Poecillia Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Ik heb een zelf een electrostatische hoofdtelefoon gebouwd. Over het geluid ben ik al heel tevreden. Hij speelt normale hoofdtelefoons volledig weg. Ik moet nog wel werken aan het comfort en design. Ik heb er een website over gemaakt: http://members.home.nl/s.veenma/index.htm Vragen en/of opmerkingen zijn van harte welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Hartstikke leuk hoor. Ik zat te denken om ooit nog eens een ESL te gaan bouwen, maar misschien is dit wel een leuk alternatief om mee te beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Leuk, Vormgeving is iets minder mooi als de Jecklin Float. Maar toch beter als Mr. Bean met een kalkoen op zijn hoofd. Maar het is natuurlijk leuk om de techniek uit te proberen. De vormgeving komt later. En nu heb ik eindelijk inzage in het befaamde boek van Fikier. Trouwens op Marktplaats biedt E fikier folie aan . Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 7 januari 2004 Report Share Posted 7 januari 2004 Erg leuk project, maar wel een beetje een akelig idee om 1700 Volt 'tussen de oren' te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poecillia Posted 7 januari 2004 Author Report Share Posted 7 januari 2004 1700 Volt statische electriciteit kan minder kwaad dan de electromagnetische straling in Mhz en Ghz van GSM's en Wifi. Statische electriciteit komt ook voor in de natuur en is onschuldig. Als het droog weer is slaan daardoor de vonken soms over. Op de statoren staat wel een (met het muzieksignaal) vari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 DAT IS HEM Hans: Hoofdmenu / Audio/versterkers/luidspeakers/cd-spelers / Luidsprekers/kabels/standaards Terug Aangeboden: 50 meter Membraan folie voor ESL's Prijs: Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 ik heb wel eens zitten denken aan een hele grote hoofdtelefoon , in de vorm van een ringvormige esl die mij helemaal omringd . met een deur erin uiteraard om binnen te kunnen komen . dan ga ik in het midden van de ring zitten , en stuur deze aan met een 7.1 systeem . het dak van de ring wilde ik dan afsluiten om de akoestische kortsluiting te elimineren . volgens mij heb je dan een enorme kick . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poecillia Posted 8 januari 2004 Author Report Share Posted 8 januari 2004 Goh, die Eddy Fikier biedt zijn folie te koop aan. De folie is overigens wel bruikbaar, maar niet ideaal voor een electrostaat. Daar is hij eigenlijk iets te dik voor. Ik gebruik zelf gemetalliseerde 4 um mylar, Dat is dunner en dan hoef je ook niet te knoeien met coating. Voor een hoofdtelefoon is de oppervlakteweerstand toch niet interessant. Wat de droom van Erik betreft. Een verkleinde vorm van die room zou als 'headcinema' misschien wel interessant zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Wat de droom van Erik betreft. Een verkleinde vorm van die room zou als 'headcinema' misschien wel interessant zijn. Het volgende project? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 9 januari 2004 Report Share Posted 9 januari 2004 Weet iemand of Fikier uberhaupt nog iets met ESL's doet? Trouwens, als je op bekijk alle advertenties drukt heb ik meer de indruk dat ie een handelaar is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts