WanFie Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Op dit moment heb ik twee sets, een met Kappa 9, de andere met Piedpipers. Nou gaan er wat dingen veranderen hier in huis, waardoor er binnen afzienbare tijd een ruimere kamer vrijkomt. Ik denk er dus aan om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Er staat nu een set Kef RR104/2 inclusief Kube te koop voor een redelijke prijs. Is dat niets voor je? Kun je in ieder geval je 'lage lusten' bevredigen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Zo'n Lua lijkt me wel wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Een prachtig moment om alle - voor - oordelen en opgebouwde ervaring en gewenning eens aan de kant te schuiven en gewapend met uitsluitend de oortjes en een onbevangen geest eens te gaan rondluisteren........................... Geen gemakkelijke opgave, wel een leuke, ben zeer benieuwd, Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Er staat nog een stel Infinity Kappa 90's bij 2e hands voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 beste hans , voor een oude man zoals jij , zou een setje esl 63 DE uitkomst zijn . ze klinken h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Hans, denk voor zelfbouw eens aan de Vifa Basis, of de kleine Atlas van Visaton. Ik denk dat je die beiden met wat aanpassingen op een zeer hoog niveau kunt krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 En wat de klank van de Kappa's aangaat.... Tja, er is weinig wat je voor dat geld kunt kopen wat net zo goed of beter is. Blijf je alleen nog zoeken naar betrokkenheid en IMPACT................ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 Hans, denk voor zelfbouw eens aan de Vifa Basis, of de kleine Atlas van Visaton. Ik denk dat je die beiden met wat aanpassingen op een zeer hoog niveau kunt krijgen. De Vifa basis weet ik nog 'n paar te staan, maar deze klinken toch niet zo als ik graag zou willen. Mischien iets in de richting van Klipsch, maar dan wel graag met voldoende laag.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 voldoende Daar ligt nu net de knoop, wat is voldoende................. waar leg je de prioriteiten, wat doe je met al je stoffige ervaring, verwachting en andere hersenspinsels, de afgelopen weken veel op een hoorn gespeeld met vnl orgelmuziek en ander acoustisch laag, een 7 wattertje bleek goed genoeg om de sub weg te laten. Er zijn meerdere wegen naar een bevredigend laag................. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Hans, denk voor zelfbouw eens aan de Vifa Basis, of de kleine Atlas van Visaton. Ik denk dat je die beiden met wat aanpassingen op een zeer hoog niveau kunt krijgen. De Vifa basis weet ik nog 'n paar te staan, maar deze klinken toch niet zo als ik graag zou willen. Mischien iets in de richting van Klipsch, maar dan wel graag met voldoende laag.... Nee, bedoel het ook als zelfbouw project met je eigen aanpassingen. Maar op wat voor punt vind je ze niet klinken, bas,mid of hoog. Ik denk dat deze speaker met enige aanpassingen de top zou zijn. Oa betere onderdelen in het filter en een dikkere kast. Standaard is hij mi te zwak gedempt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 Hans, denk voor zelfbouw eens aan de Vifa Basis, of de kleine Atlas van Visaton. Ik denk dat je die beiden met wat aanpassingen op een zeer hoog niveau kunt krijgen. De Vifa basis weet ik nog 'n paar te staan, maar deze klinken toch niet zo als ik graag zou willen. Mischien iets in de richting van Klipsch, maar dan wel graag met voldoende laag.... Nee, bedoel het ook als zelfbouw project met je eigen aanpassingen. Maar op wat voor punt vind je ze niet klinken, bas,mid of hoog. Ik denk dat deze speaker met enige aanpassingen de top zou zijn. Oa betere onderdelen in het filter en een dikkere kast. Standaard is hij mi te zwak gedempt Dat bedoel ik, het laag is wat "flubberig" van die vifa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 voldoende Daar ligt nu net de knoop, wat is voldoende................. waar leg je de prioriteiten, wat doe je met al je stoffige ervaring, verwachting en andere hersenspinsels, de afgelopen weken veel op een hoorn gespeeld met vnl orgelmuziek en ander acoustisch laag, een 7 wattertje bleek goed genoeg om de sub weg te laten. Er zijn meerdere wegen naar een bevredigend laag................. Groet Jitze Tja Jitze, graag natuurlijk alles, maar dat zal wel niet lukken. M.b.t. de Klipsch zie ik weinig gebruikt staan. Hoornkasten lukt niet, en de Heresby (of zoiets) vindt ik te weinig laag hebben. De nieuwere kasten hebben een vierkante niet parabolische hoorn, ik weet niet wat ik daar van moet denken. Ook die plastic woofers vertrouw ik niet helemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 De nieuwere kasten hebben een vierkante niet parabolische hoorn, ik weet niet wat ik daar van moet denken. Ook die plastic woofers vertrouw ik niet helemaal. ...en die nieuwe kasten hebben ook helemaal niets meer met de ontwerpen van Paul Klipsch te maken Ik was er al bang voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 Ik zag op Ebay nog 'n paar Matrix 800 staan..... Maar ja, die zijn nog groter.... Misschien iets voor Bas voor 'n HT setje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Ik zag op Ebay nog 'n paar Matrix 800 staan..... Maar ja, die zijn nog groter.... Misschien iets voor Bas voor 'n HT setje. Beste Hans, Als je het geld kan missen neem ze! en je wilt nooit meer wat anders. Je krijgt hiermee alle slamm en impact waar je ooit van hebt durven dromen. Mede door de opstelling van de units gaat dit systeem ook in kleinere ruimtes heel goed. Wel zal er dan nog een Array bij moeten komen, want dit systeem moet minimaal gebiampt worden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Zeg Bas, als jij dan ff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 januari 2004 Author Report Share Posted 4 januari 2004 Zeg... ik krijg een kleinere luisterkamer dan mijn huidige woonkamer..... Die 800's passen daar zeker niet in. De 801 matrix die te koop stonden zijn ook al verkocht,. Mischien dat het iets word met de 802 of 803 matrix. Maar ik ben bang dat het laag van deze luidsprekers toch wel veel minder is dan van m'n Kappa's p.s. bovendien 7000 euro, is toch wel wat boven m'n budget... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 (edited) Waarom probeer je de Masters 3 van Wim(of is het Willem )niet eens? Edited 4 januari 2004 by Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 januari 2004 Author Report Share Posted 4 januari 2004 Waarom probeer je de Masters 3 van Wim(of is het Willem )niet eens? De Masters van Willem zijn verkocht, en die van Wim denk ik niet dat hij daar graag mee gaat sjouwen. De kans op beschadigingen is dan toch wel erg groot. Dus ik zoek nog even verder, maar de Scanspeak reference met een uitbouw in het laag is zeker een van de beste opties. Maar voorlopig zijn de Kappa's nog niet verkocht. Ik weet het dus allemaal nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Neem even contact op met mijn andere audiovriendje in Schijndel. Die heeft de Scanspeak Reference +, gemodificeerd met Revelator tweeters en andere filtercomponenten. Je woont vlak bij hem in de buurt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Kijkende bij 2e hands speakers kwam ik dit tegen.. klik hier Zijn er mensen die dit kennen? Misschien wat voor jou Hans? groet, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2004 Author Report Share Posted 5 januari 2004 Kijkende bij 2e hands speakers kwam ik dit tegen.. klik hier Zijn er mensen die dit kennen? Misschien wat voor jou Hans? groet, PD Die had ik ook gezien, ik denk dat ze al wat ouder zijn. Ook lijken ze me erg groot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts