rene1950 Posted 2 januari 2003 Report Share Posted 2 januari 2003 Stem op forumlid Geplaatst 02 januari 2003 17:22 -------------------------------------------------------------------------------- Ik heb een rega planar3 met gemodificeerde motor van rega.Nu gebruik ik het bpspecial element en met mijn klipschorns geeft dat een probleem als ik een andere phonotrap bv lehman probeer.Verschil hoor ik nauwelijks.Ik heb mijn oog laten vallen op de nottingham analogue horizon of indien mogelijk een ander element zodat de phonotrap nu een rotel echt laat horen wat ie kan , bv de trichord dino,lehman,holfi. Veel goeds heb ik gehoord over de benz elementen,maar ik koop natuurlijk geen ander element als de rega bv niet de optimale kwaliteit van het element laat horen. wat ik graag wil is een nog mooiere lp weergave over mijn buizen unison s6 en klipschorns. Hebben jullie ideen of opmerkingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene1950 Posted 2 januari 2003 Author Report Share Posted 2 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk:Wat mis je nu eigenlijk Laag Hoog Detail Warmte misschien weei ik niet wat ik mis maar je wil altijd binnen je budget grenzen mooier. Als ik dan de forums enz lees,de vad show enz dan denk ik het kan vast beter ook voor mij.Ik hoorde ook na een week inspelen geen verschil met de lehman cube,en ik hoorde dat vooral het element de bottleneck is.ik ben dus best tevreden ,maar ik wil er niet over .... tijd achter komen wat ik al die jaren bv gemist heb.Moeilijk hoor dit uitleggen.Ik heb goed gehoor dat weet ik zeker,maar ik denk dat in mijn situatie de lp mooier kan klinken en of ik dan diepte,warmte,detail mis no idea maar je weet pas dat het mooier kan als je dat zelf hoort en niet dat je het wil horen omdat je geld uitgegeven hebt. ik hoop dat het wat duidelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 2 januari 2003 Report Share Posted 2 januari 2003 Ik ben bang dat je te veel waarde hecht aan een phonotrap. Dat moet geen doel op zich worden. Misschien dat je BPS langssturen bij VD Hul voor een VD Hul naald een relatief goedkope en goede oplossing is. Deze elementen werden ook zo verkocht omdat de BPS van zichzelf een mindere naald schijnt te hebben. Het zal waarschijnlijk een stuk rustiger worden. Ook je P3 bij VD Hul langssturen voor een paar goede aansluitsnoeren is de moeite waard. Ik denk ook dat je goed eens bij De Groef langs kunt gaan, daar heb ik goede ervaringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senno Posted 9 januari 2003 Report Share Posted 9 januari 2003 Heb je het al eens met een andere interlink geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 maar ik denk dat in mijn situatie de lp mooier kan klinken en of ik dan diepte,warmte,detail mis no idea maar je weet pas dat het mooier kan als je dat zelf hoort en niet dat je het wil horen omdat je geld uitgegeven hebt. Het kan natuurlijk altijd mooier. Je moet er alleen om denken dat je niet zo kritisch naar het geluid gaat luisteren dat je niet meer van een goed stuk muziek kan genieten. Als je wilt kan ik je wel een artikel toemailen waarin zo'n beetje alle audiotermen voorbij komen. Misschien dat je dan na een avondje luisteren met dat artikel op schoot, kan aangeven wat je precies mist. Anders blijf je iedere keer als je muziek luistert, in je achterhoofd bezig met wat je nou eigenlijk mist en dat zou zonde zijn. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 hai Renee, Gewoon een paar phonotrappen proberen dan kom je erzelf wel achter. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts