Steks Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Ome henk, dat ging toch over de 808, niet over 800? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Mijn vraag was of er met 800 een reeks word bedoel, of dat dat 1 type speaker was, toen refereerde jij aan een post van Bas, maar die ging over de 808. Of ben ik nu het spoor helemaal kwijt Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Met de 800 wordt in dit geval de B&W Matrix 800 bedoeld, de Top van de Matrix serie (voorloper van de huidige Nautilussen) . Diegene die deze speakers van het plaatje heeft, heeft ze alleen wel fout opgesteld, ze horen nm met de driehoek naar binnen te staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Heej Erik ... ga nou meteen voor de 800 ... dat overleeft je vrouw wel wantze zijn echt Heeeeeel mooiii als je er eenmaal aan gewent bent Ik zal ook eens rond neuzen. Eigenlijk kun je een 800 of 801 ongehoord kopen, beide hebben de zelfde units ... vooral die Bass unit das wel ff ruig. Rene ik hoef niet zo veel bass . maar het moet wel onhoorbaar diep gaan . maar kopen ? ik weet het nog niet . zelfbouwen ? misschien , maar dan wel iets moois . zoals de nautilus . eerst maar eens hier en daar luisteren . mijn eerste schreden zetten op het gebied van de conussen. bij de wijzen wat informatie verzamelen , bij mijn zwagers wat matriaal . die esl,s heb ik wel gehad . ze klinken (na anderhalf jaar sleutelen) nu perfect naar mijn zin . Ik heb nog een paar mooie Kappa's....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 januari 2004 Author Report Share Posted 12 januari 2004 Heej Erik ... ga nou meteen voor de 800 ... dat overleeft je vrouw wel wantze zijn echt Heeeeeel mooiii als je er eenmaal aan gewent bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Met de 800 wordt in dit geval de B&W Matrix 800 bedoeld, de Top van de Matrix serie (voorloper van de huidige Nautilussen) . Diegene die deze speakers van het plaatje heeft, heeft ze alleen wel fout opgesteld, ze horen nm met de driehoek naar binnen te staan Nee j Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Met de 800 wordt in dit geval de B&W Matrix 800 bedoeld, de Top van de Matrix serie (voorloper van de huidige Nautilussen) . Diegene die deze speakers van het plaatje heeft, heeft ze alleen wel fout opgesteld, ze horen nm met de driehoek naar binnen te staan Kennelijk maakt het niet veel uit. Zoek maar eens verder en je ziet dat deze niet de enige is Ja ik weet het , het merendeel heeft ze fout staan , maar volgens Bas wordt het expliciet in de manual vermeld , dus denk zeker wel dat het uitmaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Met de 800 wordt in dit geval de B&W Matrix 800 bedoeld, de Top van de Matrix serie (voorloper van de huidige Nautilussen) . Diegene die deze speakers van het plaatje heeft, heeft ze alleen wel fout opgesteld, ze horen nm met de driehoek naar binnen te staan Kennelijk maakt het niet veel uit. Zoek maar eens verder en je ziet dat deze niet de enige is Ja ik weet het , het merendeel heeft ze fout staan , maar volgens Bas wordt het expliciet in de manual vermeld , dus denk zeker wel dat het uitmaakt. Zouden dan al deze mensen geen manual hebben Of 'm niet doorlezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Beste, Deze mensen zullen ongetwijfeld de zeer goede manual (met complete bouwtekeningen en alle metingen) wel doorlezen, maar denk vast weer dat ze het beter weten. De Manual heeft beide opstellingen gemeten, zowel het on-axis als het off-axis response. Het maakt heel veel uit hoe je ze neer zet. Met de punten naar buiten, ontsaan er twee parrallele wanden naar elkaar toe, tussen de weergevers. Dit heeft diffricatie en staande golfen tot gevolg. Met de punten naar binnen toe wilde B&W dit voorkomen. Volgens de Manual klinken ze pas optimaal, met 4 eindblokken per kant..dat doet ook helaas niemand Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Of 2 op elkaar zetten , das pas een lijnbron! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 januari 2004 Report Share Posted 13 januari 2004 (...) Met de punten naar buiten, ontsaan er twee parrallele wanden naar elkaar toe, tussen de weergevers. Dit heeft diffricatie en staande golfen tot gevolg. Met de punten naar binnen toe wilde B&W dit voorkomen.(...) Beste Bas, Maar met de punten naar binnen toe gericht, ontstaan er twee parallelle wanden naar elkaar toe: tussen de weergever en de muur er vlak naast. Ook dit heeft diffractie en staande golven tot gevolg. Er moeten dus driehoekige punten aan de muren worden geplakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 januari 2004 Author Report Share Posted 13 januari 2004 (...) Met de punten naar buiten, ontsaan er twee parrallele wanden naar elkaar toe, tussen de weergevers. Dit heeft diffricatie en staande golfen tot gevolg. Met de punten naar binnen toe wilde B&W dit voorkomen.(...) Beste Bas, Maar met de punten naar binnen toe gericht, ontstaan er twee parallelle wanden naar elkaar toe: tussen de weergever en de muur er vlak naast. Ook dit heeft diffractie en staande golven tot gevolg. Er moeten dus driehoekige punten aan de muren worden geplakt... je zou dr een punthoofd van krijgen zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 januari 2004 Report Share Posted 13 januari 2004 (...) Met de punten naar buiten, ontsaan er twee parrallele wanden naar elkaar toe, tussen de weergevers. Dit heeft diffricatie en staande golfen tot gevolg. Met de punten naar binnen toe wilde B&W dit voorkomen.(...) Beste Bas, Maar met de punten naar binnen toe gericht, ontstaan er twee parallelle wanden naar elkaar toe: tussen de weergever en de muur er vlak naast. Ook dit heeft diffractie en staande golven tot gevolg. Er moeten dus driehoekige punten aan de muren worden geplakt... je zou dr een punthoofd van krijgen zeg En je hebt al een kabelhoofd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts