buizenbart Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Hallo! Heeft iemand daar ervaring met draaitafelbouwpaketten, b.v. van Origin Live of Teres? Is het aan te raden en / of te doen? Alvast bedankt, Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Heeft iemand daar ervaring met draaitafelbouwpaketten, b.v. van Origin Live of Teres? Is het aan te raden en / of te doen? Ervaring heb ik niet met beide genoemde leveranciers, wel met Scheu http://www.scheu-analog.de/ Het bouwen van zo'n kompleet pakket is tamelijk recht toe recht aan, als je alleen maar een paar losse componenten koopt (lager en plateau) wordt het een stuk lastiger. De kwaliteit die Scheu levert is erg goed, ook de prijs/kwaliteits verhouding. Wat Teres levert is van oorsprong gebaseerd op een lager wat Scheu een aantal jaren terug maakte. Beiden hebben e.a. naar eigen inzichten verder ontwikkeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Het bouwen van zo'n kompleet pakket is tamelijk recht toe recht aan, als je alleen maar een paar losse componenten koopt (lager en plateau) wordt het een stuk lastiger. Hallo Seed7, Heb er al eens aan zitten denken om zo'n plateu+lager bij ze te bestellen. Dat zjn de lastigste onderdelen. Een basisplaat is niet zo moeilijk zelf te maken, alhoewel een goede niet veel goedkoper zal worden als kant en klaar ook bij hen besteld. Voor de motor+sturing denk ik dan wel aan zelfbouw. Er zijn hele mooie borstelloze DC motoren te krijgen van Minimotor S.A. uit zwitserland of van Maxon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Heb er al eens aan zitten denken om zo'n plateu+lager bij ze te bestellen. Dat zjn de lastigste onderdelen. Een basisplaat is niet zo moeilijk zelf te maken, alhoewel een goede niet veel goedkoper zal worden als kant en klaar ook bij hen besteld. Een aantal jaern geleden hebben we met 3 audio vrinden twee van deze kits gebouwd. Een komplete Scheu Premier kit met de basis aluminium U-profiel 12" arm en 50 mm plateau en een met alles behalve de basis en verder identiek aan de Premier. De Premier was in ca. 3 uur opgebouwd, inclusief uitpakken en eerst doorlezen van de instruktie, exclusief afregelen van het element. Ook het "hobby project" was snel gemonteerd. Het lastigste hierbij is het op de juiste wijze maken van de basis, met name er voor zorgen dat de afstanden tuissen de gaten kloppen en alles recht en vlak is ten opzichte van elkaar. De vorm en plaats toleranties dus. Voor de basis van het hobby project is gekozen voor een simpele 25 mm MDF plaat. Echter met een paar extra gaten om wat bouten doorheen te prikken, zodat we sandwich constructies met verschillende materialen konden maken onder de MDF basis. Hiervoor zijn alle mogelijke materialen gebruikt die maar enigzins van gaten te voorzien waren. Het was opvallend hoe goed hoorbaar verschillen in materiaal combinaties waren, zonder nu te moeten angeven of de een of ander beter of de beste was. Helaas ben ik beide machines uit het oog verloren, een (het hobby project) is er met z'n eigenaar mee over het grote water geemigreerd. Als ik niet nog twee draaitafels had staan (dual cs 5000 en hitatchi sr-370) zou ik zo aan een Scheu projektje willen beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts