WanFie Posted 13 januari 2004 Report Share Posted 13 januari 2004 Ik had het dus over een passieve pre, das teminste wat ik volgens mij heb, ik kan hem gewoon gebruiken als hij uit staat. Ik kan de pre ook aanzetten, dan versterkt hij het signaal nog eens. Mijn pre heeft dus 2 uitgangen mijns inziens een passieve en een actieve. Er zitten ook echt fysiek 2 uitgangen op, eentje die nooit versterkt een eentje die alleen versterkt als hij aan staat. Kan iemand mij uitleggen wat de voordelen zijn van een actieve t.o.v. een passieve, ik dacht juist dat een pre alleen bedoeld was om van bron te wisselen en het volume aan tepassen. Als je hem actief maakt, dan vervorm je het geluid toch alleen maar meer. Dan de vraag van mij waarmee dit is begonnen, ik wil een nieuwe cd-speler kopen, of dac. Aangezien mijn cd-speler (akai cd 55) direkt op mijn eind verterker beter klinkt dan via mijn voorverterker (een les realation d'laudiophile Kaneda DC) wil ik denk ik mijn nieuwe cd-speler (of dac) ook direkt aansluiten. Ik weet niet wat de stand van zaken is om trend pre amp's, maar de mijne is zo'n 20 jaar geleden door o.a. A&T als de beste getest, ook in vergelijking met buizen pre amps. Nu kan het natuurlijk zijn dat de huidige pre amps heel anders werken en daarom ook beter klinken, wat ik betwijfel. Maar wat is nu de beste optie, zijn er high end dac's met een variabele uitgang? zijn er high end cd-spelers met een variabel uitgang? Of moet ik dan op zoek gaan naar een pre amp met in gebouwde dac? Als iemand een idee heeft hoor ik dat graag,ik wordt een beetje gek van het zoeken naar deze spulllen en ik heb ze nog niet gevonden. De Array actieve pre is voorzien van een buffer, en een versterking van 10 dB. Bij sommige bronnen (Phonopre) krijg je anders het volume niet voldoende hoog. Door de mosfets of andere (meestal mindere) componenten van een volumeregeling van de CD-speler niet te gebruiken, kun je de verterking en buffering beter halen uit een hoogwaardige voortrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 13 januari 2004 Report Share Posted 13 januari 2004 Ik heb daar geen commercieel baat bij. Zoals je weet probeer ik alleen de boel levendig te houden. En de constante stroom van reclame die je daarmee over dit forum spuit is natuurlijk handig meegenomen. Voor mij alvast voldoende reden om niet eens in de buurt van een Array te willen komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 13 januari 2004 Report Share Posted 13 januari 2004 Dat is nu ook weer overdreven, Werner. Niet alles wat Hans aanraakt verandert in stront hoor Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 13 januari 2004 Report Share Posted 13 januari 2004 Dat impliceerde ik niet. Het zijn gewoon praktijken die op andere fora verboden zijn. Het stelt Array in een kwaad daglicht. Het verlaagt de signaal-ruisverhouding hier. En vooral: ik vind het vooral saai om door al die reclame te moeten waden. Als de heer Van Liempd slimmer was zou hij e.e.a. subtieler aanpakken. Voor de rest is deze discussie over welke elektronica nu net in welk kastje zit volstrekt nutteloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts