Jump to content

HIFI idee

PD
 Share

Recommended Posts

En dan heb je bij vM nog het voordeel dat door de productie in NL en het overslaan van een importeur er ook al enkele kosten en winstmarges komen te vervallen.. Dat is met iets uit Amerika wel anders! <_<

groeten, PD :rolleyes:

nou, prijstechnisch gezien dus niet :D

Wat weet jij daar nou van? B) aangezien je Vincent hebt staan.. :P;):lol:

groeten, PD :)

Mijn gevoel zegt dat het goedkoper kan dan wat Ad in elkaar geknutseld heeft :D

Nee Jasper, dat kan dus niet. Dat kan alleen als je het door kindslaafjes in verweggiestan in elkaar laat rossen in aantallen vam 100k en meer en die aantallen ook nog eens verkoopt per jaar.

Je hebt geen idee van de verhouding tussen de kostprijs van de losse onderdelen en wat de prijs in de winkel moet zijn om niet failliet te gaan.

;)

Nou, begrijp me niet verkeerd maar ik vind dat Ad topspul maakt voor het geld dat hij er voor vraagt. Maar jij weet net als ik dat je met zelfbouw ook mooie dingen kunt doen voor een fractie van de prijs. En dan heb ik het dus over een eenmalig product voor jezelf.

En in de aantallen waarin CD's geproduceerd en verkocht worden zou het toch mogelijk moeten zijn om voor dezelfde prijs een (al dan niet herschrijfbaar) medium met een capaciteit van 650Mb te produceren?

Als het herschrijfbaar moet zijn kost je 650MB dingetje 100-200 euro in

de winkel.

Alleen leesbaar: het equivalent van een CD als ROM produceren moet

inderdaad momenteel mogelijk zijn aan een concurrerende prijs.

Maar dan sta je qua geluid nog niet verder. Als je DVD-A geluid wil

gaat het ROMmetje ook weer veel te duur worden.

Over een jaar of drie-vier kan het dan weer wel. De reden dat het niet gedaan zal worden is dat op die manier een enorm deel inkomsten weggerukt wordt

van CD/DVD perserijen, en cadeau wordt gedaan aan de silicium fabs.

Ook een volledig geintegreerde reus die alles in huis heeft van muzieklabel tot fab zal er niet zo snel aan beginnen omdat de huidige fabcapaciteit ontoereikend is om de hele productie van de muziekindustrie over te nemen, en dan nog eens te leveren aan bodemprijzen.

--

Statements in this release that are not historical facts are "forward-looking statements" involving risks and uncertainties, including but not limited to, further degradation in end market demand, the effect of global economic conditions, shifts in supply and demand, market-acceptance risks, the impact of competitive products and pricing, product development, commercialization and technological difficulties and capacity and supply constraints. Please refer to Werner's Securities and Exchange Commission filings for a discussion of such risks.

Zoiets vermoedde ik al, maar ik verwacht toch een doorbraak vanuit de "personal audio" via de thuissetjes naar de high-end. Misschien eerst in de vorm van de harddisk, vanwege goedkopere Mb's. En dat brengt ons weer naar muziekverspreiding via internet i.p.v. platenzaken.

Jelte

Om ook even on-topic te komen lijkt het mij geweldig als er meer aandacht zou komen voor "werkelijkheidsweergave" als in het topic van Stefan, inplaats van al dat gedoe over specs en status van high-end "hifi" apparatuur.

Groet Jitze ;)

Wat is werkelijkheid??

Paul Oosterom speelde achtereenvolgens op een klassieke gitaar, een country gitaar, een Gibson Les Paul en een Fender Stratocaster. De Aurissen speelden bijna net zo kleurrijk, vrijwel elke andere speaker klinkt 'grijzer' in vergelijking (speaker-achtig). Er zijn personen die de grijze, vlakke klank neutraal noemen, dat kan kloppen maar neutraal is wat anders dan natuurlijk: een syteem kan een perfect vlakke frequentiekarakteristiek hebben maar als er faseverschillen zijn tussen grondtoon en boventonen dan zal het niet natuurlijk klinken (arm van klank). De Auris laat elke noot harmonisch 'zingen' en het knappe is dat ze dit doen met alle tonen uit alle mogelijke instrumenten en stemmen, nooit heb ik zo'n duidelijk onderscheid aan klankleuren ervaren uit een speaker, niet alleen verschillende houtklanken, ook stalen snaren, koper, brons, trommelvellen, etc, etc. Met een mooie opname kun je als het ware de warme vochtige adem van een zangeres voelen, ze wordt tastbaar.

Zoiets bijvoorbeeld..................

Groet Jitze :blink:

Wat is werkelijkheid??

En wat is schijn?? Waarheid kan ook iets anders zijn ...

Met een mooie opname kun je als het ware de warme vochtige adem van een zangeres voelen, ze wordt tastbaar.

Nou dat hoef ik nou ook weer niet hoor Jitze, zoiets zou ik toch wel opdringerig noemen.

;)

Met een mooie opname kun je als het ware de warme vochtige adem van een zangeres voelen, ze wordt tastbaar.

Nou dat hoef ik nou ook weer niet hoor Jitze, zoiets zou ik toch wel opdringerig noemen.

;)

Pjotr,

gelukkig hebben de woorden " als het ware " ook enige betekenis...............

Jitze :D