Jump to content

eindelijk: bullit speaker pluggen

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Speakon is zeker audiofiel.

ben ik mee eens, ik gebruik ze nu ook voor bijvoorbeeld connecties voor power supplies naar applicaties. Een 8-polige is zeer geschikt voor bv buizen versterkers om hoogspanning en gloeispanning samen op een plug te zetten. Doe dat maar eens 8 polig met bananen, ahem.. :rolleyes:

Hier een voorbeeld van een applicatie:

dddac1543_fin7.jpg

mvg

doede

Waarom worden ze eigenlijk niet voor hifi gebruikt?

Dat vraag ik me ook eigenlijk af. Alles moet dubbel geinsoleerd zijn voor de veiligheid (bijvoorbeeld WBT safety line) terwijl het hiermee een stuk simpeler is. Spades mogen toch ook officieel niet? Althans dat stond geloof ik in de gebruiksaanwijzing

Dat vraag ik me ook eigenlijk af. Alles moet dubbel geinsoleerd zijn voor de veiligheid (bijvoorbeeld WBT safety line) terwijl het hiermee een stuk simpeler is. Spades mogen toch ook officieel niet? Althans dat stond geloof ik in de gebruiksaanwijzing

Dat klopt inzoverre dat er niet meer dan 42V op aanraakbare delen mag staan. Bij zwaardere versterkers kan dat meer zijn op de speakeraansluitingen en MOETEN de aansluitingen ge-isoleerd zijn, ook bij de speakers.

B)

Dat schroefje voor de trek ontlasting is echt een aanfluiting!

Verder vindt ik die pluggen wel ok.

Je moet ook niet proberen om je luidsprekers op te tillen aan de kabel..................................

Verder zien de pluggen er wel goed uit, ik geloof wel dat dit goed klinkt. Maar wat nog beter klinkt is natuurlijk je kabels gewoon rechtstreeks onder je chassisdelen klemmen, scheelt weer een extra contactovergang ;)

Dat schroefje voor de trek ontlasting is echt een aanfluiting!

Verder vindt ik die pluggen wel ok.

Gewoon lekker plastik ipv een verguld handvat en dergelijke onzin.

Groeten Simon

Hoi,

Het aardige van deze pluggen is dat de geleiders DUN zijn. In mijn ervaring klinkt dat beter.

Guido

Ik vind dat niet zozeer het probleem (betere kwaliteit kabels of connectoren klinken vaak wel degelijk beter), maar bij de bullit stekker verkopen ze je rommel voor een heleboel geld. Eigenlijk zouden die dingen niet meer dan 1,5 euro mogen kosten vind ik. Maar ze kosten 15 euro per stuk! :mad2:

Frank