JSA Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Hoe groot is die kamer Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2004 Author Report Share Posted 5 januari 2004 Hoe groot is die kamer Hans? Ongeveer 4 x 4,7 x 2,4m En na verloop van tijd moeten ze in een kamer van 4 x 6 x 2,2 m (met schuine hoeken). Dit is n.l. de zolderkamer die een plafond en knieschotten van 1,2 m hoog heeft. Gelukkig heb ik op dit moment voldoende aan wat ik heb, maar ben wel naarstig aan het zoeken. Ik denk dat de Kappa's eruit gaan, en de pipers naar de huiskamer. Alleen echter wanneer ik iets beters zou kunnen kopen voor het geld van de Kappa's. Mischien is ruilen ook een optie. Het zou kunnen dat er medeforummers zijn die ook eens wat anders willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 ruilen met de acoustats hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2004 Author Report Share Posted 5 januari 2004 ruilen met de acoustats hans Hoe klinken die in zo'n kleine kamer...??? Ik denk dat ik er dan veel te dicht bij zit. Als het nou ESL 63's waren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2004 Author Report Share Posted 5 januari 2004 Neem even contact op met mijn andere audiovriendje in Schijndel. Die heeft de Scanspeak Reference +, gemodificeerd met Revelator tweeters en andere filtercomponenten. Je woont vlak bij hem in de buurt... Heb je hem kortelings nog gesproken...??? Ik zou wel in contact met hem willen komen..... maar hoe zou jij het vinden als er iemand belt met de vraag of hij "even" naar jouw speakers mag komen luisteren. Mischien leuk als jij erbij bent...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Hoi Hans Dat zit er op korte termijn niet in. Maar ik kan je natuurlijk wel bij hem introduceren en als ik hem een beetje goed inschat, dan vindt hij dat geweldig. Zal ik het contact tot stand brengen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Hoi HansDat zit er op korte termijn niet in. Maar ik kan je natuurlijk wel bij hem introduceren en als ik hem een beetje goed inschat, dan vindt hij dat geweldig. Zal ik het contact tot stand brengen? een blind date is ook leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2004 Author Report Share Posted 6 januari 2004 Hoi HansDat zit er op korte termijn niet in. Maar ik kan je natuurlijk wel bij hem introduceren en als ik hem een beetje goed inschat, dan vindt hij dat geweldig. Zal ik het contact tot stand brengen? Ook een goed idee..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 januari 2004 Report Share Posted 9 januari 2004 Zoals ik reeds eerder heb gezegd is dit ook een prachtig moment om geheel nieuwe ervaringen op te doen, zoals : Werkelijkheids Weergave Op 6 december werd in 'Studio Ammerlaan' een presentatie gehouden met de bijzondere Auris luidsprekers op zelfbouw SET-versterkers en 47Labs CD-loopwerk en DAC. Ter referentie werden ook live wat stukjes gespeeld. De Auris luidspreker heeft veel weg van een muziekinstrument, het is een open klankkast die meetrilt met de driver (PHY-HP). De weergave van klankkleuren, timbres is hierbij zeer mooi en levensecht. Uiteraard is het extreem gecompliceerd om een klankkast te ontwerpen die alle verschillende instrumenten en stemmen zonder ongewenste resonanties (kleuringen) weergeeft maar het niveau dat inmiddels bereikt wordt is zo hoog dat we de term "Werkelijkheids Weergave" (uit 1948) passender vinden dan high-end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Werkelijkheids Weergave Op 1 meter afstand Op 5 meter afstand Op 10 meter afstand Op 25 meter afstand Laten we wel wezen... Ik hoef/wil geen werkelijkheids weergave van trompetsgeschal op 3 meter afstand Kan ik gelijk m'n trommelvliezen afschrijven (zo die al niet afgeschreven zijn ) Nee, mijn spiekers moeten die 3 meter laten klinken als ware het 25 (?) meter 'T blijft moeilijk dat virtuele luisteren Gelukkig kun je bij de meeste versterkers het volume regelen, waarmee je dus feitelijk afstand schept, net als je het kunt voorkomen, in een zaaltje ook niet pal voor de trompetist gaat staan. Even serieus, meest belangrijk lijkt mij de beschreven tonale rijkdom, het harmonisch zingen van een instrument, natuurlijk zal een trompet scheuren en kan dit - zeker als je niet van koper houdt - behoorlijk irritant overkomen. Werkelijkheidsweergave veronderstelt dat de luisteraar deze fenomenen bij de reproductie ook ervaart, zowel irritatie als vervoering bewerkstellig je met dezelfde middelen. Mijn ervaring is dat naarmate je dichter bij het gestelde doel komt, een natuurlijke weergave, het steeds moeilijker wordt een - soms gewenst - achtergrond muziekje ten gehore te brengen, hoe laag het volume ook, het blijft trekken en bijten, altijd aanwezig. Gelukkig zijn er veel slechte opnamen die voor dit doel uitstekend geschikt zijn en daarnaast is een tuner een bron van muzak....................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 januari 2004 Author Report Share Posted 10 januari 2004 A.s. woensdag eens bij Stefan luisteren, daarna nog naar de vliezen-conusdag, en hierna nog naar de Reference+. Ondertussen staan m'n Kappa's nog steeds te koop, wel een aardig bod gehad, maar nog te laag. Ik laat ze gewoon staan totdat ze minimaal 1500 euro opbrengen. Ik zag bij Hobo in den Bosch (blijft een goede zaak!!) nog een paar Meteor speakers zien staan. Hierin zaten Focal inverted domes en twee woofers per kast ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Ik hoop dat je oud genoeg wordt om zo'n hoog bod mee te maken Hans, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 januari 2004 Author Report Share Posted 10 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 januari 2004 Author Report Share Posted 20 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Gefeliciteerd nu nog iets vergelijkbaars, liefst beter, zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 januari 2004 Author Report Share Posted 20 januari 2004 Gefeliciteerd nu nog iets vergelijkbaars, liefst beter, zoeken Ik krijg morgen een paar Visonik Concept 7 (op proef). Ik weet het nog niet, Ruud Jonker was over de 5 behoorlijk positief. Ik ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Tja...R.J. is wel vaker enthousiast, vooral als er Sony opstaat (of ben ik de enige die het opvalt ) Enfin..Hans, ik denk niet dat jij met andermans oren luistert Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Gefeliciteerd nu nog iets vergelijkbaars, liefst beter, zoeken Ik krijg morgen een paar Visonik Concept 7 (op proef). Ik weet het nog niet, Ruud Jonker was over de 5 behoorlijk positief. Ik ben benieuwd. beste hans , is de pp prince geen kanidaat voor jou .? [serieus] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 januari 2004 Report Share Posted 20 januari 2004 Gefeliciteerd nu nog iets vergelijkbaars, liefst beter, zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 januari 2004 Author Report Share Posted 23 januari 2004 De King vind ik gewoon te lomp, en ik ben bang dat het laag van de Prince mijn kamer niet kan vullen, in elk geval niet op het onderste laag. Verder even iets over de Visoniks.... Toen die dingen nieuw uit de doos werden aangezet, moest ik maar liefst 10 db meer vermogen toevoeren als met mijn Kappa's. Ik heb nooit geweten dat inspelen bij speakers zo extreem kon zijn. Het laag was gewoon nergens, en het midden en hoog klonk errug fris. Na Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Die Reference + heb ik natuurlijk ook geluisterd, en in eerste instantie viel ik op het warme, meer naar je toekomende geluid (lees: teveel laag), terwijl mijn Ultimo wat afstandelijker, neutraler was. Ik denk dat ik na een tijdje toch gek geworden was met die Reference + in mijn niet al te grote kamer. Verder vond ik de tweeter die erin zat wel mooi, t Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 januari 2004 Author Report Share Posted 23 januari 2004 Die Reference + heb ik natuurlijk ook geluisterd, en in eerste instantie viel ik op het warme, meer naar je toekomende geluid (lees: teveel laag), terwijl mijn Ultimo wat afstandelijker, neutraler was.Ik denk dat ik na een tijdje toch gek geworden was met die Reference + in mijn niet al te grote kamer. Verder vond ik de tweeter die erin zat wel mooi, t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 januari 2004 Report Share Posted 23 januari 2004 Ik zou toch ook de scanspeak Revelator niet afschrijven. Dat vind ik ook een hele mooie tweeter. Doet volgens mij niet of nauwelijks onder voor de ringradiator.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 januari 2004 Report Share Posted 24 januari 2004 De King vind ik gewoon te lomp (...) Waarom zou je geen luidsprekers kiezen die bij jouw persoonlijkheid passen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 24 januari 2004 Report Share Posted 24 januari 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts