Jump to content

b&w matrix 801

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

beste forumleden ,

ik zit al een tijdje te azen op zo,n matrix 801 .

zomaar om hem eens te beluisteren (en misschien daarna wel aanschaffen ) :rolleyes:

maar waar ??

en bij wie ?

en wat zijn de verschillen tussen de series 1 ,2 en 3 ??

ik dank u :)

Beste Eric,

Het is bijna zover, en ik heb weer amps. Denk dat ik er na de enorme zoektocht (naar midhoog amps) zogoed als uit ben. Dus dan ben je welkom om te komen luisteren.

801 Series 2 heeft als enige het BAF filter, wat ze doorduwd tot 19 Hz. Ik vond de series 2, los van het laag ook de betere van de series 3.

Groeten,

Bas

Maar Erik, hoe is het dan toch afgelopen met de "Kleinsmit' speciale" ?? De niet te tillen betonnen kolossen met vliezen erop ?? :P

Of hadden die betonnen dingen geen WAF opwardering van je gekregen ? :ph34r:

Maar Erik, hoe is het dan toch afgelopen met de "Kleinsmit' speciale" ?? De niet te tillen betonnen kolossen met vliezen erop ?? :P

Of hadden die betonnen dingen geen WAF opwardering van je gekregen ? :ph34r:

eerst verkennen , dan bouwen . ;)

en ik wil ze alleen beluisteren ,

aanschaffen is punt 2 :rolleyes:

Ik heb ze afgelopen najaar nog wel zien staan in Uithoorn bij Krijtenberg audio link. Je zou ze eens kunnen bellen. Ik heb daar mijn speakers en versterker gekocht. :rolleyes:

Vriendelijke mensen, veel kennis en gastvrij. Ik denk echter wat ver weg voor je. :unsure:

Heej Erik ... ga nou meteen voor de 800 ... dat overleeft je vrouw wel want

ze zijn echt Heeeeeel mooiii als je er eenmaal aan gewent bent :D

Ik zal ook eens rond neuzen. Eigenlijk kun je een 800 of 801 ongehoord

kopen, beide hebben de zelfde units :) ... vooral die Bass unit das wel ff ruig. :)

Rene

Zojuist nog even bij RAF binnengelopen. Ze hebben daar uitverkoop waar onder ook de 801's. B)

Dus als je ze wilt hebben dan moet je hollen want ze gingen volgens mij al bijna van de hand voor de schappelijke prijs van ....

Ha, maar heb je gezien dat Andrea deze verkoopt. Nu ken ik haar niet maar volgens mij is haar vent een weekendje weg en is ze die dingen meer dan zat. :P

Vandaar de "niet zeuren en direct ophalen" prijs waarschijnlijk :D

Subwoofah, die 808 is dat echt een originele B&W, of is dat een projektje van iemand ofzo, nog noit van gehoord, maar ziet er heel bruut uit. Nu nog een stetje 801's kopen en ik kan erbijna eentje zelf gaan maken :wacko:

Ha, maar heb je gezien dat Andrea deze verkoopt. Nu ken ik haar niet maar volgens mij is haar vent een weekendje weg en is ze die dingen meer dan zat. :P

Vandaar de "niet zeuren en direct ophalen" prijs waarschijnlijk :D

Ik heb even Andrea gebeld, maar deze klonk toch behoorlijk mannelijk. En buitenlands.....

:rolleyes:

twee jaar gelden stonder er een stuk of 5 bij Polyhumynihya studio (of hoe heet dat) in Baarn.

Zit ook de luisterruimte van HVT.

idd ;) die vond ik erg mooi klinken trouwends..alleen weet ik wat meer wat ik moet horen ;) haha... ik vond ze trouwends indrukwekkender dan de nautilus serie..

wat vond jij er nou van?? (ik is vergeetachtig)

Subwoofah, die 808 is dat echt een originele B&W, of is dat een projektje van iemand ofzo, nog noit van gehoord, maar ziet er heel bruut uit. Nu nog een stetje 801's kopen en ik kan erbijna eentje zelf gaan maken :wacko:

Yup het zijn echte B&W's :D

Had er bijna een paar gekocht, maar de verkoper liet niks meer van zich horen :angry:

Er is zeer weinig van te vinden, ik denk dat ze uit het tijdperk stammen van de eerste 801's, misschien dat Bas er meer over kan vertellen.

Beste,

De Wortels van de 800's, liggen in de 808. De 808 waren oorspronkelijk ontworpen als studio montior, die in de muur moest worden gebouwd. Een studio in nederland (viesta studio's) heeft ze ook hangen. De units en de techniek is een stuk ouder dan de 800's, maar nog steeds zijn ze zeer indrukwekkend, en maken nog steeds gehakt van het merendeel van de weergevers vandaag de dag.

Ook de spec's van de 808's (net als de 800's trouwens) zijn uitzonderlijk. BIj 110 dB. ligt de vervorming over de hele linie nog onder de 0,5%!. 0,5% vervorming is zoiezo een zeer lage waarde, daar veel speakers makkelijker over de !% komen bij 1 watt.

Groeten,

Bas

Heej Erik ... ga nou meteen voor de 800 ... dat overleeft je vrouw wel want

ze zijn echt Heeeeeel mooiii als je er eenmaal aan gewent bent :D

Ik zal ook eens rond neuzen. Eigenlijk kun je een 800 of 801 ongehoord

kopen, beide hebben de zelfde units :) ... vooral die Bass unit das wel ff ruig. :)

Rene

ik hoef niet zo veel bass .

maar het moet wel onhoorbaar diep gaan .

maar kopen ?

ik weet het nog niet .

zelfbouwen ?

misschien , maar dan wel iets moois .

zoals de nautilus . :rolleyes:

eerst maar eens hier en daar luisteren .

mijn eerste schreden zetten op het gebied van de conussen.

bij de wijzen wat informatie verzamelen ,

bij mijn zwagers wat matriaal .

die esl,s heb ik wel gehad .

ze klinken (na anderhalf jaar sleutelen) nu perfect naar mijn zin .