WanFie Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Wat dan......???? Iedereen hear vindt zijn (of haar) set het best klinken, zijn (of haar) speakers het best enz.... Wat gaan we dan doen, alleen nog muziek draaien.....???? Of toch weer eens iets anders proberen. Kijk.... Erik heeft 't door. Alles uitzoeken, uitproberen en ervaren of je er mee verder komt. En vooral er veel over schrijven, daar leert n.l. iedereen van. Er zijn ALTIJD dingen die beter kunnen. Je moet alleen opletten dat je niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Op dit moment wil ik een beter cd-weergave. Deze kan nu absoluut niet tippen aan mijn platenspeler combo. Het komt nog niet eens een beetje in de buurt. Het idee is dat ik de bestaande apparatuur hiervoor ga verbouwen. Ik heb nl geen zin om iets anders te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 januari 2004 Author Report Share Posted 10 januari 2004 Op dit moment wil ik een beter cd-weergave. Deze kan nu absoluut niet tippen aan mijn platenspeler combo. Het komt nog niet eens een beetje in de buurt. Het idee is dat ik de bestaande apparatuur hiervoor ga verbouwen. Ik heb nl geen zin om iets anders te kopen. Andere opamps, en clock.....??? brengt al heel veel. Ik denk alleen als je van platen houdt, een CD speler altijd vervelende fouten laat horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Ik blijf lekker spelen. Ik vind het wel prima voorlopig. Misschien nog een keer een tuner, maar het eerst dat echt vervangen moet worden is toch wel de tv. Die is behoorlijk klein, maar ja een grote (nieuwe) tv is nogal duur (voor mij). En ze zijn bijna allemaal zilverkleurig en dat vind ik lelijk. En ik wil het wel meteen goed doen als ik een nieuwe tv ga kopen. Dus 100Hz, breedbeeld die ook 4:3 fatsoenlijk laat zien, scherp beeld (uiteraard), veel in- en uitgangen, zodat ik kan aansluiten wat ik wil en dus het liefst zwart. En dat laatste (afgezien van de prijs) zal nog wel het grootste probleem zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Ik wil: Meer vinyl (wat oude LP's van bv. Camel en Yes) Een betere platenspeler ('k heb nu een simpele Lenco L3806) Maar ik wil ook: Concerten - heb de smaak nu te pakken, en Peter Gabriel komt op 6 mei weer in Rotterdam. Deep Space Nine compleet op DVD Vooralsnog gaan mij centjes dus in de concerten* zitten, en in de DVDs. * Er staan al 8 concerten en een festival op de agenda, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 januari 2004 Report Share Posted 10 januari 2004 Ik wil: Meer vinyl (wat oude LP's van bv. Camel en Yes) Een betere platenspeler ('k heb nu een simpele Lenco L3806) Maar ik wil ook: Concerten - heb de smaak nu te pakken, en Peter Gabriel komt op 6 mei weer in Rotterdam. Deep Space Nine compleet op DVD Vooralsnog gaan mij centjes dus in de concerten* zitten, en in de DVDs. * Er staan al 8 concerten en een festival op de agenda, Das idd een goeie: meer cd's en meer concerten. En over concerten gesproken: ik ga volgende week zondag voor de derde keer naar Dream Theater (in Ahoy). Dit maar kaarten voor staanplaatsen i.p.v. achterin op de tribune (wat wel heel relaxt is trouwens). En misschien nog maar eens The Gathering gaan zien dit jaar. En misschien PP of Lowlands of zo... Heb ik wel weer eens zin in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Beste Hans, Ik ga nog een keer in mijn leven veel geld uitgeven, om de set naar een top nivo te brengen. Daarna is het voor mij echt klaar, en ga ik alleen nog maar muziek luisteren, en vooral doen wat ik altijd al deed. Veel muziek maken!. Uiteraard zal ik wel alle ontwikkelingen betreft hifi blijven volgen, omdat het immers nu ook een deel van mijn werk is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 (...) Ik ga nog een keer in mijn leven veel geld uitgeven, om de set naar een top nivo te brengen. (...) Beste Bas, Een duidelijk, en daardoor ook haalbaar streven: veel geld uitgeven! Dat moet kunnen lukken, als je het maar echt probeert. Maar of je daarmee ook het tweede deel van je doelstelling realiseert, dat is nog maar de vraag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 (...) Ik ga nog een keer in mijn leven veel geld uitgeven, om de set naar een top nivo te brengen. (...) Beste Bas, Een duidelijk, en daardoor ook haalbaar streven: veel geld uitgeven! Dat moet kunnen lukken, als je het maar echt probeert. Maar of je daarmee ook het tweede deel van je doelstelling realiseert, dat is nog maar de vraag... Beste Spido, Zoals ik het forumleerde, lijkt van, ik gooi er klakkeloos veel geld tegenaa, en het zou wel goed zijn. Maar zo is het niet. In totaliteit is het voor mij relatief veel geld, alles bij elkaar. Ik wilde het eerst veel goedkoper oplossen, maar na diverse betaalbare amps te hebben geprobeerd, bleken deze niet in staat het midden-hoog van de 800's goed aan te sturen. Alleen de RB-1090 was hiertoe in staat. Echter wil ik het uiterste uit de 800's halen. Het laag staat al heel lang vast, dat worden Crown K2's. Wat ik meer bedoelde is at ik van het gehobbij af wil. Ik beluister alles wat de naam hifi draagt. goedkoop of duur, het moet nu in een keer goed. Is het heel duur, dan wacht ik wel nog een lange tijd, en spaar ik. Is het goedkoop, dan heb ik geluk. Maar ik ben er bijna wel uit, wat er op het midden-hoog gaat komen, alleen kan ik het nog niet betalen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Beste Bas, Als je de volmaakte installatie wilt hebben, moet je niets kopen. Wat niets is volmaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Beste Bas, Als je de volmaakte installatie wilt hebben, moet je niets kopen. Wat niets is volmaakt. Beste Spido, Ik hoef ik ook niet het volmaakte. Ik wil het geluid wat ik mooi vind. En dat is zeker niet volmaakt. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Beste Bas, Als je de volmaakte installatie wilt hebben, moet je niets kopen. Wat niets is volmaakt. De volmaakte vrouw is voor bijna iederen ook onhaalbaar. Toch hebben veel mannen wel een vriendin/vrouw. Met al haar onvolmaaktheden (is dat een woord?), dus ik vraag me af wat nou beter is: geen vrouw of een onvolmaakte vrouw... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Beste Bas, Als je de volmaakte installatie wilt hebben, moet je niets kopen. Wat niets is volmaakt. De volmaakte vrouw is voor bijna iederen ook onhaalbaar. Toch hebben veel mannen wel een vriendin/vrouw. Met al haar onvolmaaktheden (is dat een woord?), dus ik vraag me af wat nou beter is: geen vrouw of een onvolmaakte vrouw... Beste Henrie, Je hebt ook minder kritische mannen Zoals s'ommige mensen kunnen leven emt een Bose set, denken s'ommige mannen "gat = gat" Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Als je alles hebt gehad lijkt het me een mooie tijd om naar de hemel te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Beste Bas, Als je de volmaakte installatie wilt hebben, moet je niets kopen. Wat niets is volmaakt. De volmaakte vrouw is voor bijna iederen ook onhaalbaar. Toch hebben veel mannen wel een vriendin/vrouw. Met al haar onvolmaaktheden (is dat een woord?), dus ik vraag me af wat nou beter is: geen vrouw of een onvolmaakte vrouw... Beste Henrie, Je hebt ook minder kritische mannen Zoals s'ommige mensen kunnen leven emt een Bose set, denken s'ommige mannen "gat = gat" Groeten, Bas Tja, maar das meestal maar voor 1 nachtje of zo... En zelfs een Bose-set wordt niet voor 1 nachtje (of dagje) aangeschaft. Waarmee die mannen dus eigenlijk aangeven dat die vrouwen nog minder zijn dan een Bose-set.... Ehmm... tja, het is laat, laat ik eens gaan slapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Ik zoek nog een goede scoop voor niet te veel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Ik zoek nog een goede scoop voor niet te veel Ga eens bij Baco in IJmuiden kijken, staan een paar Tektronix modellen voor - als ik me niet vergis - bedragen vanaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 (...) Ik ga nog een keer in mijn leven veel geld uitgeven, om de set naar een top nivo te brengen. (...) Beste Bas, Een duidelijk, en daardoor ook haalbaar streven: veel geld uitgeven! Dat moet kunnen lukken, als je het maar echt probeert. Maar of je daarmee ook het tweede deel van je doelstelling realiseert, dat is nog maar de vraag... Beste Spido, Zoals ik het forumleerde, lijkt van, ik gooi er klakkeloos veel geld tegenaa, en het zou wel goed zijn. Maar zo is het niet. In totaliteit is het voor mij relatief veel geld, alles bij elkaar. Ik wilde het eerst veel goedkoper oplossen, maar na diverse betaalbare amps te hebben geprobeerd, bleken deze niet in staat het midden-hoog van de 800's goed aan te sturen. Alleen de RB-1090 was hiertoe in staat. Echter wil ik het uiterste uit de 800's halen. Het laag staat al heel lang vast, dat worden Crown K2's. Wat ik meer bedoelde is at ik van het gehobbij af wil. Ik beluister alles wat de naam hifi draagt. goedkoop of duur, het moet nu in een keer goed. Is het heel duur, dan wacht ik wel nog een lange tijd, en spaar ik. Is het goedkoop, dan heb ik geluk. Maar ik ben er bijna wel uit, wat er op het midden-hoog gaat komen, alleen kan ik het nog niet betalen. Groeten, Bas Array....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Array....??? Als je nu eens met een echt schone lei begint, ook zonder dit - overigens heel erg mooie logo - voor ogen ? Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Ik zoek nog een goede scoop voor niet te veel Als je snel bent kun je deze daar nog aanschaffen voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Array....??? Als je nu eens met een echt schone lei begint, ook zonder dit - overigens heel erg mooie logo - voor ogen ? Jitze Dat zal niet meevallen, bovendien heb ik tijdens allen bergelijkende sessies weinig gevonden wat beter klinkt. PS, dat logo mocht ik zelf ontwerpen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 PS, dat logo mocht ik zelf ontwerpen..... Typisch geval van inbranden dus.................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Ik zoek nog een goede scoop voor niet te veel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Hallo allemaal, Ik denk dat de platenspeler als eerste vervangen zal worden en het kopen van LP's heeft ook altijd mijn aandacht. Daarna weet ik het niet, met een CD speler is vast verbetering te bereiken, maar ik luister veel meer na de platenspeler. Daarbij wacht ik tot de strijd der formaten is uitgewoed. Ik laat het allemaal maar een beetje aan het toeval over. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Iedereen hear vindt zijn (of haar) set het best klinken, zijn (of haar) speakers het best enz.... Of toch weer eens iets anders proberen. Er zijn ALTIJD dingen die beter kunnen. Je moet alleen opletten dat je niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts