub weg te laten.

Er zijn meerdere wegen naar een bevredigend laag.................

Groet Jitze ;)

Tja Jitze,

graag natuurlijk alles, maar dat zal wel niet lukken.

M.b.t. de Klipsch zie ik weinig gebruikt staan.

Hoornkasten lukt niet, en de Heresby (of zoiets) vindt ik te weinig laag hebben.

De nieuwere kasten hebben een vierkante niet parabolische hoorn, ik weet niet wat ik daar van moet denken. Ook die plastic woofers vertrouw ik niet helemaal.

De nieuwere kasten hebben een vierkante niet parabolische hoorn, ik weet niet wat ik daar van moet denken. Ook die plastic woofers vertrouw ik niet helemaal.

...en die nieuwe kasten hebben ook helemaal niets meer met de ontwerpen van Paul Klipsch te maken <_<

Ik was er al bang voor... :(

Ik zag op Ebay nog 'n paar Matrix 800 staan.....

Maar ja, die zijn nog groter....

Misschien iets voor Bas voor 'n HT setje. :D

Beste Hans,

Als je het geld kan missen neem ze! en je wilt nooit meer wat anders. Je krijgt hiermee alle slamm en impact waar je ooit van hebt durven dromen. Mede door de opstelling van de units gaat dit systeem ook in kleinere ruimtes heel goed.

Wel zal er dan nog een Array bij moeten komen, want dit systeem moet minimaal gebiampt worden.

Groeten,

Bas

Zeg... ik krijg een kleinere luisterkamer dan mijn huidige woonkamer.....

Die 800's passen daar zeker niet in.

De 801 matrix die te koop stonden zijn ook al verkocht,.

Mischien dat het iets word met de 802 of 803 matrix. Maar ik ben bang dat het laag van deze luidsprekers toch wel veel minder is dan van m'n Kappa's

p.s. bovendien 7000 euro, is toch wel wat boven m'n budget...

Waarom probeer je de Masters 3 van Wim(of is het Willem :confused: )niet eens?  :rolleyes:

De Masters van Willem zijn verkocht, en die van Wim denk ik niet dat hij daar graag mee gaat sjouwen. De kans op beschadigingen is dan toch wel erg groot.

Dus ik zoek nog even verder, maar de Scanspeak reference met een uitbouw in het laag is zeker een van de beste opties.

Maar voorlopig zijn de Kappa's nog niet verkocht. Ik weet het dus allemaal nog niet.

Kijkende bij 2e hands speakers kwam ik dit tegen..

klik hier

Zijn er mensen die dit kennen? Misschien wat voor jou Hans? :huh:

groet, PD :D

Die had ik ook gezien, ik denk dat ze al wat ouder zijn.

Ook lijken ze me erg groot.