Fulco Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Dag allemaal, Normaal koop ik mijn CD's via Nederlandse website's. Dit voldoet over het algemeen goed. Redelijke prijs (zeker t.o.v. de normale winkels) en een correcte levering. Meestal koop ik via www.bol.com Toch blijkt het assortiment niet heel erg compleet. Zeker als je gaat zoeken naar SACD's. Via www.allmusic.com kwam ik bij het amerikaanse Barnes & Noble terecht. Wat een verschil in prijs , zeker gezien de lage dollar koers! Maar wat voor haken en ogen zitten eraan . Hierbij doel ik met name op invoerrechten, belastigen etc. Wie weet er meer van, en heeft ervaring met goede, goedkope internet winkels? Groeten, Fulco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Redelijke prijs (zeker t.o.v. de normale winkels) en een correcte levering. Meestal koop ik via www.bol.com Bol.com is me veel te duur, aangezien ze ook verzendkosten rekenen. Ook heb ik een keer een verkeerde CD toegestuurd gekregen. Ik bestel meestal m'n CD's bij NLstore. Die is goedkoper dan vrijwel elke CD-winkel. Ik kijk meestal even rond in CD-winkels, maar uiteindelijk kom ik in 9 van de 10 gevallen steeds weer bij NLstore terecht. Ze hebben een gigantisch aanbod, en de prijs van een CD, LP (ja,ook die kun je daar bestellen) en DVD, scheelt al gauw zo'n 3,- tot 6,- euro! (soms nog meer) Ik heb er meerdere CD's, DVD's besteld, en de levering verliep altijd vlekkeloos. (in stevige gewatteerde kartonnen enveloppe) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
kieskes Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Hoi, ik bestel regelmatig cd's bij play.com Dit gaat echt prima, betaling via creditcard, en geen verzendkosten, af en toe zeer leuke aanbiedingen, zoals nu ook weer.. echt prima zaak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Als de douane het pakketje bekijkt komt er gewoon 19% btw bij! Dus dat kan aardig aan tikken. Bestel cds alleen per stuk! Dan heb je kans dat het in een envelop komt en dan wordt de kans kleiner dat de douane gaat lopen zeiken. Die 19% is het grootste bezwaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulco Posted 5 januari 2004 Author Report Share Posted 5 januari 2004 Het was me inderdaad al opgevallen dat veel mensen op hear.nl bij Nlstore kochten. Toen maar gelijk een check gedaan met een stapeltje CD's welke ik wilde aanschaffen, en wat bleek tot mijn verrassing; bol.com was toch goedkoper! Toen ben ik wat verder gaan snuffelen, en heb oude orders (staan gewoon op de site) vergeleken met de huidige prijzen. Blijkbaar heeft bol.com de prijzen verlaagd. Alleen, als ik het bijvoorbeeld vergelijk met www.barnesandnoble.com dan zit er zomaar een aantal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulco Posted 5 januari 2004 Author Report Share Posted 5 januari 2004 Hoi Seoman, Heb jij ervaring hiermee? Hoe groot is de kans dat je eruit gepikt wordt? Net zo groot als een drugskoerier uit de Antillen? Dan durf ik het wel aan Fulco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 ik heb redelijk wat cd's via internet besteld (stuk of 10 al) nooit ene cent btw.. ook niet voor dat zwaard nog.. maar dat kan nog komen.. (fedex) meestel per cd bestellen ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Als ze de waarde op het pakje vermelden, dan kun je beter niet meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Als de douane het pakketje bekijkt komt er gewoon 19% btw bij!Dus dat kan aardig aan tikken. Bestel cds alleen per stuk! Dan heb je kans dat het in een envelop komt en dan wordt de kans kleiner dat de douane gaat lopen zeiken. Die 19% is het grootste bezwaar! En dat kan inderdaad behoorlijk aantikken!! Weet hier alls van ,Moest onlangs nog zo,n 30 euro betalen voor EEN cd. Zal binnenkort weer zo,n bedrag moeten neertellen. Wel kan ik de afzender een tip even om de zending )NIET met waarde te gaan verzenden ,maar gewoon. Maar hier zit wel een risico aan.Als de zending kwijtkomt of de doane komt via controlle erachter dat de inhoed meer dan 45 $ waard is ,loop je wel het risico dat de zending in beslag wordt genomen. Toch iets om over na te denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulco Posted 5 januari 2004 Author Report Share Posted 5 januari 2004 Hoi Qwert, En dat kan inderdaad behoorlijk aantikken!! Weet hier alls van ,Moest onlangs nog zo,n 30 euro betalen voor EEN cd. Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat lijkt me meer dan 19% BTW, of het was wel een heel bijzondere CD. Zojuist werd er gesproken over Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Kijk HIER maar eens Je loopt dus de kans op controle, maar het kan ook goed gaan, ik heb nog nooit een naheffing gehad en ik bestel toch best veel. Qwert wil terecht zeldzame cd's verzekerd verzenden, al ben je automatisch verzekerd bij gebruik van bijv. een visacard. Nadeel is dat je dan wel de waarde moet kunnen aantonen indien er iets mis gaat, maar je hebt ook een bestelling gedaan die geregistreerd is. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulco Posted 5 januari 2004 Author Report Share Posted 5 januari 2004 De link naar de belastingdienst is duidelijk, had ik zelf aan moeten denken . Conclusie dus: lekker in de States bestellen, maar pakketjes tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 maar gelijk een check gedaan met een stapeltje CD's welke ik wilde aanschaffen, en wat bleek tot mijn verrassing; bol.com was toch goedkoper! Da's wel opvallend en ik kan 't maar moeilijk geloven. aangezien ik in 't begin ook nog weleens bij Bol.com bestelde, totdat ik er achter kwam dat vrijwel elke CD die ik had besteld/wil bestellen bij NLstore goedkoper is. Ik heb net even vergeleken op beide sites, en keer op keer bleek NLstore de goedkoopste. (en dan komt er bij Bol.com nog bijna 2,- euro verzendkosten bij ook!!!) O.a. deze CD's heb ik 't afgelopen jaar besteld bij NLstore Luka Bloom - Keeper of the flame (NLstore) 14,59 (BOL) 20,49 Luka Bloom - Amsterdam (NLstore) 17,40 (BOL) 21,49 Shelby Lynne - Identity crisis (NLstore) 18,03 BOL) 20,49 Lyle Lovett - Live in Texas (NLstore) 15,00 (BOL) 18,99 Lucinda Williams - World without tears (NLstore) 17,75 (BOL) 21,49 Met het album 'Essence' van Lucinda Williams spant Bol.com helemaal de kroon... die kost bij hun maar liefst 22,49 terwijl ie bij zo'n beetje de duurste winkel van Nederland (V&D) slechts 9,95 kost! Kortom, dit zijn maar een paar voorbeelden, maar ik vind de verschillen nogal groot ! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Ik bestel de laatste tijd bij cdwow.com. Ze rekenen geen bezorgkosten en het werkt dus ook het beste om maar 1 stuks op te laten sturen. Even wennen, pricing gaat in UKP. Even vergelijken: Joe Cocker - Ultimate Collection Bij nlstore: Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Ahhh, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Mijn ervaringen zijn minder gunstig;naast 19% btw betaal je ook nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 januari 2004 Report Share Posted 5 januari 2004 Tja, da's wel weer vervelend Kraus Overigens gaat het mij om cd's die toch al niet (meer) in NL verkrijgbaar zijn, vaak zijn het 'OOP' cd's (out of print) of import. Bij FRS loop ik ook nog wel eens binnen voor muziekdvd's, de tijd dat de cdbakken vol stonden met leuke aanbiedingen is alweer voorbij, de vage hedendaagse shit en verzamelaars is alles wat daar nog over blijft .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulco Posted 6 januari 2004 Author Report Share Posted 6 januari 2004 Bedankt voor de hele serie winkels. Ik ga eens lekker surfen en vergelijken. En natuurlijk bestellen Fulco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulco Posted 6 januari 2004 Author Report Share Posted 6 januari 2004 Ik heb net even vergeleken op beide sites, en keer op keer bleek NLstore de goedkoopste. (en dan komt er bij Bol.com nog bijna 2,- euro verzendkosten bij ook!!!) Heb een hele vergelijking gedaan met de meeste sites die jullie hebben opgenoemd. Bol is nu altijd weer de duurste Vreemd, blijkbaar 'spelen' ze nogal met hun prijzen . NL store kwam er vaak als goedkoopste uit. Echter, in een aantal gevallen was Barnes and Noble nog goedkoper. Dit met name door de superlage dollarkoers van dit moment. Bij hen heb ik de normale prijs vergeleken inclusief het startverzendtarief van $ 5,95. Dit omdat je dan geen douanetarief en BTW hoeft te betalen. Soms kan je dus 2 CD's tegelijk bestellen, en dan is het nog goedkoper . Acoustic sounds is ook erg goedkoop en hebben een assortiment om van te watertanden. Alleen, minimum bestelling oversea is $ 50,= en dan moet je weer gaan betalen... Maar ja, als de juiste opname erbij zit, wat maakt dat dan uit. Beter duur dan niet te krijgen tenslotte. Ben dus maar van bol afgestapt, en heb een aantal CD's bij nlstore gekocht, en een aantal bij Barnes. Gemm had ook nog een aantal CD's die niet meer geproduceerd worden voor weinig. Wel 2e hands. Hebben jullie ervaring met 2e hands kopen? Hoe is de kwaliteit? Groeten, en bedankt voor het op weg helpen . Fulco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 bestel tegenwoordig nog wel bij www.jpc.de; niet zo'n groot assortiment vinyl, maar soms wel aardige aanbiedingen; levertijd en verpakking is uit de kunst. Voor klassiek vinyl: http://www.hmrecords.co.uk/index.html ze hebben ca. 70000 LP's, nieuw en 2e Hands en veel obscure opnames. Je mailt ze je lijst met wensen en die blijft jaren lang in hun archief, tot ze aan alle wensen voldaan hebben. De CD's staan wel online, maar de prijzen varieren nogal en het is mij over het algemeen niet duidelijk of het nu nieuw of 2e hands betreft (vermoed meestal nieuw) Bij JPC zijn de zoek en sorteer mogelijkheden interessant. Kijk eens bij de klassiek aanbiedingen en sorteer op aflopende prijs. Dan kom je een aardig doosje met alle Mozart symphonien tegen voor het zeer redelijke bedrag van E89.- Verder leveren ze snel en als er iets fout gaat is het ook zeer snel hersteld. Ook heeft JPC vaak een interessant introductie aanbod voor gloednieuwe cd's. 4 tot 7 euro korting voor de snelle bestellers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulco Posted 10 januari 2004 Author Report Share Posted 10 januari 2004 Meestal zit dat wel goed. Vanzelfsprekend heb je er uitzonderingen bij Heb de 6e januari CDtje bij Gemm.com besteld (Flim and the BB's - New Pants). Kon ik hier nergens aan komen. Vandaag (10 januari) lag het CDtje al op de mat! En in perfecte conditie. Super Ga ik vaker gebruik van maken. Nu kijken of de rest ook zo goed en snel binnenkomt ( heb bij een groot aantal van de gegeven links wat besteld.... ) Toen ik mijn vrouw vertelde dat ik een stuk of 15 CD's had besteld, was ze wat minder gelukkig; maar ja, vraag niet om toestemming, maar om vergiffenis zeggen ze dan toch En die lage dollarkoers kan je toch niet laten lopen??? (zat deze week thuis met een voorholteontsteking, Linda vond dat ik maar snel weer aan het werk moest.....) Groeten en een goed weekend, Fulco Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Welke site's bestellen jullie? Onder andere... en de leukste nederlandse is: En niet te vergeten deze hier: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert D. Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Bestel al sinds een hele tijd CD's en vooral ook DVD's bij play.com, een Engelse site. Ik heb nog nooit douane problemen gehad. De verzending is bij play.com altijd gratis en als ze meerdere artikelen sturen zodat je een potentieel douane risico zou hebben dan sturen ze het per max. 1 a 2 artikelen per enveloppe zodat je altijd onder het douane bedrag blijft ! Kan het ten zeerste aanraden. Ze zijn snel , (vaak) goedkoop en erg betrouwbaar. Groeten, Robbert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 26 januari 2004 Report Share Posted 26 januari 2004 Welke site's bestellen jullie? Onder andere... en de leukste nederlandse is: En niet te vergeten deze hier: En deze: DVD boxoffice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulco Posted 27 januari 2004 Author Report Share Posted 27 januari 2004 Vreemd. De link werkt niet. Zoeken levert hetzelfde adres op. Blijkbaar niet (meer) in de lucht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts