rinke65 Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Hoi, Ik heb een Tumult van Adire Audio opgehaald en ben nu bezig met een kast ervoor. Was wel even schrikken toen ik de grootte van dat ding zag!! Wat een monster!! (hij is bedoeld voor mijn eventuele volgende huis, nu staat ie in mijn 27m^3 kamertje, totaal oversized dus) De kast wordt een kubus van circa 55cm^3. 44mm dik hout. Van binnen ga ik ook nog versteviging aanbrengen. Heeft iemand een idee hoe ik de Hypex HS500 erin kan monteren? Kan ik gewoon een gat zagen en de hypex erin schroeven of moet ik het gat van binnen uit nog ff dicht maken zodat de hypex geen druk van de woofer ervaart? Mischien nog andere tips? Bedankt, Rinke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 De kast wordt een kubus van circa 55cm^3 Dat is niet veel voor dat monster Hoe ga je hem vast schroeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Heeft iemand een idee hoe ik de Hypex HS500 erin kan monteren? Kan ik gewoon een gat zagen en de hypex erin schroeven of moet ik het gat van binnen uit nog ff dicht maken zodat de hypex geen druk van de woofer ervaart? Het lijkt me beter zo'n versterker in een appart compartiment te bouwen. Dan heb je in ieder geen last van lekkende (fluitende) bedieningsknopjes of aansluitpluggen. Bovendien kunnen bepaalde onderdelen van de versterker microfonisch zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rinke65 Posted 6 januari 2004 Author Report Share Posted 6 januari 2004 Is 120 liter ongeveer. De kast is 578mm^3 geworden en van binnen 490mm^3. Hoe ik dat ding ga vast schroeven? Ik ga ff advies vragen bij SpeakerenCo in Haarlem. Zullen wel dikke bouten worden en een steuntje voor de magneet. Als ik nu op de box klop hoor ik vette echo, hoe krijg ik dat weg?? Ik neem aan dat interne verstevigings balken al een beetje helpen en een hele zooi glaswol ook. Maar zijn er nog meer technieken om de echo weg te krijgen? Bedankt, Rinke Link to comment Share on other sites More sharing options...
michiel Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Dat glaswol helpt zeker tegen die echo. Dit komt doordaty glaswol erg goed is om hogere frkwenties te dempen, en die echo zit zeker weten op een hoge frekwentie. Dit geeft gelijk aan dat je je absoluut niet druk hoeft te maken over deze echo, hij zit namelijk ver buiten je werk gebied..... Je weet pas of je fouten in de kast hebt als de sub speelt. Gewoon met het handje voelen waar de meeste trillingen zijn en die weg werken door extra versteviging. Kloppen heeft meer betrekking op de hogere frekwenties. Wat je wel met kloppen kan doe is kijken waar het geluid het laagst klinkt en dat gebied aan pakken zodat de echo na de klop hoger klinkt (dus verder van je werk gebied zit). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts