Duck-Twacy Posted 7 januari 2004 Author Report Share Posted 7 januari 2004 Als ik bij Hear>Merken op "Benz Micro" klik kom ik hier terecht. http://www.musicalsurroundings.com/index.html Dit is toch niet de officiele Benz site (is die er)? Anyway op de site hebben ze het over een trade in programma ($100 korting als je een oud element inruild). Datzelfde lees ik ook hier http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?nu...item=4&mitem=17 Is deze actie ook in Europa van toepassing? Anders wordt je toch wel een beetje sagerijnig van de eeuwige mazzel van die yanks. $450 met een koers van 1.25 = 360 euro! Maar ja, ga je importeren dan zit je zo weer op 500 euro schat ik (en alle risicos van dien) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leyland Posted 14 januari 2004 Report Share Posted 14 januari 2004 Waarom toch al die peperdure armen en dito draaitafels? Kijk eens rond op EBAY iod en schaf jezelf een Dual 701 aan. Heeft een arm waar je echt alles in kunt doen (heb ik dus al gedaan) en is gemaakt voor de eeuwigheid. Die griezelige dingen die je nu kunt kopen zijn dan wel oogstrelend, maar erg fragiel en/of hebben soms de prijs van een aardige auto. Mijn exemplaren zijn inmiddels bijna 28 jaar oud. Nog nooit stuk geweest. Ze hebben alle geluidsinstallaties overleefd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 januari 2004 Author Report Share Posted 14 januari 2004 Ik zou een EMT kopen van een jaar of 40 http://www.marktplaats.nl/markt/audio/plat...elers/13220.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leyland Posted 14 januari 2004 Report Share Posted 14 januari 2004 Ja, zuiver op kwaliteit en robuustheid bezien. Maar het ging bij zo'n proffessioneel apparaat om betrouwbaarheid van de techniek en betrouwbaarheid bij het afspelen van de plaat tijdens bijvoorbeeld een uitzending. Een holle plaat die erg tekeergaat moet nog zonder problemen worden afgetast. Daarom zal je in die arm nooit vedergewichten met erg hoge compliantie kunnen doen. Daar draaide de omroep dan ook niet mee. Ik meen me te kunnen herinneren dat bijvoorbeeld de Stanton 681 E al op de grens van wat zo'n arm nog fijn vond zat. En dat is nou niet bepaald een moeilijk element. Maar mooi is'tie ! Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 januari 2004 Author Report Share Posted 15 januari 2004 Ha, een liefhebber (of een vakman?) Btw dit is geen Thorens. Dit wel. en kent iemand deze nog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 januari 2004 Report Share Posted 15 januari 2004 Dit wel. Een TOP platenspeler! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leyland Posted 15 januari 2004 Report Share Posted 15 januari 2004 Nou, Duck.......ik restaureer Duals en alles wat ik zonde vind of schreeuwt om niet gesloopt te worden. Zo heb ik hier een stokoud Perpetuum Ebner spelertje staan. Een 7inch wisselaartje met dikke spindel. Niks met HIFI te maken maar wel een stukje geschiedenis. Klein draaitafeltje en een armpje van het type platenschaaf. Nou alleen nog een tussenwieltje......... Staat naast een Schaub Lorenz buizenradio uit 1955. En laatst nog een door Audio Technica voor Dual gemaakte portable platenspeler in mint conditie in doos gevonden. Daar komt geen plaat van mij op vanwege de afwezigheid van dwarskracht compensatie. Gewoon leuk voor de heb. PE is trouwens door Dual opgeslokt in begin 70er jaren Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 januari 2004 Author Report Share Posted 15 januari 2004 Leuke hobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts