Thago Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Hallo Ik heb een Meridian 200 loopwerk, maar hoor veel goede dingen over het TEAC VRDS loopwerk. Zou dat beter zijn dan de Meridian? Als DAC gebruik ik een AVM Evolution DAC 3. Groeten Dirk Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Ja... Teac VRDS heerst.. groet, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Ja... Teac VRDS heerst.. groet, PD Meridian ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Hier heb je natuurlijk weinig aan, zulke reacties. ff onderbouwen die opmerkingen meneer PD en meneer Henrie MJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Het VRDS loopwerk van Teac is gebouwd als een tank, en zou de moderne oorlogen zo mee kunnen vechten.. groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 hmmzz, Ik heb 1 keer een meridian cd-speler gezien, die viel ook niet uit elkaar van ellende... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 hmmzz, Ik heb 1 keer een meridian cd-speler gezien, die viel ook niet uit elkaar van ellende... Klopt, en hij maakte nog geluid ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 hmmzz, Ik heb 1 keer een meridian cd-speler gezien, die viel ook niet uit elkaar van ellende... Klopt, en hij maakte nog geluid ook! De Teac niet dan... Misschien dat Vibrapods onder de Meridian hier de beste upgrade is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Misschien dat Vibrapods onder de Meridian hier de beste upgrade is... Nee joh, de beste upgrade voor je set met Meridian als loopwerk/bron is een Teac VRDS aanschaffen.. groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Hier heb je natuurlijk weinig aan, zulke reacties. ff onderbouwen die opmerkingen meneer PD en meneer Henrie MJ Nou vooruit dan Een TEAC VRDS heb ik nog nooit gehoord dus daar kan ik niks over zeggen. Een Meridian heb ik wel eens gehoord en die vond ik prachtig. Was trouwens niet een 200 maar een 508 (of 588, weet ik zo niet precies...). Ik vraag me alleen wel af of een loopwerk van Meridian nog veel beter kan. Volgens mij ga je dan op heeeeel kleine dingetjes letten. Als je dat wilt, prima, maar volgens mij kun je net zo goed die Meridian houden. En anders denk ik dat eerder de elektronica het verschil in klank oplevert dan dat het verschil in loopwerk dat doet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Misschien dat Vibrapods onder de Meridian hier de beste upgrade is... Nee joh, de beste upgrade voor je set met Meridian als loopwerk/bron is een Teac VRDS aanschaffen.. groet, PD Hogeterp Nou, niet als ik een Meridian bron in m'n set had staan hoor. Dan zou er nog wel wat anders te upgraden zijn, wat meer zoden aan de dijk zet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Nou, niet als ik een Meridian bron in m'n set had staan hoor. Dan zou er nog wel wat anders te upgraden zijn, wat meer zoden aan de dijk zet... In jouw geval wel, Henrie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Nou, niet als ik een Meridian bron in m'n set had staan hoor. Dan zou er nog wel wat anders te upgraden zijn, wat meer zoden aan de dijk zet... In jouw geval wel, Henrie.. Ja een andere interlink of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Ja een andere interlink of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Ik lees net dat Meridian een ROM drive gebruikt al basis voor hun CD-spelers. Alleen dan flink uitgebreid. Een ROM drive zou schijnbaar beter de data kunnen lezen. TEAC gebruikt de VRDS techniek om een CD'tje zo stabiel mogelijk te laten draaien. Om nauwkeurig CD'tjes af te lezen. Beide een andere techniek en met dezelfde bedoelingen. Ik ga toch liever voor de TEAC met het VRDS loopwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Ik lees net dat Meridian een ROM drive gebruikt al basis voor hun CD-spelers.Alleen dan flink uitgebreid. Een ROM drive zou schijnbaar beter de data kunnen lezen. TEAC gebruikt de VRDS techniek om een CD'tje zo stabiel mogelijk te laten draaien. Om nauwkeurig CD'tjes af te lezen. Beide een andere techniek en met dezelfde bedoelingen. Ik ga toch liever voor de TEAC met het VRDS loopwerk. 1-2 voorsprong voor TEAC VRDS!! MJ heeft veel kansen maar is nog niet tot scoren gekomen.. groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Ik lees net dat Meridian een ROM drive gebruikt al basis voor hun CD-spelers.Alleen dan flink uitgebreid. Een ROM drive zou schijnbaar beter de data kunnen lezen. TEAC gebruikt de VRDS techniek om een CD'tje zo stabiel mogelijk te laten draaien. Om nauwkeurig CD'tjes af te lezen. Beide een andere techniek en met dezelfde bedoelingen. Ik ga toch liever voor de TEAC met het VRDS loopwerk. 1-2 voorsprong voor TEAC VRDS!! MJ heeft veel kansen maar is nog niet tot scoren gekomen.. groeten, PD Alleen al omdat PD een teac heb zou ik de Meridian houden. Niets is heilig, ook geen teac, waarom zou hij anders zoveel beter presteren met vibrapods... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Niets is heilig, ook geen teac, waarom zou hij anders zoveel beter presteren met vibrapods... Hallo MJ, Uiteraard is niets heilig, maar ik wou eens even weten hoe het voelt om je totaal positief uit te laten over je eigen spullen (zoals op hifi.nl forum bijvoorbeeld!).. Waarom hij beter?/mooier? presteert/klinkt met vibrapods is denk ik doordat mijn speakers relatief dichtbij mijn rack staan en omdat door het grote oppervlakte van mijn audiorack deze gevoeliger is voor trillingen. Speakers, audiorack, en Teac gekoppeld zorgt er ook voor dat er direct trillingen over worden gebracht en zo de microfonisch gevoelige onderdeeltjes in de Teac qua sound worden aangetast en zo ook de klok die zijn precieze frequentie heeft (lees bij recensie's, Vibrapods). Ontkoppel je dan de speler van de rest, dan zijn deze problemen vaak een heel stuk minder. Dat hoor je bij een goede speler tijdens een uitgebreide luistersessie, met en zonder Vibrapods.. Probeer zelf eens, MJ! groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 owkee pd, discussie gesloten? Nu wil thago alleen nog weten of hij de meridian beter kan houden, of een teac aan kan schaffen. Jij kunt daar vast wat nuttigs over zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 owkee pd, discussie gesloten? Nu wil thago alleen nog weten of hij de meridian beter kan houden, of een teac aan kan schaffen. Jij kunt daar vast wat nuttigs over zeggen Oke MJ, Het is een kwestie van wat je mooier vind. De Meridian klinkt ronder dan de Teac. De combinatie van Teac en DAC zal wel bepalend zijn voor de totale sound. Maar in mijn beleving geeft de Teac een stabieler geluidsbeeld, meer zwart tussen de instrumenten en is in staat de opname meer te ontplooien dan een Meridian. De Meridian klinkt weer meer laid-back en subtieler. Het is net welke je mooi vindt.. In mijn combinatie heb ik een voorkeur voor de Teac. Thago, waar speel je nog meer mee? En wat voor sound vind je mooi? groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 waar speel je nog meer mee? En wat voor sound vind je mooi? groeten, PD Scherp!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 waar speel je nog meer mee? En wat voor sound vind je mooi? groeten, PD Scherp!!! Heb net mijn 1e bakje koffie genuttigd na 3 koffie-loze dagen.. vandaar! groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 waar speel je nog meer mee? En wat voor sound vind je mooi? groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 waar speel je nog meer mee? En wat voor sound vind je mooi? groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 9 januari 2004 Report Share Posted 9 januari 2004 Volgens mij is het Meridian 200 loopwerk uit 1990 ofzo,of vergis ik mij nou zo. Dus dan zit daar geen romdrive in,eerder een CDM 1 van Philips en dat mijne heren en dames is ook een heel mooi loopwerkje hoor! Een rom loopwerk is niet zozeer preciezer in de uitlezing,doch controleert de data meerdere malen voordat deze uiteindelijk wordt weergegeven. Wat dus puur theoretisch in zou houden,dat men de oversampling in de prullenbak kan mikken. IKKE Jaja..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts