Jump to content

aanschaf platenspeler

Arnie
 Share

Recommended Posts

Hoi,Hoi

ik wil een 2e hands platenspeler aanschaffen....... gewoon voor de "heb" en om af en toe een plaatje te draaien........zover ik die heb :rolleyes:

Misschien heeft er iemand nog een model/merk advies voor mij? aangezien ik uit het digitale tijperk stam heb ik totaal geen ervaring met platenspelers..... ik zoek een beetje een betaalbare (lees: zo goedkoop mogelijk :D ) maar hij moet wel goed zijn....... typisch nederlands dus..... :P

gegroet...

Je zult een beetje aan moeten geven hoeveel je uit wilt geven. Waarschijnlijk heb je naast de draaitafel (en element) ook een phono voorversterker nodig.

Kijk eens wat rond op de diverse ebays, audiomarkten, springairs, marktplaatsen, en natuurlijk hear en hifi 2e hands rubrieken. Dan krijg je een beetje idee wat er is en wat je wel aanstaat.

Als ik bv hier bij de 2e hands kijk zie ik bovenaan een leuke Technics DD voor 35 euro. Om eens te proberen lijkt me dat een aardig begin. Kan weinig mis mee zijn, doen het altijd. Uiteraard kan het veel beter, maar dan kost het ook een veelvoud. Een mooi budget element erbij en phonotrapje kost je nog wel eens 100 euro schat ik.

Hallo Arnie (dus je hebt 't virus al? dan duurt het ook niet lang meer of Henrie word ook besmet),

sorry PD het is meer uit een soort van nieuwsgierigheid..... en het lijkt me grappig om een platenspeler te hebben....... snaps du?? :P

Hallo Arnie (dus je hebt 't virus al? dan duurt het ook niet lang meer of Henrie word ook besmet),

sorry PD het is meer uit een soort van nieuwsgierigheid..... en het lijkt me grappig om een platenspeler te hebben....... snaps du?? :P

En als het niks is, kun je 'm altijd nog als bakplaat voor een pizza gebruiken he ;):D

En als het niks is, kun je 'm altijd nog als bakplaat voor een pizza gebruiken he

...Of als pottenbakker tafel :D:P

Arnie, ik zou in jouw geval, als je zo min mogelijk gedoe wil en zoveel mogelijk zekerheid, een nieuwe Project Debut kopen.

Dan heb je de zekerheid doordat ie splinternieuw is, je hoeft niet te klooien of experimenteren met allerlei elementen/instellen/afstellen,etc,etc, en mocht je naar verloop van tijd toch een stapje hoger willen, dan hoef je er nooit veel geld op te verliezen. (omdat ze ook al niet veel kosten)

Prijs is rond de 250,- euro geloof ik:

project%20debutsml.jpg

Groeten,

Alco

Zo'n ProJect is best leuk, echter voor ongeveer hetzelfde bedrag kun je ook een top Thorens kopen. Een erg fraaie TD 147 of bijvoorbeeld een TD 125 of 126. Die laatste twee waren en zijn toptafels. Als alles gewoon werkt dan hoef je niets meer te doen en speelt het gelijk op een veel hoger niveau als een ProJect. Ga je verder met een mooie arm, mooi element en vooral een perfecte afstelling dan zit je voor relatief zeer weinig echt op een zeer goed niveau te luisteren.

Zo'n ProJect is best leuk, echter voor ongeveer hetzelfde bedrag kun je ook een top Thorens kopen

Dat ben ik wel met je eens Puur.

Arnie gaf echter aan dat ie een draaitafel wou hebben 'gewoon voor de "heb" en om af en toe een plaatje te draaien', en dan leek me de Debut de meest veilige, plug-and-play keuze.

Uiteraard is een Thorens TD147,160,166,etc beter, maarja... ze zijn dan vaak ook al zo'n 25 jaar oud, en ik kan me dan voorstellen dat iemand als leek er wat huiverig tegen aankijkt om zo'n 'antiek' ding te kopen.

Heb zelf een jaar of 7 geleden nog een tijdje met een Project 1.2 met Van den Hul MM1 gedraait. Klonkt absoluut niet verkeerd.

(hoewel ik toen nog geen Thorens had gehoord, dus heb geen vergelijkingsmateriaal)

Een oude Thorens in 'mint condition' uit Haudio's stal, zou DE ideale optie zijn voor Arnie ! :)

(die 2x dat ik tot nu toe bij AS binnen ben geweest, zag ik daar af en toe een Thorens draaitafel staan, en ik heb werkelijk zelden zulke puikgave Thorens modellen gezien. Alsof ze een week ervoor net uit de fabriek kwamen!)

Groeten,

Alco

verklaar u nader, Uncle Henk :rolleyes:

Vanwaar staan mijn '2x' en 'af en toe' vetgedrukt ?

(met 'af en toe' bedoelde ik trouwens 'enkele' i.p.v het aantal keren dat ik er een Thorens zag)

Pro-ject heeft hier niet zo'n ontzettend goeie naam geloof ik. Ik ben sinds kort zelf ook vinyladept, na aanschaf van een Pro-ject RPM 4 (met een Sumiko Blue Point Special, dat wel..) vind ik dat toch wel een heel stuk beter klinken dan mijn echt niet onaardige cd-speler!

Hoe zit dat? Ik was helemaal draaitafelmaagd, en ben maar op het advies van Rik Stoet c.s. afgegaan, en wat gegoogled. Great value for money toch?

Maar eerlijk is eerlijk, ik droom alweer een tijde over een zelfbouw draaitafel, wel met die Pro-ject arm, want die kan er wel mee door toch, heren?

Gegroet

Maar eerlijk is eerlijk, ik droom alweer een tijde over een zelfbouw draaitafel, wel met die Pro-ject arm, want die kan er wel mee door toch, heren?

Gammel klere ding.Uit de grond van mijn hart. Echt een uitstapper.Droom gewoon verder maar vergeet dat P.P.P.Armpje.Er zijn bosjes veel betere armpjes in omloop.Iemand heeft maanden terug een Grappige Houten Doe Het Zelf arm hier ergens geplaatst (sorry weet niet meer waar) Er is toen hard om gelachen.Ben er bijna zeker van dat dat vele malen beter klinkt dan z`n P.P.P. armpje.

S-M.

Gammel klere ding.Uit de grond van mijn hart. Echt een uitstapper.Droom gewoon verder maar vergeet dat P.P.P.Armpje.Er zijn bosjes veel betere armpjes in omloop.Iemand heeft maanden terug een Grappige Houten Doe Het Zelf arm hier ergens geplaatst (sorry weet niet meer waar) Er is toen hard om gelachen.Ben er bijna zeker van dat dat vele malen beter klinkt dan z`n P.P.P. armpje.

S-M.

HAAHAHA!! Ik geef je groot gelijk Scat-man..

groeten, PD :D

Ik zou de kritiek van de twee vorige heren even laten voor wat het is ;)

PD zou ff zijn link naar zijn site moeten nakijken, krijg steeds

De pagina kan niet worden weergegeven.

Geeft niet hoor <_< is net zo onprofessioneel als zijn kritiek op de project... :angry:

Komt geen muziek uit, wat een onzin <_<

En voor Scat-man natuurlijk zijn er betere armen, alleen die kosten veel meer :(

ik wil een 2e hands platenspeler aanschaffen....... gewoon voor de "heb" en om af en toe een plaatje te draaien........zover ik die heb :rolleyes:

(...) ..... ik zoek een beetje een betaalbare (lees: zo goedkoop mogelijk :D ) maar hij moet wel goed zijn....... typisch nederlands dus..... :P

Beste Arnie,

Kijk eens op http://marktplaats.tiscali.nl/markt/audio/platenspelers/ of een dergelijke site.

Inbrengwinkels en kringloopwinkels zijn ook bezoekjes waard.

Voor tien of twintig euro koop je heel knappe draaitafels: vaak zijn ze nog zo goed als nieuw, ook al zijn ze oud...

Er zijn snaar-aangedreven of direct aangedreven draaitafels van Technics, Akai, Sony e.d. die in het gebruik niet merkbaar onderdoen voor de in de hifi-pers veel meer bejubelde merken.

Vaak kun je zulke draaitafels nog enorm opwaarderen door er een beter element in te zetten. Dat kan ook een occasion zijn...maar dat is riskanter!

Succes met de jacht.

Geeft niet hoor <_< is net zo onprofessioneel als zijn kritiek op de project... :angry:

En voor Scat-man natuurlijk zijn er betere armen, alleen die kosten veel meer :(

Is er een Project in plaats gekomen van de Transrotor? <_<

In kringloopwinkels verschijnen met regelmaat platenspelers die in " audiofiele " kringen niet zo heel erg populair zijn, gisteren een tweetal Duals en een CEC zien staan, voor de prijzen die hiervoor gevraagd worden, tussen de 10 en 20 euro, heb je een goede start.

Een redelijk element erin, goed afstellen en je kunt je cd speler echt wel aan.

Overigens zit er zo af en toe best een aardig element in, koop een nieuwe naald en je kunt aan de slag.

Met het afstellen staat of valt de weergave van een platenspeler, op de site van Ruad heb ik een aantal informatieve linkjes geplaatst. onder links / platenspelers.

Neem de moeite een testplaat aan te schaffen en enkele uren modderen met arm en element, wordt beslist beloond met geweldig veel muziek.

Groet Jitze

Geeft niet hoor <_<  is net zo onprofessioneel als zijn kritiek op de project... :angry:

Is er een Project in plaats gekomen van de Transrotor? <_<

Inderdaad Pier, maar niet omdat er geen muziek uit een Project kan komen <_<

Zoja? Zonde, dat zou ik zelf nou nooit doen... Of mag ik dat niet zeggen? :(

Gaan we appels met peren vergelijken, de Transrotor Sirius kost een veelvoud van de Project RPM4 :blink:

Het gaat mij meer om het feit dat als iemand tevreden is met een iets goedkopere speler(bv. een Project RPM4 of een Dual CS505)er gelijk geroepen word "komt geen muziek maar geluid uit"...........erg triest :(

Gaan we appels met peren vergelijken, de Transrotor Sirius kost een veelvoud van de Project RPM4 :blink:

Het gaat mij meer om het feit dat als iemand tevreden is met een iets goedkopere speler(bv. een Project RPM4 of een Dual CS505)er gelijk geroepen word "komt geen muziek maar geluid uit"...........erg triest :(

Beste Ruud,

Ik heb een Dual platenspeler thuis en ik heb er veel plezier van ! :D

Er komt nl muziek uit , vind ik. :rolleyes:

Hoor ik er nu niet meer bij ? :(<_<

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste Ruud,

MvG,

Haudio

ff iets beter lezen :rolleyes: Henk ;)

Beste Ruud,

MvG,

Haudio

En ons maar die dure Transrotors aansmeren h