Jump to content

Sonneteer Campion

TUX
 Share

Recommended Posts

Sinds gisteren een 2e hands Sonneteer Campion eigenaar.

Eindelijk eens een snelle versterker.

Gideon ben er zeer tevreden mee...ik hoop jij ook met de mijne :rolleyes:

Wel nog een vraag wat betreft de handleiding:

Beware, do not have the Tape Source selected when LnOut is connected to it

whilst recording as this will result in a very nasty experience.

Wat bedoelen ze hiermee? :huh: En wat gebeurt er dan...

Als er een LnOut erop zit is het dan niet mogelijk met een 2e versterker (Campion eindversterker) te biampen?

Nog iets, er zit dus een phono MM in maar die kan ik niet gebruiken.. iemand anders interresse; en is het gemakkelijk los te halen en/of is deze verwisselbaar met een MC trap. Stel je kunt 'm eruit halen, moet je de losse phono trap dan nog altijd op L2 aansluiten :blink: Misschien heeft iemand suggesties ipv een Sedly (wat kost zoiets eigenlijk)

Mark

Sinds gisteren een 2e hands Sonneteer Campion eigenaar.

Eindelijk eens een snelle versterker.

Gideon ben er zeer tevreden mee...

Hallo Mark,

Gefeliciteerd met je Sonneteer Campion.

Ik las 't net dat Gideon 'm (met enige pijn) heeft verkocht en nu dus een/jouw Sony heeft ? :blink::wacko::unsure:

Wellicht zou je je vraag ook nog even kunnen voorleggen

bij Gerhard Rinsma van Sonneteer, via 'n mailtje of telefoontje.

Dan heb je binnen no-time antwoord op je vragen.

Mvg,

Alco

(die vanaf morgen een zwarte frontplaat op z'n Sonneteer Campion krijgt,

i.p.v de blank metalen versie :rolleyes: )

Klinkt je muziek een stuk zwarter van

:D Ik kocht 'm met een blank metalen front, omdat ik 't eerst niet zo mooi vond lijken, een zwart front met zilverkleurige draaiknoppen er op, maar als ik s'avond muziek luister, dan staat 't licht voornamelijk gericht op m'n HiFi-set, en dan valt me op dat 't niet zo'n mooie afwerking is, in dat blank metaal, en dat ik dat zijdeglans zwart toch mooier vind.

(als je 't vergelijkt naast bijvoorbeeld 't front van een UR Unico, wat veel gladder gepolijst is)

Gelukkig kun je de frontplaten eenvoudig switchen, en 't kost me geen cent, dus dan is een optische upgrade ook leuk B)

Wat ik trouwens wel een grappig voorwoord vind in de handleiding van de Sonneteer Campion & Alabaster is dat stukje over Tori Amos:

"Tori,

No test signal is better than her music and no test instrument better than the human ear."

Over 't eerste gedeelte heb ik eerlijk gezegd 'n beetje m'n bedenkingen... :rolleyes:

Met 't 2e gedeelte kan ik 't alleen maar eens zijn. :)

Wat ik trouwens wel een grappig voorwoord vind in de handleiding van de Sonneteer Campion & Alabaster is dat stukje over Tori Amos:

"Tori,

No test signal is better than her music and no test instrument better than the human ear."

Over 't eerste gedeelte heb ik eerlijk gezegd 'n beetje m'n bedenkingen... :rolleyes:

Met 't 2e gedeelte kan ik 't alleen maar eens zijn. :)

Met het eerste ben ik ook wel eens hoor :) , zeker haar cd's Little Earthquakes en Under The Pink zijn erg geschikt. Boys For Pele vind ik zelf muzikaal erg mooi. To Venus And Back is naar mijn smaak wat minder, zowel muzikaal als technisch.

• 4 weeks later...
Zou een Campion Monitor Audio S2's tot een groot volume kunnen aansturen? De voeding lijkt er zwaar genoeg voor ?

Ja hoor, peace of cake. Ik heb zelf een tijdje MA S2's met een kleine Naim versterker aangestuurd van slechts 15watt. En selfs kleine buizenversterkers kunnen al prima met de MA S2 uit de voeten,dus...

En 500 euro voor een 2e hands een redelijke prijs?

Da's een heel redelijke prijs! :)

Groeten,

Alco

Zou een Campion Monitor Audio S2's tot een groot volume kunnen aansturen? De voeding lijkt er zwaar genoeg voor ?

Ja hoor, peace of cake. Ik heb zelf een tijdje MA S2's met een kleine Naim versterker aangestuurd van slechts 15watt. En selfs kleine buizenversterkers kunnen al prima met de MA S2 uit de voeten,dus...

En 500 euro voor een 2e hands een redelijke prijs?

Da's een heel redelijke prijs! :)

Groeten,

Alco

Hmm,

Ik heb een Sony MOSFET 2x60W amp evenals een Sony T-class 2x30W amp opgeblazen met mijn speakers. Zou er iets met ze aan de hand zijn dan?

En ik bedoel LUID :)

Zou goed kunnen dat er iets mis is met die speakers. Ze moeten wel een heel raar impedantieverloop hebben als je er twee versterkers op heb kapotgedraaid, meestal bezwijkt een luidspreker onder de versterker.

Maar als je gewend bent zo luid te spelen is een Campion eigenlijk zonde en kun je beter omkijken naar een robuuste versterker als bijvoorbeeld een Bryston. Een Sonneteer is er in de eerste plaats om van de kwaliteit te genieten en er niet voor gemaakt om kwantiteit te produceren.