SpeedyAndr Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Ik denk dat ik nooit helemaal 'klaar' ben met de set, op het moment dat alles compleet lijkt te zijn, duikt er wel weer iets op dat mijn aandacht trekt Als ik straks verhuisd ben kan ik pas zeggen of de huidige set nog steeds voldoet, je weet het niet he Op dit moment ben ik met een redelijk tempo de muziekcollectie aan het uitbreiden, want dat is de laatste tijd helaas blijven liggen. Wellicht zorgt de nieuwe/andere muziek dat ik 'andere' eisen ga stellen aan de set, die ik nu als 'allround' beschouw. Het soutterain biedt straks mogelijkheden voor een HT setup en de PJ8 is hier op voorbereid. Tot aan de verhuizing verander ik niets meer aan de set Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
gamutter Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Eerst nog een betere phonovoorversterker en dan zou mijn beste upgrade zijn: een aangepaste luisterkamer ipv L-leefruimte, maar dat zou betekenen een nieuwe woning ... nog een beetje sparen denk ik, voor dat laatste dan ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 PS ik neem aan dat je de Tek 465 hebt (100 Mhz)? Hoe is de staat? Ik heb een paar jaar geleden een 434 gekocht, in goede staat, geen problemen, zijn geen lastige knapen daar bij Baco.......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 Ik wil eindelijk eens een "echte" surround voorversterker bijvoorbeeld de Rotel 1066 of 985 maar mijn girorekening moet ik nog overtuigen. En ik wil mijn dvdspeler eens goed onder handen nemen. Het geluid is wel okay het beeld ook (mijn tv is ook niet zo groot) maar het loopwerk wil nog wel eens herrie maken. Voor de rest ben ik wel tevreden Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Iedereen hear vindt zijn (of haar) set het best klinken, zijn (of haar) speakers het best enz.... Er zijn ALTIJD dingen die beter kunnen. Ome Henk wil meer dynamiek, maar hoe....???? Hoe ver staan jullie, of zijn in het kader van de recessie alle projecten gestopt....??? Ik ben tevreden over de vorderingen die ik maak, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mijn set "het best" vind klinken , want er zijn inderdaad ALTIJD dingen die beter kunnen. In mijn geval is dat wat meer dynamiek, maar als ik dat heb, wat dan Daar kom ik pas achter als ik wat meer dynamiek heb Mijn projecten zijn zeker niet gestopt, maar die hoeven ook niet meer in het tempo van het 4e kwartaal van 2003 , alhoewel ik nooit nooit zeg Al geruime tijd zit ik ook aan veranderingen/verbeteringen op platenspelergebied te denken. Alleen ander element of ook een andere arm erbij of nog gekker ook nog een ander loopwerk Daar ben ik nog lang niet uit Ik zou graag nog wat willen stoeien met netsnoeren, maar dan wel met die nog te krijgen/kopen zijn Wil jij er een paar voor mij in elkaar flanzen Hans Ja, maar ik weet nog niet wanneer. Als je het niet erg vind om nog een of twee weken te wachten, kan ik wel 2 netkabels van 1 m lang voor je maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2004 Author Report Share Posted 11 januari 2004 Ik zou graag nog wat willen stoeien met netsnoeren, maar dan wel met die nog te krijgen/kopen zijn Wil jij er een paar voor mij in elkaar flanzen Hans Ja, maar ik weet nog niet wanneer. Als je het niet erg vind om nog een of twee weken te wachten, kan ik wel 2 netkabels van 1 m lang voor je maken. Nee Hans, dat vind ik niet erg Ga ik in tussentijd ook nog iets zoeken voor m'n dac (die moet nl. van 1.5 meter zijn). Ik heb de xtc nl. op het loopwerk omdat ie een beetje zwaar is en daardoor begint te hangen Een voordeel van de constructie die ik nu heb gemaakt is dat deze kabels behoorlijk soepel zijn. Een radius van 5 cm kunnen ze gemakkelijk maken. Ik heb er gisteren 4 voor m'n broer gemaakt, hij heeft ze gisteren meteen aangesloten en was vanmorgen enorm enthousiast. 1,5 m moet ook makkelijk kunnen, maar ik zit nog een beetje slecht in het materiaal (het draad is al voor de helft op). Ook is m'n beschikbare tijd komende weken erg beperkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 11 januari 2004 Report Share Posted 11 januari 2004 De sphinx Project thirtytwo cd speler....MMMMMM SMULLEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Op dit moment wil ik een beter cd-weergave. Deze kan nu absoluut niet tippen aan mijn platenspeler combo. Het komt nog niet eens een beetje in de buurt. Het idee is dat ik de bestaande apparatuur hiervoor ga verbouwen. Ik heb nl geen zin om iets anders te kopen. Misschien moet je die anti jitter spul eens proberen van Altmann. Ben wel benieuwd of dat nu werkt. Wellicht kun je wat lenen bij audio-cube? http://www.audio-cube.nl/lab/acc.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Wat gaan we dan doen, alleen nog muziek draaien.....???? Eigenlijk lijkt me dit nog het beste idee, door alle gekloot met apparatuur voor mezelf en voor anderen schiet dit er nogal eens bij in, heel verdrietig eigenlijk, hiervoor heb ik namelijk al die moeite gedaan...................................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Beste allemaal, PD wil nog een stel goede microfoons (buizen, zijn op dit moment wel hot!), maybe dit jaar nog een echte platenspeler (misschien wel een echte Project? ) en als het mee zit vM electrostaten? Wie weet.. groeten, PD (die eigenlijk heel te vreden is met zijn setup) ps: ook hoop ik in 2004 veel software aan te schaffen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Ik zou graag nog 2 XA50s (musical fidelity) willen hebben en 2 Mission 731s. Want dan zo ik echt een mega vette sourroundopstelling hebben. Nu moeten mijn oude magnats de rol van centerrear op zich nemen. Maar die klinken voor geen meter ( valt wel mee ) en zijn veel te groot. De versterker is een oude ypsilon D30 versterker. Kent iemand het merk Ypsilon? Komt uit holland. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Sommige versterker bouwkits van Audio&Techniek werden Ypsilon genoemd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Kent iemand het merk Ypsilon? Komt uit holland. Ik ken wel de luidsprekerbouwer ProTech, zij hebben een Ypsilon in de produktlijn. De Ypsilon is een hifimeubel. ProTech maakt ook luidsprekers. Hier kun je meer informatie vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Op dit moment wil ik een beter cd-weergave. Deze kan nu absoluut niet tippen aan mijn platenspeler combo. Het komt nog niet eens een beetje in de buurt. Het idee is dat ik de bestaande apparatuur hiervoor ga verbouwen. Ik heb nl geen zin om iets anders te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Sommige versterker bouwkits van Audio&Techniek werden Ypsilon genoemd Dat zou wel eens kunnen kloppen. Volgens mij stonden er op de print componentnummers gedrukt. Typisch iets voor een bouw pakket. De R-L in de uitgang is duidelijk zelfbouw. Niet echt mooi gewikkeld. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Wat dan......???? Iedereen hear vindt zijn (of haar) set het best klinken, zijn (of haar) speakers het best enz.... Wat gaan we dan doen, alleen nog muziek draaien.....???? Of toch weer eens iets anders proberen. Ik ben al een hele tijd zeer tevreden over m'n set en draai (en koop) inderdaad alleen nog maar muziek! Perfect zal het nooit worden, maar ik kan heel goed leven met de huidige set-up dus deze zal nog wel effe zo blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Ik sluit me volledig bij Paul aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Op dit moment wil ik een beter cd-weergave. Deze kan nu absoluut niet tippen aan mijn platenspeler combo. Het komt nog niet eens een beetje in de buurt. Het idee is dat ik de bestaande apparatuur hiervoor ga verbouwen. Ik heb nl geen zin om iets anders te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Sommige versterker bouwkits van Audio&Techniek werden Ypsilon genoemd Dat zou wel eens kunnen kloppen. Volgens mij stonden er op de print componentnummers gedrukt. Typisch iets voor een bouw pakket. De R-L in de uitgang is duidelijk zelfbouw. Niet echt mooi gewikkeld. Groeten Simon Ik heb die A&T bladen nog wel liggen. Staat waarschijnlijk wel iets van achtergrond info in (als het model hetzelfde is tenminste) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Ik sluit me volledig bij Paul aan. Ik ook, het lijkt wel polonaise Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Sommige versterker bouwkits van Audio&Techniek werden Ypsilon genoemd Dat zou wel eens kunnen kloppen. Volgens mij stonden er op de print componentnummers gedrukt. Typisch iets voor een bouw pakket. De R-L in de uitgang is duidelijk zelfbouw. Niet echt mooi gewikkeld. Groeten Simon Ik heb die A&T bladen nog wel liggen. Staat waarschijnlijk wel iets van achtergrond info in (als het model hetzelfde is tenminste) Als je 't een keer tegen komt zou ik wel een scan of kopietje willen lezen. Maar doe geen moeite. 't ding werkt prima. En dat is eigenlijk genoeg. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Op dit moment wil ik een beter cd-weergave. Deze kan nu absoluut niet tippen aan mijn platenspeler combo. Het komt nog niet eens een beetje in de buurt. Het idee is dat ik de bestaande apparatuur hiervoor ga verbouwen. Ik heb nl geen zin om iets anders te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Sommige mensen hebben veel geluk, die krijgen een 2kanaals 10mhz scoop.. groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Wat dan......???? Iedereen hear vindt zijn (of haar) set het best klinken, zijn (of haar) speakers het best enz.... Wat gaan we dan doen, alleen nog muziek draaien.....???? Of toch weer eens iets anders proberen. Ik ben al een hele tijd zeer tevreden over m'n set en draai (en koop) inderdaad alleen nog maar muziek! Perfect zal het nooit worden, maar ik kan heel goed leven met de huidige set-up dus deze zal nog wel effe zo blijven. ik ben nog nooit tevreden geweest over mijn set . maar het rare is , dat ik er enorm van geniet . niet van mijn set eigenlijk , maar van de muziek die eruit komt . het leuke van deze hobby is dat je er veel van kunt leren . alles uitelkaar slopen wat je koopt , en proberen erachter te komen waarom ze het zus en zo hebben gebouwd . en daarna proberen het beter te maken . na anderhalf jaar stoeien met mijn esl,s weet ik van de hoed en de rand , en klinken ze heel erg naar mijn zin . dus de esl's gaan eruit , en moeten waarschijnlijk plaats maken voor een paar conussen . dan gaan we daar weer eens een paar jaar mee stoeien , en ik rust niet , voordat ze net zo klinken als de B&W natilus 801 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 SUC6 Daarmee, erik!!!! Esl speakers, vind ik ook heel errug geil, zag op hifi.nl. In de 2de handshoek een paar mooie staan voor weinig...Finale was het merk. Zit er wel aan te denken om een mooie 2deset, temaken. Maar dan puur en alleen draaitafel/amp en electrostaten. Maar ik hoor van alle kanten,dat electrostaten onderhouds-gevoelig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts