Jump to content

DIY electrostatische hoofdtelefoon

Poecillia
 Share

Recommended Posts

Leuk,

Vormgeving is iets minder mooi als de Jecklin Float.

Maar toch beter als Mr. Bean met een kalkoen op zijn hoofd.

Maar het is natuurlijk leuk om de techniek uit te proberen.

De vormgeving komt later.

En nu heb ik eindelijk inzage in het befaamde boek van Fikier.

Trouwens op Marktplaats biedt E fikier folie aan .

Hans

1700 Volt statische electriciteit kan minder kwaad dan de electromagnetische straling in Mhz en Ghz van GSM's en Wifi. Statische electriciteit komt ook voor in de natuur en is onschuldig. Als het droog weer is slaan daardoor de vonken soms over. Op de statoren staat wel een (met het muzieksignaal) vari

ik heb wel eens zitten denken aan een hele grote hoofdtelefoon , in de vorm van een ringvormige esl die mij helemaal omringd .

met een deur erin uiteraard om binnen te kunnen komen .

dan ga ik in het midden van de ring zitten , en stuur deze aan met een 7.1 systeem .

het dak van de ring wilde ik dan afsluiten om de akoestische kortsluiting te elimineren .

volgens mij heb je dan een enorme kick . :)

Goh, die Eddy Fikier biedt zijn folie te koop aan. De folie is overigens wel bruikbaar, maar niet ideaal voor een electrostaat. Daar is hij eigenlijk iets te dik voor. Ik gebruik zelf gemetalliseerde 4 um mylar, Dat is dunner en dan hoef je ook niet te knoeien met coating. Voor een hoofdtelefoon is de oppervlakteweerstand toch niet interessant.

Wat de droom van Erik betreft. Een verkleinde vorm van die room zou als 'headcinema' misschien wel interessant zijn. :lol: