Fulco Posted 29 januari 2004 Author Report Share Posted 29 januari 2004 Inderdaad, daar is ie weer . Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Ik snap er niets meer van, extra controle op pakjes uit de USA Vandaag kwamen de 2 type 6922 buisjes binnen die ik 2 feb had besteld Eerdere bestellingen laten nog steeds op zich wachten .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 misschien al bekent of misschien niet al bekent http://www1.cd-wow.nl voor cd en dvd Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 februari 2004 Report Share Posted 29 februari 2004 misschien al bekentof misschien niet al bekent http://www1.cd-wow.nl voor cd en dvd niet bekent, wel bekend.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bliepie Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 En hier koop ik altijd mijn cd's: www.cdon.com. Heel veel cd's voor een lage prijs. Groetjes Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 29 maart 2004 Report Share Posted 29 maart 2004 tja meestal bijna altijd de muziek cd's dvd's gewoon halen bij de PLATO vestiging is gezelliger dan zo staties via internet effe neuzen in de bakken ,das toch echt het leukst en het persoonlijk contact want we doen al zo veel met de computers.............. we doen dat perslot op de beurzen ook toch!!!!!!!! neuzen snuffelen afdingen enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 juni 2022 Report Share Posted 15 juni 2022 Kan het zijn dat de regels voor CDs veranderd zijn? Moest 5 euro inklaringskosten betalen aan Post NL voor een (2e hands) CD van circa 17 euro (incl verzenden en btw) uit Israel. (was altijd gratis onder de 22 euro). CD zelf kostte eigenlijk maar 3,50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 juni 2022 Report Share Posted 15 juni 2022 (edited) 37 minutes ago, Duck-Twacy said: Kan het zijn dat de regels voor CDs veranderd zijn? 1 juli 2021 veranderd. De vrijstelling onder de E22.- is vervallen. (het levert de staat "niets" op, de vervoerders wel) Edited 15 juni 2022 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 juni 2022 Report Share Posted 15 juni 2022 (edited) Ja die datum zag ik ook staan. Zinloze verandering imo, tenzij je voor post NL werkt. Heeft het soms iets met Brexit te maken (om de Britten nog wat handel te ontnemen)? Edited 15 juni 2022 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 15 juni 2022 Report Share Posted 15 juni 2022 27 minutes ago, Seed7 said: 1 juli 2021 veranderd. De vrijstelling onder de E22.- is vervallen. (het levert de staat "niets" op, de vervoerders wel) De macht van de lobby in Den Haag, de enige die hier de dupe van zijn is de consument... Ze hebben het goed voor elkaar gekregen, al die grote vervoerders. Het zorgt er ook voor dat kleine fabrikanten buiten Europa veel lastiger kunnen importeren. De grote jongens als ALI hebben een deal over deze "bijtellingen" en rekenen nauwelijks iets door... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 juni 2022 Report Share Posted 15 juni 2022 6 hours ago, pjotr27 said: De grote jongens als ALI hebben een deal over deze "bijtellingen" en rekenen nauwelijks iets door... Dat klopt niet. Ali laat het nu in grote pakketten naar Duitsland vervoeren en daar wordt het ingeklaard. De BTW wordt al bij de aankoop verrekend. Alie heeft dus een BTW nummer voor de eu. Koop je nu iets bij een aanbieder die geen BTW verrekend dan is de vervoerder verplicht om de BTW alsnog in rekening te brengen en mag daar een bedrag voor rekenen. hoe hoog verschilt per vervoerder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 15 juni 2022 Report Share Posted 15 juni 2022 1 hour ago, kappa7 said: Dat klopt niet. Ali laat het nu in grote pakketten naar Duitsland vervoeren en daar wordt het ingeklaard. De BTW wordt al bij de aankoop verrekend. Alie heeft dus een BTW nummer voor de eu. Koop je nu iets bij een aanbieder die geen BTW verrekend dan is de vervoerder verplicht om de BTW alsnog in rekening te brengen en mag daar een bedrag voor rekenen. hoe hoog verschilt per vervoerder. Tja, alleen de BTW… niet die hoge kosten van PostNL of andere inklaarder om het btw traject af te handelen… bovendien heeft Ali gesubsidieerd transport… een DAC van 2 kilo opsturen vanuit China , van een kleine producent, met een betrouwbare transporteur kost zomaar 100 euro…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 juni 2022 Report Share Posted 15 juni 2022 In mijn geval had de Israëlische CD verkoper al VAT verrekend, dus daar had Post NL geen omkijken meer na (neem ik aan)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 juni 2022 Report Share Posted 15 juni 2022 nee dan zouden ze geen extra kosten mogen rekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 7 november 2022 Report Share Posted 7 november 2022 (edited) Ik koop via Discogs met al meer dan 60 bestellingen achter de rug van Canada tot Estland en ook UK na Brexit. Ik heb geen extra kosten betaald ondermeer door creatieve verzenders. Wel waarschuwing voor bestellingen uit Frankrijk via Relay Mondial .... NIET DOEN enige 2 bestellingen ooit die niet aankwamen of na zeer lange tijd. Edited 7 november 2022 by marcel535i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts