Duck-Twacy Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Gezien op Audio-cube toch wel erg grappig concept. Leuk voor op een Klipsch Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Een houten plankje van de Gamma, een paar deuveltjes en een geenkloon. Volgens het bijbehorende zwamverhaal is het vooral de gebruikte lak die het grootste deel van de geluidskwaliteit bepaald. Maar het idee (dat je aardig wordt bedonderd voor die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Een houten plankje, van de Gamma, een paar deuveltjes en een geenkloon.Volgens het bijbehorende zwamverhaal is het vooral de gebruikte lak die het grootste deel van de geluidskwaliteit bepaald. Maar het idee is wel leuk. Volgens mij is het dat blauwe ledje dat het em doet. Er moet op het web ook nog ergens een geinkloon in een sigarenkistje zwerven. Maar kan hem zo snel niet vinden. Volgens die maker schijnt het vooral in het cederhout te zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 januari 2004 Author Report Share Posted 7 januari 2004 Jullie overdrijven, 500 euro is tegenwoordig niet echt veel meer. Als het goed klinkt, vind ik het vrij goedkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Jullie overdrijven, 500 euro is tegenwoordig niet echt veel meer. Als het goed klinkt, vind ik het vrij goedkoop. Tja, maar als ik dit ding (is het een versterker?) vergelijk met mijn versterker, dan snap ik niet waarom deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Jullie overdrijven, 500 euro is tegenwoordig niet echt veel meer. Als het goed klinkt, vind ik het vrij goedkoop. Mwahhh, voor een chip die inkoop een paar euro kost ........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Er zit niet eens een voeding bij, scheelt weer de helft van de productiekosten...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Maar het idee (dat je aardig wordt bedonderd voor die Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Dit is tot zover bekend bij mij het enige wereldje waar totaal geen enkele relatie hoeft te bestaan tussen produktiekosten en wat iets uiteindelijk moet kosten. Als het maar klinkt dan kun je er alles voor vragen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 De kwaliteit van dat geinkloontje staat niet ter diskussie, die is gewoon goed. Maar dat is toch nog geen excuus om er zoveel geld voor te vragen? Een vergelijkbaar Velleman of Kemo kitje kost iets van 25 Eu. Maar volgens de maker worden ze op bestelling in elkaar gezet en "ingehoord" door de maker. En ja dat laatste is natuurlijk wel prijzig Er zit ook een heel bijzondere klankregeling op: "An interesting feature of the BYOB amplifier is that the sound character is related to the battery charge. With a fully charged battery the sound is tight with explosive dynamics, while with a lower battery charge the sound character resembles that of a zero-feedback amplifier, very laid back and relaxed" Maar volgens mij kost dat nix extra. Het is wel stof voor hele discussies over klinkt ie nou beter met accu's hafvol of halfleeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 januari 2004 Author Report Share Posted 7 januari 2004 De enige kritiek die ik zou hebben (zonder het gehoord te hebben natuurlijk) is het onbreken van een fatsoenlijke (afgeschermde) behuizing. Kan me voorstellen dat dat niet in iedere situatie ideaal is. Natuurlijk is het behuizing loze design onderdeel van het concept (vibraties etc). Hoewel ik de accu voeding veel essentieler vind. Voor de rest denk ik wel dat het op de juiste speaker heel behoorlijk zal klinken (over het algemeen is Audio-cube vrij kritisch, lees maar eens hun beursverslagen door. Er is niet veel goeds onder de zon). Overigens heb ik zelf al die prietpraat op de site van byobbie niet gelezen Het andere einde van het spectrum zijn dat de AMP-1 gein klown van Peter Daniel (over behuizingen gesproken, mooooi): Maar die is geen 500 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 De enige kritiek die ik zou hebben (zonder het gehoord te hebben natuurlijk) is het onbreken van een fatsoenlijke (afgeschermde) behuizing. Dat is schijnt een essentieel onderdeel van de versterker te zijn: "Conforming to the Vibration & Character chapter the BYOB amplifier has no enclosure, and thus no enclosure resonances. If you knock on it, you won't hear trashy sounds. Just the musical sound of a solid spruce board, that is lacquered with natural wood resin' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 januari 2004 Author Report Share Posted 7 januari 2004 (edited) De enige kritiek die ik zou hebben (zonder het gehoord te hebben natuurlijk) is het onbreken van een fatsoenlijke (afgeschermde) behuizing. Dat is schijnt een essentieel onderdeel van de versterker te zijn: "Conforming to the Vibration & Character chapter the BYOB amplifier has no enclosure, and thus no enclosure resonances. If you knock on it, you won't hear trashy sounds. Just the musical sound of a solid spruce board, that is lacquered with natural wood resin' De enige kritiek die ik zou hebben (zonder het gehoord te hebben natuurlijk) is het onbreken van een fatsoenlijke (afgeschermde) behuizing. Dat is schijnt een essentieel onderdeel van de versterker te zijn: "Conforming to the Vibration & Character chapter the BYOB amplifier has no enclosure, and thus no enclosure resonances. If you knock on it, you won't hear trashy sounds. Just the musical sound of a solid spruce board, that is lacquered with natural wood resin' De enige kritiek die ik zou hebben (zonder het gehoord te hebben natuurlijk) is het onbreken van een fatsoenlijke (afgeschermde) behuizing. Dat is schijnt een essentieel onderdeel van de versterker te zijn: "Conforming to the Vibration & Character chapter the BYOB amplifier has no enclosure, and thus no enclosure resonances. If you knock on it, you won't hear trashy sounds. Just the musical sound of a solid spruce board, that is lacquered with natural wood resin' Ja, las dat ook net en editte mij bericht voordat ik de jouwe zag . Ik kan me voorstellen dat je best een kooi konstruktie rond het plankje kan maken. mag toch aannemmen dat het hout de meeste resonantie wel dempt. Anders nog een cm rubber ertussen of zo. Maar zo'n vogelkooi oogt wel minder koel dan een naakte amp Deze hobby-ist kan er ook wat van http://www.diyaudio.com/forums/showthread....1926&highlight= lol. kreeg drie maal een error bij het plaatsen (ivm een plaatje op diyaudio). Uiteindelijk plaatje weggelaten en nu drie maal de quote. Bugje??? Edited 7 januari 2004 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Ik ga nu zoveel mogelijk behuizing van al mijn apparatuur slopen, en ik schroef alles vast met speciale strakke schroeven op een vurenhouten plank van de Gamma, die ik eerst behandel met hars uit de Oeral. Jongens wat zal dat klinken!!! Die accuvoeding is natuurlijk wel een goed idee. Ook qua toonregeling, nooit bij stilgestaan.... Ik denk dat ik ook maar zo'n websiteje ga beginnen. "Bart's gebakken lucht. Kiep een blik leeg in uw basreflexpoort, en U weet niet wat U hoort!!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 "Bart's gebakken lucht. Kiep een blik leeg in uw basreflexpoort, en U weet niet wat U hoort!!" Waarom nu nooit dit soort reacties als een gevestigde fabrikant het wiel opnieuw heeft uitgevonden en het beste component ter wereld een opvolger geeft, weer duurder met nog betere specs. Doordat inderdaad prijs en inhoud steeds verder uit elkander lopen kunnen nu kleintjes ook hun apparaat concurerend in de markt zetten, dit levert hopelijk wel enige vernieuwing/verbetering. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Nou nou, Jitze, Als je het Hear op het forum een beetje volgt, dan zou je toch beter moeten weten... Maar het zijn wel de internet kleintjes die het wel heel dol maken af en toe en als een soort kwakzalvers met fantasieverhalen de hemel op aarde verkondigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 januari 2004 Author Report Share Posted 8 januari 2004 Nou nou, Jitze, Als je het Hear op het forum een beetje volgt, dan zou je toch beter moeten weten... Maar het zijn wel de internet kleintjes die het wel heel dol maken af en toe en als een soort kwakzalvers met fantasieverhalen de hemel op aarde verkondigen. Ik moet hierbij ineens aan Sony denken die in een bepaalde reeks (meen de QS range) beweerde de printplaten in de versterkers etc. schuin te monteren om de staande golven in de behuizing te vermijden. Rare jongens die Japaners. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 januari 2004 Author Report Share Posted 8 januari 2004 Overigens je krijgt er wel dit bij Bij intertechnik zijn die klemmen los 20.61 per stuk. In Nederland liggen de prijzen meestal 60% hoger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 januari 2004 Report Share Posted 9 januari 2004 Maar het zijn wel de internet kleintjes die het wel heel dol maken af en toe en als een soort kwakzalvers met fantasieverhalen de hemel op aarde verkondigen. Inderdaad komt dit ook voor, lees echter eens de verhalen van gevestigde fabrikanten, ongelofelijk hoe men larie in prachtige volzinnen weet te gieten...................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts