Jump to content

HIFI idee

PD
 Share

Recommended Posts

Waarom zou je dat willen?

De plaat is nog steeds het meest geprezen medium.

hoe je daar bij komt is mij een raadsel :blink:

Volgens mij is een ceedeetje het meest geprezen medium.

Meest verkocht wil niet meteen zeggen dat ie geprezen wordt.

Ik vind cd handiger maar niet beter.

Daarom wil ik dat kombineren!

Groeten Simon

Jawel het meest verkocht betekend dat het op het moment wel het meest geprezen word,of je ht daar nu mee eens bent of niet zo is het nu eenmaal B)

De ultieme HT-speakers: Weergavebehang, -muurverf en -pleister. Het probleem is de aansturing, maar op deze manier zit je werkelijk in het geluid. Eventueel zijn plafond en vloer er ook nog mee te behandelen :D:lol:

Bovendien heeft het een super WAF. Geen speakers meer in de hut :P Maar waar moeten de dames dan hun bloempotten en schemerlampen kwijt :blink::huh:;)

Niks nieuws: gewoon pi

Die universele AB met geintegreerde flessenopener was enige tijd geleden nog verkrijgbaar. Van Philips(!). Gezien bij de blokker. Nog in een mooi groen kleurtje ook.

Wat betreft analoge informatie op CD's: ook van Philips: de Laservision disks uit begin jaren tachtig. Volgens mij stond daar het geluid analoog op. Evenals op een latere flop: de CD-Video. Ik heb nog een paar van die CD-Video singletjes liggen en die kun je dus werkelijk NERGENS op afspelen.

Nee, waar ik verbaasd over ben is dat de CD nog niet is opgevolgd door een solid state medium. De geheugenkaart a la memorystick, compactflash. Waarom blijft dit beperkt tot het "personal audio" segment? Er zijn toch zeker voordelen te bedenken voor high-end: de belangrijkste is wel de volstrekte afwezigheid van bewegende delen. En in de aantallen waarin CD's geproduceerd en verkocht worden zou het toch mogelijk moeten zijn om voor dezelfde prijs een (al dan niet herschrijfbaar) medium met een capaciteit van 650Mb te produceren?

Jelte

Jawel het meest verkocht betekend dat het op het moment wel het meest geprezen word,of je ht daar nu mee eens bent of niet zo is het nu eenmaal B)

Ja, net als de Microsof besturingssystemen, veel vervloekt maar toch het meest verkocht..........

Groet Jitze :o

Ja, net als de Microsof besturingssystemen, veel vervloekt maar toch het meest verkocht..........

Bij gebrek aan alternatieven

Bij gebrek aan alternatieven

Gebrek aan alternatieven? Je kunt toch met Linux gaan werken? Of koop anders een Macintosh. Ok, de leek (waar ik ook toe behoor) begint daar niet aan, en terecht ook, want het werkt nog slechter dan Microplof, maar er zijn dus alternatieven. En trouwens, Linux mag dan stabieler zijn, er is ook nog zoiets als gebruiksvriedelijkheid, en die is bij Linux (ook met die grafische interfaces als KDE) ver te zoeken. Een Mac heb ik nog nooit mee gewerkt, dus daar kan ik niks over zeggen...

Of koop anders een Macintosh.

Juist, Henrie! Klinkt mooi!! :P

Ik moet eerlijk bekennen dat ik persoonlijk niet helemaal weg ben van het besturingssysteem van de MAC. Vriendelijk en veel overzichtelijker vind ik dan toch echt Windows. En qua stabiliteit zal de MAC vast winnen. Maar ik kan prima overweg met XP (en XP ook met mij kennelijk). Gewoon zorgvuldig mee omgaan..

groeten, PD

Ok, de leek (waar ik ook toe behoor) begint daar niet aan, en terecht ook, want het werkt nog slechter dan Microplof, maar er zijn dus alternatieven. En trouwens, Linux mag dan stabieler zijn, er is ook nog zoiets als gebruiksvriedelijkheid, en die is bij Linux (ook met die grafische interfaces als KDE) ver te zoeken. Een Mac heb ik nog nooit mee gewerkt, dus daar kan ik niks over zeggen...

Inderdaad vereist Linux een grote hoeveelheid inzet bij het installeren van het systeem, daarna echter is het beslist een stabieler, minder problematisch besturingssysteem.

Dit is ook de reden dat niet veel particulieren er op overgaan.

Overigens worden de meeste computers vnl als spellendoos gebruikt, waarbij duidelijk mag zijn dat de massa spelletjes uitsluitend op windows draait.

Voor de Mac geldt dit echter niet, gebruiksvriendelijkheid staat hier duidelijk voorop, zelfs zo dat er nogal wat toebehoren geleverd wordt met alleen gebruiksaanwijzingen voor de diverse versies van Windows, geen woord over de Mac, welke echt plug and play is.

Heb hier beide systemen naast elkander staan, de PC wordt alleen gebruikt als het niet anders kan, dus voor software die beslist alleen op dos of windows draait, de volgende Mac wordt voldoende snel om ook Windows aan te kunnen, middels een programma als Virtual PC draai je dan beide systemen op 1 machine.

Overigens ook de computermarkt lijkt op de " high-end " audiowereld, hoe minder men weet, hoe meer uitgesproken de vooroordelen.................

Groet Jitze ;)

Die universele AB met geintegreerde flessenopener was enige tijd geleden nog verkrijgbaar. Van Philips(!). Gezien bij de blokker. Nog in een mooi groen kleurtje ook.

Wat betreft analoge informatie op CD's: ook van Philips: de Laservision disks uit begin jaren tachtig. Volgens mij stond daar het geluid analoog op. Evenals op een latere flop: de CD-Video. Ik heb nog een paar van die CD-Video singletjes liggen en die kun je dus werkelijk NERGENS op afspelen.

Nee, waar ik verbaasd over ben is dat de CD nog niet is opgevolgd door een solid state medium. De geheugenkaart a la memorystick, compactflash. Waarom blijft dit beperkt tot het "personal audio" segment? Er zijn toch zeker voordelen te bedenken voor high-end: de belangrijkste is wel de volstrekte afwezigheid van bewegende delen. En in de aantallen waarin CD's geproduceerd en verkocht worden zou het toch mogelijk moeten zijn om voor dezelfde prijs een (al dan niet herschrijfbaar) medium met een capaciteit van 650Mb te produceren?

Jelte

Dat kan wel maar kijk eens naar de prijs van een flashcard!

512Mb kost pak 'm beet 120

Ok, de leek (waar ik ook toe behoor) begint daar niet aan, en terecht ook, want het werkt nog slechter dan Microplof, maar er zijn dus alternatieven. En trouwens, Linux mag dan stabieler zijn, er is ook nog zoiets als gebruiksvriedelijkheid, en die is bij Linux (ook met die grafische interfaces als KDE) ver te zoeken. Een Mac heb ik nog nooit mee gewerkt, dus daar kan ik niks over zeggen...

Inderdaad vereist Linux een grote hoeveelheid inzet bij het installeren van het systeem, daarna echter is het beslist een stabieler, minder problematisch besturingssysteem.

Dit is ook de reden dat niet veel particulieren er op overgaan.

Overigens worden de meeste computers vnl als spellendoos gebruikt, waarbij duidelijk mag zijn dat de massa spelletjes uitsluitend op windows draait.

Voor de Mac geldt dit echter niet, gebruiksvriendelijkheid staat hier duidelijk voorop, zelfs zo dat er nogal wat toebehoren geleverd wordt met alleen gebruiksaanwijzingen voor de diverse versies van Windows, geen woord over de Mac, welke echt plug and play is.

Heb hier beide systemen naast elkander staan, de PC wordt alleen gebruikt als het niet anders kan, dus voor software die beslist alleen op dos of windows draait, de volgende Mac wordt voldoende snel om ook Windows aan te kunnen, middels een programma als Virtual PC draai je dan beide systemen op 1 machine.

Overigens ook de computermarkt lijkt op de " high-end " audiowereld, hoe minder men weet, hoe meer uitgesproken de vooroordelen.................

Groet Jitze ;)

Nou, van MAC weet ik niks, dus daar zal ik dan ook niks over zeggen (behalve dat ik die dingen echt ontiegelijk lelijk vind, maar goed, dat ter zijde). Maar Linux ken ik wel een beetje. Dat wil zeggen, een heel stel huisgenoten van mij draait het. De meesten alleen op de server (zegt mijns inziens veel over de gebruiksvriendelijkheid) en een enkele ook op z'n workstation. Als ik dan zie/hoor dat ze voor de zoveelste keer weer wat aan het compileren zijn (en dat duurt laaaaaanng) dan ben ik toch weer blij dat ik Windows heb. 1x installeren en het werkt (als het goed is). Grote problemen heb ik nog nooit gehad met Windows, ondanks dat ik 2,5 jaar WinME heb gedraaid en dat ter boek schijnt te staan als zo ongeveer de minst stabiele Windows ooit. Ik werd dan ook altijd hard uitgelachen door m'n Linux-huisgenoten. Zo van 'dat is toch hardstikke instabiel?'. En 'hoe vaak crasht dat nou per dag?'. Ja ja, maar ondertussen deed ie het prima en ik hoefde nooit wat te compileren. En dan kwam er weer dat argument, 'je kunt een Windows-PC (en zeker met ME erop) nooit langer dan een paar dagen aan laten staan, dan moet je weer restarten, als ie tenminste nog niet gecrasht is voor die tijd'. Tja, dan zet je 'm toch lekker uit als je gaat slapen? Dan doe je er toch niks mee dus waarom zou ie dan zo lang aan moeten kunnen staan? Die van mij staat tegenwoordig meer uit dan aan. Als ik 's avonds thuis kom gaat ie aan (vaak pas na het eten) en als ik naar bed ga, gaat ie weer uit. Heeft ie misschien een uur of 4 aangestaan...

We raken wel erg off topic... :(

Jelte

Mwah, valt wel mee toch? Ik gebruik m'n computer (ook) voor muziek, dus zie hier de link naar het onderwerp van die topic. Ok, het is niet een erg nieuw of geniaal idee, maar het werkt wel. En volgens mij kan muziek van een computer ook best 'high end' zijn. Niet vanaf mijn computer, want daar staan alleen maar mp3's op (v.w.b. muziek iig) en het ruisniveau uit de audiouitgang is nogal hoog, maar het kan best goed gedaan worden. Mooie geluidskaart kopen, paar stille fans erin, mooiere voeding erin, dropveter eraan en spelen maar...

Ja ik. Ik ga de beste analoge multichannel pre-amp maken in een mooie kast voor relatief weinig geld :)

denk ik :D

Hoe wil je de decoder gaan maken dan? Die zal toch wel digitaal moeten, lijkt me...

Jasper is van plan het decoder gedeelte van de bron te gebruiken. Trouwens! De beste, mooiste en prijs gezien aantrekkelijkste analoge multi-channel pre is al gemaakt?! Helaas, je bent net te laat.. Ad was je voor! ;):P

groeten, PD :D

Ja ik. Ik ga de beste analoge multichannel pre-amp maken in een mooie kast voor relatief weinig geld :)

denk ik :D

Hoe wil je de decoder gaan maken dan? Die zal toch wel digitaal moeten, lijkt me...

Jasper is van plan het decoder gedeelte van de bron te gebruiken. Trouwens! De beste, mooiste en prijs gezien aantrekkelijkste analoge multi-channel pre is al gemaakt?! Helaas, je bent net te laat.. Ad was je voor! ;):P

groeten, PD :D

nou, prijstechnisch gezien dus niet :D

Mijn gevoel zegt dat het goedkoper kan dan wat Ad in elkaar geknutseld heeft :D

Als je geen rekening gaat houden met werkloon, onderzoekskosten, service/garantie, onderdak, vaste kosten en btw bijvoorbeeld kan het vast goedkoper.. :D:P;)

groeten, PD B)

Als je geen rekening gaat houden met werkloon, onderzoekskosten, service/garantie, onderdak, vaste kosten en btw bijvoorbeeld kan het vast goedkoper.. :D:P;)

groeten, PD B)

Niet de winst vergeten...

groeten, PD B)

Niet de winst vergeten...

Kun je nagaan.. :huh::unsure:

groeten, PD B)