dijkie Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Wie kan mij vertellen wat de kwaliteitsverschillen zijn tussen een buizen, mosfet, transistor eindversterker? Ik wil een einversterker aanschaffen maar ik wil graag meer weten over wat de kwaliteitsverschillen zijn en welk merk een goede prijs / kwaliteit verhouding heeft. Wie kan mij meer vertellen? ter info; ik heb een Onkyo voorversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 www.audio-cube.nl Verder veel door het internet surfen .En verder wel het meest belangrijkste,zoek een goede HIFI boer (en) op en ga luisteren . Verder ga eens bij HIFI.nl langs staat een hele topic gewijd aan Buizen versterkers. MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Er zijn natuurlijk technische verschillen, maar met alle drie is het mogelijk een hele goede versterker te bouwen (en ook een minder goede). Vermoedelijk betaal je voor buizen iest meer vanwege de kleinere aantallen (en vaak mooie componenten die gebruikt worden). Er is nog een nieuw type versterker in opkomst. de digitale/pwm/klasse-d/??? versterker. Ook daar geldt weer. er zijn hele goede en minder goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Ik kan weinig houtsnijdends melden over transistoren en MOSFETs, ik weet wel dat ik een hele leuke Van Medevoort eindversterker had, en toen uit nieuwsgierigheid een goedkoop buizenversterkerbouwpakketje (single ended, dat wel) in elkaar zette (kostte 1/5 van de VM) ik gelijk stapelverliefd was. Ze zijn in de aanbieding op Marktplaats!! Check Aurexx.nl, gemonteerd doen ze ze weg voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Hm, buizenversterkers.. zijn dat niet die gloeilampen die vaak op een plankje worden geschroefd?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 9 januari 2004 Report Share Posted 9 januari 2004 Moeilijk te zeggen wat voor eindversterker je moet aanschaffen. Ga eens wat betere "hifi"zaken bezoeken. Ga in ieder geval luisteren met je oren , en niet met je ogen... Alle typen versterkers zijn er in goede kwaliteit maar je komt ook veel "troep" tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts