Jump to content

Twijfel.....???

WanFie
 Share

Recommended Posts

Maar over een paar weken zullen we het zeker weten, dan komt Cock n.l. met zijn Ultimo's naar mij, en kunnen we ze met de R90 vergelijken. Een voordeel van de R90's is dan ook, dat die toch redelijk goed te verkopen zijn.

:)

Die van mij zijn niet te koop.. :D

De King vind ik gewoon te lomp (...)

Waarom zou je geen luidsprekers kiezen die bij jouw persoonlijkheid passen? :huh:

Of lijkt deze speaker teveel op zijn producent....???

Honden lijken ook vaak op hun baasje....

Op een zo duidelijke bevestiging had ik niet gehoopt...

Voor een zo platte, groffe, fantasieloze poging tot een Tu Quoque had ik niet gevreesd...

Wat heeft de goede oude Klaas je aangedaan, dat je probeert deze eerzame luidsprekerbouwer zo te beledigen?

Nou.....???? Klaas is niet bepaald tenger gebouwd.....

Ik bedoelde het dus meer fysiek....

:rolleyes:

Ooo... jaaaa.... neeee... jaaaa..... nou snap ik het!

Je bedoelt dat bijvoorbeeld John Bowers op een B&W 801 leek,

Peter Walker veel weg had van een ESL electrostaat,

Hans Baan veel gelijkenis vertoont met een Translator,

Klaas Feenstra sprekend een Perfect Performer is...

en dat jij zelf er uitziet als een gevlochten kabeltje!

Verder alles goed, Hans? :o

Waarom zou je geen luidsprekers kiezen die bij jouw persoonlijkheid passen? :huh:

Voor een zo platte, groffe, fantasieloze poging tot een Tu Quoque had ik niet gevreesd...

Wat heeft de goede oude Klaas je aangedaan, dat je probeert deze eerzame luidsprekerbouwer zo te beledigen?

LOL :lol::ph34r:

Twijfel is over.....

Ik heb een paar Infinity Renaissances gekocht.

De Visoniks deden het om de drommel niet slecht, maar ik miste toch een beetje het laag van de Infinity's.

De Renaissances zijn een stuk kleiner dan de Kappa's, dus ik kan ze ook op m'n zolder gebruiken.

Voor de Visoniks zal ik een aparte Recentie schrijven....

gefeliciteerd met je aankoop hans .

maar zoals kermit al zei , > je vind de speakers van cgm mooi klinken "zo hoort het "

en je koopt een paar van die amerikaanse sis-boemspeakers ? :huh:

maar toch veel plezier er mee , ze klinken zeker niet slechter dan de kappa's .

nu nog een dikke versterker eraan die zich niets aantrekt van netspanning en -snoeren , en je zit gebeilteld :D

nee...., ja.....

Twijfel is over.....

Ik heb een paar Infinity Renaissances gekocht.

De Visoniks deden het om de drommel niet slecht, maar ik miste toch een beetje het laag van de Infinity's.

De Renaissances zijn een stuk kleiner dan de Kappa's, dus ik kan ze ook op m'n zolder gebruiken.

Voor de Visoniks zal ik een aparte Recentie schrijven....

gefeliciteerd met je aankoop hans .

maar zoals kermit al zei , > je vind de speakers van cgm mooi klinken "zo hoort het "

en je koopt een paar van die amerikaanse sis-boemspeakers ? :huh:

maar toch veel plezier er mee , ze klinken zeker niet slechter dan de kappa's .

nu nog een dikke versterker eraan die zich niets aantrekt van netspanning en -snoeren , en je zit gebeilteld :D

Ik heb al eerder geschreven dat ik niet zo eenkennig ben m.w.b. luidsprekers, er gaan vele wegen naar Rome, en elke speaker heeft zo weer zijn eigenaardigheden.

Het laag van de Kappa's miste ik wel in de speakers van CGM. Het hoog en midden daarintegen is van de Ultimo beter.

Ik heb ook al een paar keer geschreven dat ik vrees voor het laag met

Mijn Renaissance's zijn binnen. Gisteravond een sneeuwstorm getrotseerd om die dingen in Keulen op te halen.

Ze staan nou aangesloten en te wennen aan de ruimte.

