vihori Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Beste Forum leden, ik lees nu al een tijdje jullie commentaren en met de daarbij soms hilarische opmerkingen. Er zijn erbij waarbij ik me de "busken utskoar" Maar mijn vraag is deze,: "Wie van jullie kent Audionet apparatuur?" Ik heb namelijk sinds vandaag een SAM II te leen staan en ik in mijn leven ook al heel wat High End beluisterd. Maar wat ik nu heb staan is van zo'n hoogstaande kwaliteit, mijnsinziens, dat het mij tot emotie heeft beroert. De muziekale kwaliteiten van deze versterker is zeer hoogstaand. Om een antwoord te krijgen noem ik de componenten waarmee ik momenteel speel. Parasound CD/B 2000 CD speler, Parasound DAC 2000, Audionet Sam II versterker en A.D.A.M. Pencil luidsprekers. Onderling staan deze weer verbonden met ook zeer n.n.t.n. (dit om kabelogische discussies te ontwijken) hoogwaardige kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
b Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 hoezo HOOGWAARDIGE kabels.???????????????????????? is 6mm niet goed genoeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 of 4 mm dik, WAT zijn dan hoogwaardige kabels.????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 Tja, dat zouden jullie wel willen weten he! Nou "forget it"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kieskes Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Tja, dat zouden jullie wel willen weten he! Nou "forget it"! Phh doe niet zo kinderachtig, bang dat je kabels afgekraakt worden ofzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Heb er wel eens naar staan kijken , maar geluisterd heb ik er niet naar omdat ik bij hifi zaken meestal alleen ben om gericht te kopen. Ziet er echter wel zeer gelikt uit Als uiterlijk meespeelt moet het bijna goed klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Bij mijn weten krijgen Audionet versterkers altijd hele goede recensies, vooral in de duitse bladen. Zie bv de Audio en de Stereoplay. In nederland kom je de apparatuur relatief weinig tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 (edited) Vooral hun DVD speler schijnt erg goed te zijn (met CD zelfs beter dan hun eigen, toch niet kinderachtige, CD speler). Hangt ook we een leuk prijskaartje aan. edit ff testen of tegenwoordig een bewerkingsmelding getoond wordt.. edit2, nee niet dus, waarom dan wel bij Ome Henk??? edit3 dank u (ps maandag ga ik even langs postkantoor) Edited 3 januari 2004 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 (edited) edit ff testen of tegenwoordig een bewerkingsmelding getoond wordt..edit2, nee niet dus, waarom dan wel bij Ome Henk??? Moet je onderstaande wel aanvinken Bewerk Opties Voeg een Bewerkt door... lijn toe aan het bericht? Edited 3 januari 2004 by Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 Beste Forum leden, ik heb vanavond besloten om deze Audionet SAM VII versterker aan te schaffen. Zelden kreeg ik nog de rillingen over mijn rug van mooie High End omdat er een gewenning optreed. Maar wat er hier gebeurt is van zo een openheid doorzichtigheid luchttigheid en meer van dit soort superlatievenen dat ik absoluut niet zou weten wat er in deze prijsklasse tot hoger beter is als dit!! Niet alleen in de Duitse pers wordt er hoog over op gedaan. Ook in de Engelse, Amerikaanse en Japanse pers is men zeer enthousiast! Een ieder die verstand heeft van muziek zal niet om dit spul heen kunnen. Deze SAM VII wordt standaard niet geleverd met AB, ingebouwde DAC en Phonotrap. Ik heb hem ook gehoord met de ingebouwde DAC en dat klinkt nog een klasse beter. Terwijl de DAC 2000 van Parasound ook niet misselijk is. Maar zo'n ingebouwde DAC was even iets te veel voor mijn budget. Wordt wel gekocht maar dan moet ik eerst mijn eigen Parasound kwijt........Kopen?? Alles wat je er aan type speakers op aan sluit ..............het gaat gewoon goed! Ik hoor instrumenten klinken zoals ze horen te klinken! Ik speelde altijd al met redelijk goede interlinks en speakerkabels. Maar ook hierin valt nog te verbeteren. Ik heb vele dure kabels gehad en allemaal voegden ze iets toe dat zogenaamd verbetering heet. Ik weet dat ik sommigen op hun ziel trap maar zoals de meeste kabels is het gebakken lucht die te duur betaald wordt. Er is een ontwikkeling aan de gang door een aantal personen die echt weten waar ze het over hebben en deze hebben een interlink ontworpen die ECHT GOED klinkt. Er wordt niets toegevoegd dit is puur tot wat er mogelijk is. Je hoeft geen techneut te zijn om goede kwaliteit te horen! Ik wacht met smaak op jullie reacties Brkovi Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 Maar mijn vraag is deze,: "Wie van jullie kent Audionet apparatuur?" Nee, die ken ik niet (van naam). Ik ga eens op zoek en wie weet ken ik het toch wel... Nee dus , ik ken het niet... 'T ziet er wel gelikt uit Hoe kan dat nou als je ze nooit gehoord hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 Maar mijn vraag is deze,: "Wie van jullie kent Audionet apparatuur?" Nee, die ken ik niet (van naam). Ik ga eens op zoek en wie weet ken ik het toch wel... Nee dus , ik ken het niet... 'T ziet er wel gelikt uit Hoe kan dat nou als je ze nooit gehoord hebt. Heb ik gezegd dat ik het ooit gehoord heb Nee sorry dit was niet voor jouw bedoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Beste Forum leden, Maar zo'n ingebouwde DAC was even iets te veel voor mijn budget. Wordt wel gekocht maar dan moet ik eerst mijn eigen Parasound kwijt........Kopen?? Alles wat je er aan type speakers op aan sluit ..............het gaat gewoon goed! Ik wacht met smaak op jullie reacties Brkovi als je nou je luidsprekers verkoopt ,(het gaat toch gewoon goed met andere ) dan koop je voor dat geld die ingebouwde dac . Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 3 januari 2004 Author Report Share Posted 3 januari 2004 Beste Forum leden, Maar zo'n ingebouwde DAC was even iets te veel voor mijn budget. Wordt wel gekocht maar dan moet ik eerst mijn eigen Parasound kwijt........Kopen?? Alles wat je er aan type speakers op aan sluit ..............het gaat gewoon goed! Ik wacht met smaak op jullie reacties Brkovi als je nou je luidsprekers verkoopt ,(het gaat toch gewoon goed met andere ) dan koop je voor dat geld die ingebouwde dac . Dat kan als je maar genoeg pekunia's meeneemt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Ik luister nu een maand of 8 met heel veel plezier naar de Audionet Art V2 cdspeler en kan em iedereen aanraden wanneer die rond de 3100 euro een cdspeler zoekt. Ook de Art V2 heeft vele zeer goede recenties gekregen in de buitenlandse pers maar in Nederland nog steeds een onbekende speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 5 januari 2004 Author Report Share Posted 5 januari 2004 Ik luister nu een maand of 8 met heel veel plezier naar de Audionet Art V2 cdspeler en kan em iedereen aanraden wanneer die rond de 3100 euro een cdspeler zoekt. Ook de Art V2 heeft vele zeer goede recenties gekregen in de buitenlandse pers maar in Nederland nog steeds een onbekende speler. Beste Mickey, heeft jouw speler een ingebouwde DAC? Het is namelijk zo, dat de DAC ingebouwd in de versterker beter klinkt dan ingebouwd in de speler. Er is in Nederland nu een nieuwe importeur en deze is zeer serieus wat High End aangaat en weet precies wat hij in huis gehaald heeft. Audionet streeft een ander groot Duits merk voorbij in kwaliteit en voor redelijkere prijzen. Ik denk ook in de toekomst een ART V2 aan te schaffen maar daarvoor zal ik nog even moeten sparen. Graag een reactie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Hi Vihori Kheb de normale Art V2 met de ingebouwde 24 Bit, 96 kHz, multibit delta-sigma DA converter. De Art V2 is inderdaad ook als loopwerk verkijgbaar. Vorig jaar was Audionet al het 3e Duitse high end merk volgens de verkoopcijfers. Is ook niet vreemd want de prijs / kwaliteit verhouding is echt super. Ze maken werkelijke prachtige produkten in Bochum. Helaas zijn er nog veel mensen in Nederland die te veel vooroordelen over Duitse high end produkten hebben, kweet zeker dat deze mensen nog nooit naar Audionet hebben geluisterd. Ik wist niet dat er inmiddels een andere importeur is, in mei ben ik nog bij dhr Reurink geweest van Audio Inventive in Enschede. Die was toen de importeur. Groeten Mikey Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Als apparatuur ineens v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gheorghiu Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 Ik heb sinds een maand of twee de Audionet MAP V2 als surround-voorversterker en ik was van hem zo overweldigd dat ik sinds twee dagen twee AMP II - monoblokken bij heb gekocht. Het opmerkelijke is dat ik sinds de koop van de MAP V2 vooral cd's luister, de DVD's blijven even in de kast. Voordien gebruikte ik de Quad 66 als stereo-voorversterker en de Marantz SR14mkII als surround-receiver. Ik denk dat ik nog niet klaar ben met Audionet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 Ik heb sinds een maand of twee de Audionet MAP V2 als surround-voorversterker en ik was van hem zo overweldigd dat ik sinds twee dagen twee AMP II - monoblokken bij heb gekocht.Het opmerkelijke is dat ik sinds de koop van de MAP V2 vooral cd's luister, de DVD's blijven even in de kast. Voordien gebruikte ik de Quad 66 als stereo-voorversterker en de Marantz SR14mkII als surround-receiver. Ik denk dat ik nog niet klaar ben met Audionet. Al die kreten, al dat aanprijzen. Ik heb een beetje het gevoel dat ik de uitgeschreven tekst van zo'n Tell Sell reclame aan het lezen ben. ,,Moet je eens horen..." ,,Ongelooflijk, Vihori, wat een geluid.'' ,,Maar dat is nog niet het enige, moet je hier eens kijken.'' ,,Allemachtig, er zit ook nog een stekker aan. Het moet niet veel gekker worden, Vihori.'' ,,Ja, en hij past ook nog eens precies in het stopcontact.'' ,,Nou Vihori, ik denk dat ik nog niet klaar ben met Audionet.'' ,,Dat denk ik ook niet, Gheorghiu. Je zou wel gek zijn.'' Het kan best zijn dat Audionet prima spul maakt. Maar als er op zo'n hautaine manier over wordt geschreven en gepraat - alsof de rest van de audio-apparatuur waardeloos is - hoef ik dat spul niet meer te horen. Dank U. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 Ik heb sinds een maand of twee de Audionet MAP V2 als surround-voorversterker en ik was van hem zo overweldigd dat ik sinds twee dagen twee AMP II - monoblokken bij heb gekocht.Het opmerkelijke is dat ik sinds de koop van de MAP V2 vooral cd's luister, de DVD's blijven even in de kast. Voordien gebruikte ik de Quad 66 als stereo-voorversterker en de Marantz SR14mkII als surround-receiver. Ik denk dat ik nog niet klaar ben met Audionet. Al die kreten, al dat aanprijzen. Ik heb een beetje het gevoel dat ik de uitgeschreven tekst van zo'n Tell Sell reclame aan het lezen ben. ,,Moet je eens horen..." ,,Ongelooflijk, Vihori, wat een geluid.'' ,,Maar dat is nog niet het enige, moet je hier eens kijken.'' ,,Allemachtig, er zit ook nog een stekker aan. Het moet niet veel gekker worden, Vihori.'' ,,Ja, en hij past ook nog eens precies in het stopcontact.'' ,,Nou Vihori, ik denk dat ik nog niet klaar ben met Audionet.'' ,,Dat denk ik ook niet, Gheorghiu. Je zou wel gek zijn.'' Het kan best zijn dat Audionet prima spul maakt. Maar als er op zo'n hautaine manier over wordt geschreven en gepraat - alsof de rest van de audio-apparatuur waardeloos is - hoef ik dat spul niet meer te horen. Dank U. Volgens mij zijn het gewoon enthousiaste verhalen van eigenaren van dit merk. Niks mis mee toch? En al helemaal niet hautain of zo (kan ik er niet van maken iig)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 Ik heb sinds een maand of twee de Audionet MAP V2 als surround-voorversterker en ik was van hem zo overweldigd dat ik sinds twee dagen twee AMP II - monoblokken bij heb gekocht.Het opmerkelijke is dat ik sinds de koop van de MAP V2 vooral cd's luister, de DVD's blijven even in de kast. Voordien gebruikte ik de Quad 66 als stereo-voorversterker en de Marantz SR14mkII als surround-receiver. Ik denk dat ik nog niet klaar ben met Audionet. Al die kreten, al dat aanprijzen. Ik heb een beetje het gevoel dat ik de uitgeschreven tekst van zo'n Tell Sell reclame aan het lezen ben. ,,Moet je eens horen..." ,,Ongelooflijk, Vihori, wat een geluid.'' ,,Maar dat is nog niet het enige, moet je hier eens kijken.'' ,,Allemachtig, er zit ook nog een stekker aan. Het moet niet veel gekker worden, Vihori.'' ,,Ja, en hij past ook nog eens precies in het stopcontact.'' ,,Nou Vihori, ik denk dat ik nog niet klaar ben met Audionet.'' ,,Dat denk ik ook niet, Gheorghiu. Je zou wel gek zijn.'' Het kan best zijn dat Audionet prima spul maakt. Maar als er op zo'n hautaine manier over wordt geschreven en gepraat - alsof de rest van de audio-apparatuur waardeloos is - hoef ik dat spul niet meer te horen. Dank U. Volgens mij zijn het gewoon enthousiaste verhalen van eigenaren van dit merk. Niks mis mee toch? En al helemaal niet hautain of zo (kan ik er niet van maken iig)... Het is maar wat je hautain vindt. Met enthousiasme is niks mis, maar dit klinkt in mijn oren naar opgeblazen dikdoenerij met Wehkamp-kretologie. Lees de eerste paar posts er nog maar eens op na. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 ...hoef ik dat spul niet meer te horen... Ik wel , maar dan moet dat wel ergens in de buurt zijn Zo ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar dat fantastische Ayre spul , wat ooit door Ben & John de hemel in werd geprezen In Enschede is een winkel die het heeft, maar das voor jou niet echt om de hoek. Andere winkels die het hebben, zou ik niet weten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 ...niet echt om de hoek. Dat bedoel ik Tja, maar je bent toch ook naar W&W (Enschede) gereden voor je speakers? Kun je dan vast ook wel ff voor een demo met Audionet heen gaan (niet naar W&W trouwens, maar naar HSC)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 ...niet echt om de hoek. Dat bedoel ik Tja, maar je bent toch ook naar W&W (Enschede) gereden voor je speakers? Kun je dan vast ook wel ff voor een demo met Audionet heen gaan (niet naar W&W trouwens, maar naar HSC)... Toen was ik m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts