Jump to content

Verschillende Sets Op 1 Paar Speakers

Buxen
 Share

Recommended Posts

Ik ga binnenkort verhuizen en dan heb ik de volgende situatie nl. 2 sets, een home cinema set en de audio set (zie handtekening).

Deze zijn beide gewoon gescheiden maar ik wil van beide wel dezelfde speakers gebruiken zodat ik mijn woonkamer niet vol hoef te zetten met speakers.

Is hier ook een goede oplossing voor.

Natuurlijk moet de oplossing geen of minimale invloed hebben op de audio set.

Een oplossing zou kunnen zijn dat ik de Home cinema versterker open te schroef om een pre-out te fabriceren die dan weer aangesloten wordt op de Nait.

Zodat de Home cinema, wat betreft de front speakers, alleen dient als voorversterker.

Ik heb alleen geen idee hoe makkelijk/moeilijk dit is, maar ik heb wel ervaren soldeer soldaten op het werk die het wel willen uitvoeren.

Maar misschien zijn er ook andere makkelijkere opties??

In ieder geval alvast bedankt.

Groet,

Johan

Je zou met een spanningsdeler ook een aftakking kunnen maken op de luidsprekeruitgang en deze aansluiten op de ingang van de Naim. Zo werkt de luidsprekeringang van een subwooferversterker ook.

De ideale combinatie van weerstanden weet ik niet maar er is vast wel iemand anders die daar een goed antwoord op weet.

P.s. Wat is het uitgangsvermogen van

• 2 weeks later...

Heb je pre outs op je home cinema set? Gebruik de pre outs om daar je stereo versterker op aan te sluiten. Op je stereo versterker sluit je deze aan op de ingang van de tape. De speakers sluit je aan op je stereo versterker.

Let wel, je hebt op deze manier 2 volumeregelingen!