Eerste conclusie..... "klinkt helemaal niet verkeerd.... :) "

Tweede conclusie: "Via Array versterkers klinken ze veel beter dan met welke andere versterker dan ook!" ? :rolleyes:

Derde conclusie: "Via gevlochten kabels klinken ze veel beter dan met welke andere kabels dan ook!" ? :rolleyes:

Vierde conclusie: "Ze bevallen me toch niet zo! Ik ga weer op zoek naar nog betere luidsprekers!" ? :lol:

Tweede conclusie: "Via Array versterkers klinken ze veel beter dan met welke andere versterker dan ook!" ? :rolleyes:

Derde conclusie: "Via gevlochten kabels klinken ze veel beter dan met welke andere kabels dan ook!" ? :rolleyes:

Vierde conclusie: "Ze bevallen me toch niet zo! Ik ga weer op zoek naar nog betere luidsprekers!" ? :lol:

Deze keer ligt het veel genuanceerder.....

Sterker nog.... het klinkt absoluut niet zoals ik verwacht had....

Of het zijn m'n oren of de apperatuur of de kabels of de acoustiek of de netspanning of..... vul maar in.

Ik vindt het jammer dat ik te weinig tijd heb om er diep in te duiken. Dus voorlopig blijft de vraag.... Waarom klinkt het zo.

Stemmen klinken mooi, open en gedetaileerd,

Hoog klinkt natuurlijk,

Laag is strak maar wat erg weinig.

Plaatsen doet het ook heel mooi.

En samen komt er nog geen muziek uit. Het blijft teveel in de kasten hangen lijkt het wel. ook mis ik veel dynamiek.

Zo gauw ik tijd heb ga ik de speakers eens open maken om te kijken wat er aan filter in zit. Het schema heb ik wel, maar dat zegt weinig over de gebruikte componenten en interne bekabeling.

Mocht dit er allemaal goed uitzien ga ik eens met dropveters proberen hoe het dan klinkt. Ook het netfilter mag er dan even tussenuit.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Infinity's gewoon alles laten horen wat er mis is.... Vroeger heb ik dat allemaal niet gehoord, dus mijn conclusie is even dat de speakers een geheel ander klankkarakter hebben.

Wordt vervolgt...... maar dat kan nog wel even duren. :huh:

het word absoluut de vierde conclusie .

beste spido , ik denk dat hans in de markt is voor een pp stonehenge. :rolleyes:;)

Tja Hans, ik denk dat je nog wel even bezig bent met het goed plaatsen van de R90's, 'vrij' klinken heeft alles hiermee te maken en het gaat echt om centimeters.

De Kappa's hebben een heel ander soort laag dan de R90's, de R90's zijn idd snel en in eerste instantie 'weinig', dat was ook mijn eerste indruk t.o.v. mijn Kappa's.

Pas na weken van schuiven, indraaien en spelen met de helling (achterste spike verstellen) had ik een zelfde beeld, diepte en losheid als met de Kappa's, die veel makkelijker te plaatsen zijn ondanks hun grootte.

Belangrijk is ook hoeveel ruimte je achter en naast de speakers tot aan de muur vrij houdt, ongeveer een meter wordt door Infinity aanbevolen en dat werkt goed.

Ik hoop dat het gaat lukken, want wanneer het eenmaal goed is, dan wil je niets anders meer :)

Bij mij maakte het veel uit of ik de spikes direct op de vloerbedekking heb (laag is mooi en vol) of niet (tegel er tussen, laag is snel, zeer strak en slank).

Andr

Zo gauw ik tijd heb ga ik de speakers eens open maken om te kijken wat er aan filter in zit. Het schema heb ik wel, maar dat zegt weinig over de gebruikte componenten en interne bekabeling.

Mocht dit er allemaal goed uitzien...

Ik heb ooit een keer een test van onze oosterburen gelezen over een stel infinity's.

Die hebben het filter ook onderzocht en dit bleek "hard-wired" te zijn en uitgerust met de toendertijd zo populaire "Wondercaps". :)

De Heren waren zeer tevreden... B)

Mocht dit er allemaal goed uitzien...

Ik heb ooit een keer een test van onze oosterburen gelezen over een stel infinity's.

Die hebben het filter ook onderzocht en dit bleek "hard-wired" te zijn en uitgerust met de toendertijd zo populaire "Wondercaps". :)

De Heren waren zeer tevreden... B)

Jawel Geerdie... maar de aansluitdraadjes van de condensatoren en weerstandjes waren niet gevlochten!

Om van de spoelen nog maar te zwijgen... :o