Sodejuu Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Hey hallo, Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen het D-out- en het S/PDIF-signaal ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Hey hallo, Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen het D-out- en het S/PDIF-signaal ??? ik hoor het niet sorry sodejuu , Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Hey hallo, Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen het D-out- en het S/PDIF-signaal ??? ik hoor het niet sorry sodejuu , maar je leest het toch wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 januari 2004 Author Report Share Posted 8 januari 2004 Hey hallo, Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen het D-out- en het S/PDIF-signaal ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Ben je zelf al zo slim geweest om de datasheet te downloaden? Zo niet kan ik hem je wel mailen. Maar meer dat die pin voor "digital out" is staat er ook niet in. Hebbie der al eens een scope aangehangen? Guido al gemaild enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Beste Sodejuu, Zoals je heb gezien, hebben we bij mij aan de D-out gemeten. Hoewel mij scope er niet goed op kon triggeren, was het wel overduidelijk dat dit het S/Pdif signaal was. Alleen dan hoger qua voltage. Als het clock, of andere data was, had ik dat meteen gezien. Ik weet 99% zeker dat dit het S/Pdif signaal is, wat verderop in jou AVM naar de buffer etc. gaat. Je moet ook wat risico's nemen, dus sluit die D-out gewoon aan en kijk of het werkt. Het belangrijkste wat je van Guido te weten moet komen, hoe hoog het voltage is wat de XO3 maximaal kan hebben op de input. Als je het risico te groot vind, moet je hem naar mij brengen, dan is het mijn verantwoording, en komt het zoiezo goed. Succes! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 januari 2004 Author Report Share Posted 8 januari 2004 Ik ben idd op 29 dec bij Bas geweest (dat is een apart verhaal ) en wat op de scoop te meten was, was idd wel wazig , maar leek op een S/PDIF. alleen wat te sterk signaal. Ik heb de dinsdag erna Guido gemaild, maar heb nog geen antwoord gekregen. Natuurlijk heb ik de datasheet en die heb ik ook uitvoerig bestudeerd. Ik wacht nog op de servicedoc van AVM. Als het goed is krijg ik die nog deze week. Als daar niet duidelijk in staat waar zij de S/PDIF vanaf hebben gehaald, dan is die servicedoc z.k., maar daar ga ik niet van uit. Het loopwerk is me wat te kostbaar om daar "zomaar" wat bij te gokken. Het is wel een calculeerbare gok, maar toch. Als ik niet uit de servicedoc kom, wat ik me niet kan voorstellen, dan sluit ik de XO3 gewoon op de Dout aan en we zien dan wel wat er gebeurd. Ik heb de vraag hier geplaatst omdat nergens op het web een bruikbaar antwoord op mijn vraag te vinden is. Misschien zitten er wel meer met dit "probleem". Het feit is dat in de documentatie van Guido ook niet duidelijk aangegeven staat hoe de reclocker is aan te sluiten. De klok op zich aansluiten is een fluitje van een cent, maar de reclocker is bij velen een ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjef Posted 8 januari 2004 Report Share Posted 8 januari 2004 Op de meeste DVD spelers staat ook altijd D-out i.p.v. SP-DIF. Dat komt omdat DVD spelers meerder formaten digitale audio kennen i.p.v. de standaard SP-DIF 16bits/44.1kHz. Hangt een beetje van de receiver in je DAC af of die daar wel of niet mee om weet te gaan. Is overigens over het algemeen wel in de setup van de speler te fixeren op SP-DIF. Bij CD spelers is het altijd SP-DIF of AES-EBU, de laatste is wel altijd gebalanceerd uit. De digitale interlink kan ook nog roet in het eten gooien. Heb zelf b.v. een van Medevoort dig.interlink die vreemd genoeg bij vele DAC's of CD-MD verbindingen het signaal niet laat "Locken" terwijl het met een standaard dropvreter wel altijd lukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 januari 2004 Author Report Share Posted 12 januari 2004 Hebbes. Ik heb net in een gemodde TEAC VRDS10 kunnen kijken met een CXD2500 erin. De XO3 zit daar ook aan de Dout aangesloten. De gok is weg en nu is het zekerheid. De reclocker moet dus aan de Dout aangesloten worden (wat ik al had gedacht). Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 De digitale interlink kan ook nog roet in het eten gooien. Heb zelf b.v. een van Medevoort dig.interlink die vreemd genoeg bij vele DAC's of CD-MD verbindingen het signaal niet laat "Locken" terwijl het met een standaard dropvreter wel altijd lukt. Een gewone tv-coax (75 ohm) is ook prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts