Jump to content

SACD en DVD verouderd

carl
 Share

Recommended Posts

Een probleem is.... hoe krijg je dat allemaal binnen.

Een probleem? HET probleem! En het geld natuurlijk, want ik wil dan wel allemaal gelijkwaardige speakers.

Voor Spido is dat geen probleem, die Kings maakt hij zelf. En de rest koopt hij van het geld wat hij met de verkoop van die dingen verdient.

Ik ga er vanuit dat hij ondertussen voldoende heeft verdient om ruim genoeg te wonen.

:rolleyes:

Jullie bedoelen de BlueRay disk? Daar wordt al een paar jaar aan gewerkt....

Groet, Joris

Ja, het technisch Weekblad weet te melden dat naast Philips (de uitvinders) ook Sony, Hitachi, Hewlett Packard, Dell en LG zich hier achter hebben geschaard.

Het concurerende systeem wordt ondersteunt door Toshiba, NEC en het DVD-forum. De Chinezen gaan met een derde systeem in zee.

SACD en DVD verouderd....

Ach de grammofoonplaten, FM-radio, CD, Videorecorders, 5.1, analoge TV, enz. zijn dan ook verouderd.

En over tien jaar is blauwe laser ook weer verouderd.

Moeten wij dan pers

Best heel leuk al die nieuwe dingen maar de "gewoone" LP wordt weer erg populair.

Zelf vindt ik wat hobbien met PC's bet leuk maar niet voor audio, spelletjes en Inet is het leuk voor maar ik wil audio en PC gescheiden houden. (anders kom ik er nooit meer achter vandaan)

Volgens mij vinden "de uitvinders" een hoop dingen uit en gaan er dan een markt voor maken in de hoop dat mensen weer de nieuwste hype gaan kopen.

Surround sound komt er bij mij voorlopig niet in. Heb wel een DVD speler maar luister gewoon over de speakers van mijn 20 jaar oude telefunken TV. Ken wel mensen met surround sound maar ik vindt de kosten niet opwegen tegenover het geluid. Ik kijk naar een film en luister er niet echt naar.

Maar ieder zijn afwijking (ik mischien wat meer dan de rest)

Jullie bedoelen de BlueRay disk? Daar wordt al een paar jaar aan gewerkt....

Groet, Joris

Ja, het technisch Weekblad weet te melden dat naast Philips (de uitvinders) ook Sony, Hitachi, Hewlett Packard, Dell en LG zich hier achter hebben geschaard.

Het concurerende systeem wordt ondersteunt door Toshiba, NEC en het DVD-forum. De Chinezen gaan met een derde systeem in zee.

Oh god! :blink:

Niet weer h

Wie geniet er niet van het uit je platen(CD)kast uitzoeken van muziek? En bij elke nieuwe CD het boekje lezen? Dat is toch voorbij als je alles maar op grote harde schijven op je PC zet. 10.000 songs op je harde schijf en dan maar met je afstandbediening spelen. Daarom hoeft van mij die grotere capaciteit van de schijven ook niet als het slechts bedoeld is om er steeds maar meer muziek op te zetten. "Beatles compleet! Nu op 1 DVD!"

J.A.NP ik ben het hardgrondig met je eens. Iedereen die download maar muziek of het een wegwerpartikel is. Geen greintje respect meer voor de muzikant en al helemaal niet voor de studio en platenmaatschappij. :o

Laatst nog een cd meegekregen met alles van Pink Floyd op 1 MP3 cd. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat te draaien voor mijn plezier. :ph34r:

Allereerst vindt ik de mp3's een beroerde kwaliteit hebben (ik heb ze dus wel beluisterd) en ten tweede vindt ik er geen kunst aan. Lekker makkelijk alles binnen handbereik en je hoeft er niets voor te doen of laten.

Door de muziek distributie via kazaa en die andere kanalen middels het MP3 formaat is muziek verworden tot een 3e rangs amusement dat nog nauwelijks enige waarde kent. (net zoveel totdat de harddisk vol is zodat het weer snel kan worden gewist)

Ik vindt het nu eenmaal leuk om op donderdag avond of op zaterdagmiddag in een CD winkel rond te neuzen en misschien een CD te komen. Toch nog een beetje het idee alsof je jezelf een cadeautje gunt en bovendien kom je zo gemakkelijk ook met andere muziek in aanraking.

Bovendien vindt ik dat als ik met plezier luister naar de 'kunsten' van muzikanten ik hun daar wel een vergoeding voor gun in de vorm dat ik voor de muziek wil betalen. :)

Aldus een betalende muziek genieter (ik zal wel een van de weinige zijn die er zo over denkt) :unsure:

Michael

hoezo dom? concurrentie is altijd goed. En juist slim dat de consument een alles speler koopt.

De fabrikanten zijn dom dat ze niet meteen 1 formaat afspreken. Dan zou de consument veel eerder meegaan in een nieuwe hype.

Nu moet je wachten tot de discussies voorbij zijn of je een alles eter kunt kopen.

Ik vind mijzelf niet respectloos omdat ik muziek download.

Dat wat ik wil hebben koop ik wel.

Het gene wat zij mij laten horen (radio TV) bevalt me niet en download ik dus muziek om te kunnen horen of er iets nieuws onder de zon is.

Waarom mag ik wel van de radio tapen en niet mp3tjes luisteren?

Voorbeeld: White stripes diverse keren gehoord. En dus de cd gedownload. Beluisterd en is mijn geld niet waard. Dus koop ik hem niet. Mag je raden hoeveel ik hem al gehoord heb? 1X

Het scheeld mij het geklooi in een platenzaak. En de omzet van de muziek wereld wordt er geen cent minder door want ik koop toch wel wat ik wil kopen.

Groeten Simon

Beste,

Hoewel ik niet tot de muziek downloaders behoor kan ik me wel voorstellen dat mensen dat doen. De cd wordt kunstmatig te duur gehouden, en de verkeerde mensen verdienen er teveel aan. De platenmaatschappijen hebben te lang geslapen, te laat ingespeeld op de mogelijkheden van multimedia. Erg zonde maar wel eigen schuld.

En dit heeft nog verdere gevolgen. Steeds minder getalenteerden componisten/muzikanten wagen zich er nog aan om een cd poberen te maken. Ze zien er geen brood meer in. De kwaliteit in muziek gaat drastisch achteruit. Zoiezo zie ik het qua muziek erg somber in in europa de komende tijd. Het begint erop te lijken alsof de nieuwe generatie mensen a-muzikaal zijn. Keek toevallig vanavond naar de voor-rondes van het songfestival (zoiezo schande dat het metropool orkest weg is!! maar dit terzijde). Als je dan weer ziet waar het gemiddelde publiek op stemt dan zakt echt je broek af.

Vanmiddag op de radio hoorde ik een meisje (zo'n breezertrol :D ) aan de telefoon dat op radio 3 iets uit de platenkast ging halen. Earth wind & fire moest eraan geloven. Daar kreeg ze echt hoofdpijn van. nee dat kon echt niet. (verdomme!!! een van de meest geniale muzikanten, de beste blazers van de jaren 80! Ode aan Maurice White!!). En wat kwam er voor terug. een grote bak met ruk herrie! boom...tizz...boom....tizz. Dat vond ze wel een lekker nummer.

De massa krijgt wat de massa verdient :(

Philips ook een verhaal apart. Net voordat ze SACD introduceerde verkochten ze Polygram!! hoe konden ze het doen! :(

Groeten,

Bas

Beste,

Hoewel ik niet tot de muziek downloaders behoor kan ik me wel voorstellen dat mensen dat doen. De cd wordt kunstmatig te duur gehouden, en de verkeerde mensen verdienen er teveel aan. De platenmaatschappijen hebben te lang geslapen, te laat ingespeeld op de mogelijkheden van multimedia. Erg zonde maar wel eigen schuld.

En dit heeft nog verdere gevolgen. Steeds minder getalenteerden componisten/muzikanten wagen zich er nog aan om een cd poberen te maken. Ze zien er geen brood meer in. De kwaliteit in muziek gaat drastisch achteruit. Zoiezo zie ik het qua muziek erg somber in in europa de komende tijd. Het begint erop te lijken alsof de nieuwe generatie mensen a-muzikaal zijn. Keek toevallig vanavond naar de voor-rondes van het songfestival (zoiezo schande dat het metropool orkest weg is!! maar dit terzijde). Als je dan weer ziet waar het gemiddelde publiek op stemt dan zakt echt je broek af.

Vanmiddag op de radio hoorde ik een meisje (zo'n breezertrol :D ) aan de telefoon dat op radio 3 iets uit de platenkast ging halen. Earth wind & fire moest eraan geloven. Daar kreeg ze echt hoofdpijn van. nee dat kon echt niet. (verdomme!!! een van de meest geniale muzikanten, de beste blazers van de jaren 80! Ode aan Maurice White!!). En wat kwam er voor terug. een grote bak met ruk herrie! boom...tizz...boom....tizz. Dat vond ze wel een lekker nummer.

De massa krijgt wat de massa verdient :(

Philips ook een verhaal apart. Net voordat ze SACD introduceerde verkochten ze Polygram!! hoe konden ze het doen! :(

Groeten,

Bas

beste bas.

maak je niet druk , en wees aan de eene kant blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft als ons.

ik zou mezelf klote voelen als ik heel de dag die muziek zou horen die ik zelf ook thuis heb ,want waar ga ik dan nog thuis naar luisteren.

aan de andere kant is het ook niet vreemd dat de kids vandaag de dag van die shit muziek houden , want (ik zag pas een klein stukje op tv)als er volwassen mensen uit hun dak gaan van JAMAI(brilsmurf) of JIM (huilebalk) !!!

het is toch te gek voor worden dat er hele zalen vol zitten met volwassen mensen die uit hun dak gaan van dit lage niveau muziek , dan moeten wij dit toch ook niet vreemd vinden dat kinderen dit overnemen van hun ouders.

en van het 1 komt het ander zodat er veel van die baby-underground muziek hier in dit land de pan uitrijst.

maar gelukkig ben ik van de oude stempel ,ik bezit veel muziek uit die tijd waar men nog zelf de instrumenten betasten in plaats van dat een computer dit doet

Ik geloof dat de massa zowiezo meer geintresseerd is in sms en ringtones.

Het wordt tijd dat er weer muziek gemaakt wordt voor de muziek!!!

IPV van conracten en salaris!

Dus laat ze maar op hum bek gaan!

Iedere industrie gaat op z'n bek al ie niet mee gaat.

Jammer dan!

En de Artiesten kunnen echt wel met wat minder geld leven.

Het zijn niet de kleine artiesten die lijden, het zijn de maatschappijen en mega artiesten die iets van de mp3 merken.

Allelei formaten zijn welkom vindt ik zolang er maar voor gezord wordt dat ze op goede apparatuur afgespeeld kunnen worden.

Laat ze eerst ook eens wat doen aan de opname's want dat kan stukken beter. :angry:

Als men zich nu eens hield aan de protocollen die er ooit zijn afgesproken over hoe de informatie op CD DVD etc gezet behoort te worden.

Ook die lui die achter die knoppen zitten en de boel mixen moeten eens beter hun best gaan doen of elders een baan zoeken. In de keuken bijvoorbeeld daar kunnen ze naar hartelust mixen.

Het zij gezegd.

Ondergetekende!!

• 2 weeks later...

M.b.t. het SACD medium even het volgende...

Gisteravond hebben we met enkele mensen een relatief goedkope SACD speler (Philips 963 SA) vergeleken met een stik dure CD-speler (Mark Levinson 390S). Op CD kwaliteit bleef de Philips behoorlijk ver achter. Vooral in het laag was de ML veel krachtiger.

Echter op SACD zou ik liever de kwaliteit van de Philips in huis hebben. De andere luisteraars dachten er ook zo over.

Het oplossend vermogen is zoveel beter dan van de (upsampelende) ML dat er duidelijk meer muzikale ervaring onstaat. Jammer blijft dat de Philips het in het laag zelfs op SACD nog net niet weet bij te benen. Maar we hebben het dan wel over speler met een heel groot prijsverschil.

Er worden tegenwoordig erg veel SACD's uitgebracht, bovendien zijn deze nauwelijks duurder dan gewone CD's, en hebben de mogelijkheid voor meerkanaals.

Wat is er dan mis met SACD....???

:huh: